Gå til innhold

hvilken kviletitsmodus støtes av standrd DVD spillerere ?

Anbefalte innlegg

jeg har DMR-EH63 fra Panasonic .

den kan ta opp i forskjellige kvalitet.

det er betegnet med XP, SP,LP,EP og FR.

XP er den høysete kvaliteten som også tar mest plass

EP er den lavest kvaliteten som tar minst plass

FR er fleksibel kvalitet for å utnytte lagringsmediet best mulig

Man kan altså bruke disse medusene både på harddisken og DVD platen.

det kommer ikke helt frem om man må bruke samme kvalitetmodus når man brenner /lagrer på DVD som når man gjør opptaket på harddisken.

likevel så regner med at man ikke trenger å bruke samme modus. kan noen bekrefte det ?

jeg forstår jo at det ikke er noe poeng å brenne med bedre kvalitet en det opptaket har.

har også forstått det slik at man kan ikke bruke HDMI tilkoblingen til som inngang ( for å gjøre opptak) .

Det må foregå gjennom de andre tilkoblingene

Det jeg først lurer på er hva de forskjellige betegnelsene på kvalitet representerer i forhold til det gjellende tv format standardene ( SD,HD , via scart eller RF tilkoblingen o.s.v ) . jeg bruker scart fra dekoder .

men det egentlige spørsmålet er om en vanlig DVD avspiller støtter alle disse medusene ?

XP gir 1 time på en 4,7GB skive

SP gir 2 timer

LP gir 4 timer

XP gir 8 /6 timer

FR gir opptil 8 timer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er faktisk ikke sikker. Kommer faktisk helt an på hvilken codec som benyttes for å komprimere videoen.

Men jeg må innrømme at jeg gikk inn i denne tråden kun pga den veldig pussige overskriften. "hvilken kviletitsmodsu stautes", lurte litt på den der helt til jeg leste posten... Kan hende du får større respons med en liten korreksjon.

Lenke til kommentar

Overskriften må være interessant nok til at der blir nysgjerrige samtidig som de forteller hva jeg lurer på.

Her lure jeg rett og slett på hvilken modus jeg kan brenne ut opptaket slike at man kan spille det av i en vanlig DVD spiller.

Jeg har opptaker , han jeg skal gjøre opptaket for er på ferie når programmet går. lagrer jeg det på en eller fler DVD plater så kan han se det i fred å ro hjemme hos seg selv.

Dette gjelder forøvrig skiflyingen fra virkerund til helgen.

hvilken kviletitsmodsu stautes av standrd DVD spillerere ?

Seriøst..?

har du hør om skrivefeil og ordblindhet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...