Gå til innhold

CRT-ut til TV-ut hack?

Anbefalte innlegg

Har en bærbar pc uten skjerm (heh), alt fungerer 100% med den, men den har rett og slett ikke skjerm (den var knust, så jeg fjerna den). Når jeg kobler til en skjerm via "ekstern skjerm" på pcen så er det ingenting jeg ikke kan gjøre med den (bios og alt kan nås).

Men jeg vil gjerne kunne ha den med meg rundt, som et bærbart media-center (den er bærbar tross alt :p). Og derfor vil jeg bruke crt-ut som en tv-utgang. Kan jeg sette opp X med "tv-parametere," dvs. lav oppløsning og 50Hz og bare bruke en "crt til phono"-ledning og fyre løs?

Og kan jeg prøve meg fram, eller kan jeg skade tven min? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, den ville nok gjort susen. :) Men jeg hadde håpet på å gjøre signal-konverteringa i software (dvs. via X-serveren til Linux) istedenfor gjennom (ekstern) hardware.

På mitt gamle G400 kort var det kun to CRT-utganger, ingen s-vhs utgang. Til det kortet fulgte det med en crt til phono overgang, slik at man kunne plugge den til tven (eller crt til svhs var det kanskje). Dvs. at signalet endres i hardwaren/softwaren til matrox kortet.

Jeg har ikke peiling på TVer, men når den først får signalene mata igjennom en shvs/phono-ledning, hvor vanskelig kan det være da? :-?

Jeg skulle gjerne ha prøvd meg fram, men jeg har ikke lyst til å ødelegge den gode gamle TVen min (ref: out-of-sync crt-skjermer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...