aleksic Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei, jeg er relativt ny her og beklager dermed en eventuell repost. Det jeg lurte på var om noen vet om det kan lønne seg å kjøpe kamera i Japan fremfor å kjøpe det i Norge? Jeg skal nemlig ned til Japan i sommer og vurderer å kjøpe kamera der. (Om det skulle ha noe å si så er det Canon Powershot s100 eller Fujifilm X10 som er aktuelle) Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Nja, du tjener nok ikke mange kronene siden Norge er et av de billigeste landene i Europa og handle kamera i, det er to andre parametere og ta hensyn til, det ene er menyspråk som bli asiatisk/engels og et års garanti som gjelder kun i landet du handler kameraet i, kjøper du i Norge får du 5 års med forbrukerrettigheter. Det er mer og hente på ekstra utstyr så som batterier,blits, stativ, etc. Endret 20. februar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
aleksic Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Takk for kjapt svar;) Det var vel egentlig det jeg forventet, men greit å få det bekreftet:) Da får jeg bare vente til X10 kommer på tilbud! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei, jeg er relativt ny her og beklager dermed en eventuell repost. Hei, klarte ikke å dy meg.. Ny her..? Du ble jo registrert i '03. Det er snart 10 år siden det.. Beklager for OT, men jeg måtte bare!! Lenke til kommentar
aleksic Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Godt observert, men hvis du sjekker på antall innlegg så ser du at den er på 3stk(inkludert denne). Utrolig nok så har jeg registert meg her uten å bruke det;) Men ja, det er finurlig Lenke til kommentar
voffen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei, jeg er relativt ny her og beklager dermed en eventuell repost. Det jeg lurte på var om noen vet om det kan lønne seg å kjøpe kamera i Japan fremfor å kjøpe det i Norge? Jeg skal nemlig ned til Japan i sommer og vurderer å kjøpe kamera der. (Om det skulle ha noe å si så er det Canon Powershot s100 eller Fujifilm X10 som er aktuelle) Takk på forhånd:) Kjøpte mitt Canon 450D i Japan, på Bic Camera i 2008. Da var det mye å spare (3-4000,- på en pakke med 2 objektiver) i og med at kursen var knall. Har ikke sjekket kursen i det siste men når jeg sjekket den i fjor var det ikke mye å hente, heller tvert i mot når man legger sammen garanti og andre fordeler man får ved kjøp i Norge. Hvis du oversetter denne siden i Google kan du klikke deg fram og finne produkter og priser. Lenke til kommentar
aleksic Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Sjekket den siden og fikk den oversatt. Etter hva jeg kunne forstå ut i fra prisene som sto der så er det ganske mye dyrere enn i Norge. Fujifilm X10 kosta ca 69700 japanske yen, noe som vil tilsi ca 4952 NOK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå