Gå til innhold

[Løst] Billig nettbrett

Anbefalte innlegg

Heisan! Som alle "moderne" folk i dag så ser eg etter eit nettbrett! :)

Eg har sjukt lyst på iPad eller Transformers Prime, men desse er for øyeblikket alt for dyre!

Det eg trenger er eit nettbrett som har god nettlesar, og må kunne lese av PDF.

Opperativ system er ikkje så fryketlig viktig. Men det som hadde våre litt kult var om det hadde våre mulighet får å få Linux inpå, helst Debian i tilfelle. Eg veit at Android "er" linux, men etter kva eg har fått med meg, så vriker det som ein begrensa versjon av linux. Skulle gjerne hat tilgang til terminal ect.

Nett no så har eg ein iPhone 4. Så om det er behov for apps, så bruker eg den. Også har eg ein stasjonær med Linux, Debian, og Windows 7, i tillegg til ein MacBook Pro.

Grunnen til at eg "trenger" eit nettbrett er hovedsaklig fordi eg har ein del PDF bøker, som er på 400+ sider, og det er litt slitsomt å lese på ein pc, anten det er den stasjnære eller om det er på macen, og iPhone skjermen er alt for liten... Har godt syn, men skrifta blir for liten på mobilen.

Så vi ser på eit budsjetts-nettbrett, noke eg kunne ønska meg til bursdagsgåve frå foreldra, går på VG1 så penger er noko eg ikkje har så mykje av, foreldra mine har god inntekt, men med god inntekt så kjem det store utgifter.

Skulle også gjerne hatt god batterikapasitet, og sia ein skal bruke denne til å lese på, så må den ha god skjerm. Hadde gjort seg under 1000 lappen.

[EDIT]

Har ingenting i mot å knote med software får å få til dømes nettlesar impå vist det må til.

Endret av eirikol1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mye å få under 1k med dine krav tviler jeg på. Tror jeg heller hadde droppet nettleser kravet ditt og kjøpt ebook. Kanskje da får du noe under 1k eller rett rundt som er behagelig å lese store mengder pdf på. Nettbrettet til 1k med god skjerm har jeg ingen tips om. Samsung tab 7 plus eller noe sånt kommer vel til å koste rett rundt 3k. Skal du til utlandet kan du jo få tak i en kindle fire til 200dollar, det er vel det beste alternativet ditt. Eventuelt andre lavbudsjetts 7 tommere. Finner en del til rundt 200 dollar.

Lenke til kommentar

Finnes det noko mulighet til å "hacke" inn ein nettlesar på ein eBook leser?

Tror noen av ebook sakene har nettleser men ikke forvent deg for mye av de.

Finn ut om du kan gå opp i pris eller kan gå ned i krav. Det er chill nok å surfe og gjøre andre ting på nettbrett men dersom du skal det samt lese pdfer og slikt så foreslår jeg fremdeles en billig 7 tommer. Kommer endel nå framover fra div produsenter. Asus har til og med sett for seg en quad core til 250dollar:O Asus memo eller noe slikt. Husker ikke helt. Nook color får du for 200 dollar nå, det hadde vært midt i blinken for deg. Greiere enn Kindle fire da nook har micro sd slot tilfeller du ønsker mer enn 8 gb med plass..

Lenke til kommentar

Finnes det noko mulighet til å "hacke" inn ein nettlesar på ein eBook leser?

Tror noen av ebook sakene har nettleser men ikke forvent deg for mye av de.

Finn ut om du kan gå opp i pris eller kan gå ned i krav. Det er chill nok å surfe og gjøre andre ting på nettbrett men dersom du skal det samt lese pdfer og slikt så foreslår jeg fremdeles en billig 7 tommer. Kommer endel nå framover fra div produsenter. Asus har til og med sett for seg en quad core til 250dollar:O Asus memo eller noe slikt. Husker ikke helt. Nook color får du for 200 dollar nå, det hadde vært midt i blinken for deg. Greiere enn Kindle fire da nook har micro sd slot tilfeller du ønsker mer enn 8 gb med plass..

Ja han tenkt litt på Nook Color, koster 1500 på it24.no. Har då ingen erfaring med denne nettbutikken, og i følge prisguiden så er det einaste plass du får kjøp den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...