Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjeder meg veldig mye..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bøker er boring og viss man vil skaffe seg kunnskap så kan man like så greit se dokumentar serier. Du sitter vel i kroken din med en kopp te og et smugg face og tror du er smartere en folk som foretrekker film og dokumentar?

 

Dokumentarer går sjelden noe dypt ned i temaene de handler om, de rører oftest såvidt litt rundt på overflaten. Men de er bedre enn ingen ting, og det er lettere å få litt kunnskap om mange forskjellige ting på den måten, noe som er veldig kjekt. Om enn ikke takler bøker men har lyst til å grave seg litt dypere ned ett spesifict emne så kan enn vel kanskje se etter aktuelle forelesninger fra diverse universiteter på youtube eller itunes, eller så kan enn skaffe seg video versionen av forelesninger fra the teaching company.

 

 

 

Om du kjeder deg så får du prøve å finne deg en hobby. Om du ikke har en hobby du kan drive med når som helst så burde du prøve å finne en slik. Hobbyer som ski, fjellturer og dykking er bra og ha det, men om en kun har slike så vill en fortsatt kjede seg siden det ikke er så lett å fylle all fritiden med slikt.

 

Prøver selv å finne en eller flere nye hobbyer for å ta litt over for de gamle. Bruker for mye tid på film, tv-serier og bøker. Fine hobbyer. Kjeder meg aldri, men de er noe passive og asosiale.

Endret av kimg85
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjer med å diskutere om bøker eller dokumentar er best? Jeg holder meg til å lese VG. DET ER BEST - INGEN PROTEST - DEN SOM ER IMOT, ER EN IDIOT.

 

Men til topic ....

 

To nettsider som er gøy når man kjeder seg er:

 

ted.com (her er det mange "forelesninger" om ulike temaer hvor eksperter snakker - lærer mye nyttig!)

stumbleupon.com (du skriver inn interessene dine og nettsiden finner kule ting på nettet som du kan sitte og glo på)

Lenke til kommentar

Nei men ved å lese den en gang får du et større ordforråd, bygger opp kunnskap om ordsammensetning og får generell kunnskap om hvordan historier bygges opp.

 

Lesing er bra, ikke bortkastet. Det er det ingen som kan si noe imot. TS burde begynne å lese om Zen f.eks da dette kan føre til at du aldri kjeder deg et øyeblikk igjen i ditt liv. Jeg kjeder meg hvertfall ikke lenger

"Kunnskap om hvordan historier er bygget opp"- Det hørtes for meg (og alle andre som ikke skal jobbe som en type skribent) ut som "tum kunnskap" og er ikke noe mer nyttig enn fakta om kjendiser eller viten om fiktive personer i en tv-serie.

 

Større kunnskap om ordforråd får du og ved all type samtaler du kan høre på, barne-tv har og potensiale til å utvikle dette...

 

Jeg føler ingen av dette er store argumenter for bøker...

Men som tidligere nevnt hvis det KUN er for underholdningsverdien så skal jeg absolutt ikke si noe! :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv dog jobber 12timer lang dag 3 dager i uken 7.5 de resterende to. Men har også ditt problem finner ikke på en dritt når jeg har fri. I helgene drikker jeg som en svamp med venner. Men kan jo være noe med sesongen tenker jeg. Er jo veldig mørkt å kaldt på denne årstiden. Så det kan jo gjøre deg ekstra daffen.

 

men men mitt råd er: Vent til det bli varmere å du blir mer aktiv. Eller finn deg en enkel puslehobby, ( pusle, jogge, les bok )

Personlig så gamer jeg, ser på serier/filmer , kjører rundt i bilen (råne om du vil) eller leser forskjellige ting om forskjellige temaer. Hvis kjedsomheten blir for stor.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...