Gå til innhold

Folderstruktur i Itunes / ipod

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ipod touch og prøvde å legge over noen album ved hjelp av møkkaprogrammet iTunes. Jeg har rett og slett noen foldere med musikk som jeg til og med har laget tags på , hvordan overfører jeg dette til ipod?

Ser ut som itunes har laget et album for hver sang , med samme album navn , da jeg nå overførte noe musikk. Har alltid brukt annet software siden ipod 1 gen ( sharepod ) men nå har apple satt en eller annen grense så det går ikke lenger.

Jeg vurderer sterkt å sende den i retur , men jeg har jo åpnet pakka og da gjelder vel ikke angreretten lenger?

Men ja , om det faktisk er MULIG å overføre musikk på en fornuftig måte ved hjelp av itunes kan jeg vel venne meg til denne driten.

Vær så snill , hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Itunes går vel mest på å synkronisere, dvs at når du plugger til ipod til maskinen kopieres fielr frem og tilbake slik at det du har på ipod og maskin er likt til slutt. Kan også rippe cder osv. Ipod er vel ikke beregnet på å fikle med filene som man gjør med mange andre spillere.

Lenke til kommentar

iTunes er da helt topp den...har brukt den omtrent siden den kom på markedet, både til iPod og iPhone.En grei måte er jo å lage spillelister hvis det er musikk det er snakk om...albumer og alt akkurat som man selv ønsker det, systemet velger man selv. (Med funksjoner som "legg til i spilleliste", eller du bare drar ting inn i et album, eller spilleliste.)..for meg har det alltid vært viktig å holde systemet på manuell behandling av alt, og ikke automatisk synkronisering...ved å krysse av for manuell håndtering, har du alt herredømme selv)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Vet ikke hvordan itunes er nå, men husker før så var det begrenset på hvor mange brukere pr itunes, skulle man synkronisere så måtte man huske hvilken itunes på hvilken pc som hvilket iapparat var registrert på. Legg til at når en hadde black metal og en hadde justin bieber så ble det krasj når hverandres ting ble spredd til hverandre.

Mange, som meg, foretrekekr at enheten dukekr opp som en lagringsenhet med tilgang til mappene slik at man kan merke mapper og filer med musikk, og copy/paste dit man vil.

Lenke til kommentar

iTunes er da helt topp den...har brukt den omtrent siden den kom på markedet, både til iPod og iPhone.En grei måte er jo å lage spillelister hvis det er musikk det er snakk om...albumer og alt akkurat som man selv ønsker det, systemet velger man selv. (Med funksjoner som "legg til i spilleliste", eller du bare drar ting inn i et album, eller spilleliste.)..for meg har det alltid vært viktig å holde systemet på manuell behandling av alt, og ikke automatisk synkronisering...ved å krysse av for manuell håndtering, har du alt herredømme selv)

Ok takk for svaret. Kan du fortelle meg nøyaktig hvor jeg krysser av for "manuell behandling"? Jeg dro over noen filer som sagt men da lagde den 20 album med 20 låter med samme albumnavn på ipoden. Så om jeg har et album klart , med tags , i en folder , hvordan går jeg fram for å overføre musikken til ipoden?

Lenke til kommentar

Du bør krysse av for manuell håndtering når iPod er tilknyttet:

post-92574-0-32352800-1329816275_thumb.jpg

Lag en spilleliste, se bildet eks Debussy, åpne utforsker samtidig og den mappen du har filer i som skal overføres, merk filene. Ha begge vinduer åpne samtidig, og dra de merkede filene inn i spillelisten du har laget:

post-92574-0-23273300-1329816439_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det fungerte ja. Tusen takk ,men fortsatt , når jeg går inn på "album" på ipoden ser det slik uk:

album 1

Sangtittel

Album 1

Sangtittel

osv , med alle sangene som har dette albumnavnet. Dette kan da umulig være meningen? Vet det er litt uklart , men skjønner du hva jeg mener? Virker som den tar for seg hver sang separat , selvom albumtittelen er felles for alle sangene i folderen?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si "på avstand".....det finnes store manualer, men man må bare prøve seg frem og finne sitt eget system.Det ligger en del i "Hjelp" også. (jeg er en gammel dame, men litt slik datafreak, he,he.)..jeg har brukt dette omtrent siden det kom på markedet for ca 10 år siden. Bruker det mest til lydbøker. Det er mye du kan ordne selv av systemet slik du vil ha det. (Jeg er også nøye med ikke å krysse av for mix, for om jeg da har lydbok som spilleliste, blander sporene seg, og det er ikke lurt på bok, ellers legger jeg bøker inn under bøker. Hvis du går inn i Biblioteket i iTunes, kan du ordne etter albumer, titler, forfattere/komponister alt ettersom der.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...