Gå til innhold

ATI 4870x2 vs ATI 7770, ytelse i spill & strømforbruk

Shadow_iX

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om nettsted som har giddi å sammenligna 4870x2 vs 7770 ?

Gar googla litt, men ikke blitt så veldig mye klokere.

Funderer litt på teste 7770, tyngste spillet jeg har i dag er BF3, og det går på ca 40fps på ultra (c2d e8600 774, 8gb ddr2 ram, 4870x2)

Mistenker min cpu er litt i svakeste laget for 7770'n.

Lista over spill en spiller en del: (for de som lurer)

World of Tanks

Modern Warfare 3

Battlefield 3

Diablo 3 da det slippes. :)

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tanke på hvor kraftig et HD4870x2 egentelig er, så vil jeg påstå at du enten burde gå for et HD6950, HD7950 eller vente på HD7870 for å få et solid ytelseshopp. Egentlig kunne hele maskinen din trengt en oppgradering.

Har 2 HD4870 i crossfire og ligger rundt det du har i ytelse. Pleier å kjøre på medium for å få ok flyt. Har også en maskin med HD6870 og denne kjører high like godt som 2xHD4870 kjører medium, sånn ca.

Når det kommer til strømbruk så bruker HD7770 ca 30% av hva HD4870x2 gjør. Jeg bruker mine HD4870 som varmeovn.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Fordelen av å investere i en 7950 eller 7970 er jo Idle effektforbruk og ikke minst støynivået som er betraktelig bedre (dvs lavere) spesielt i Idle state vs full belastning.

Edit : Ouch, leste feil i emnetittelen og i tråden... Om du i det hele tatt vurderer å bytte ut et 4870 x 2 mot et 7770 så mener jeg at det er en dårlig investering med mindre du er ute etter en datamaskin som støyer mindre og som bruker mindre strøm.

Om noe så bør du heller vurdere 7950 eller 7970 eller eventuelt vente til 78xx serien dukker opp.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det med strømbruken på 48xx korta var noe jeg skrev opp til meg selv.

Vet jo at de nye yter mer pr watt enn mitt gamle, men dæven så rått det gamle er enda til tross får at jeg har hatt det siden høsten '08 :)

Jeg tror jeg bare bruker opp det som er igjen av denne og så går for helt nytt mer moderne system, håper denna holder til høsten. :)

Penga nå om dagen går til racerbilen, bremsedeler til den er bestilt for '12 sessongen, litt over 30 lapper ut bare der, så kommer det no mer i tilegg litt nærmere mai.

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...