AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei. Når mor og far har så store problemer at de ikke makter å løse dem seg imellom, og trenger hjelp; hva kan en gjøre, og hvor kan en evt henvende seg for råd? Det jeg ser for meg er et eller annet kontaktpunkt med personell som har erfaring med hva som kan gjøres og hvordan en skal gå frem. Setter svært stor pris på svar! Postet av anonym: 18f896cf18eb45a65de8c37233965faf Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Bare så det er sagt, jeg prøver ikke å gå offtopic her, men mener det er viktig for spørsmålet: Hvor gammel er du? Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 parrådgivning gis av flere instanser innen stat/kommune, og prester utfører og parrådgivning. -frank Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Takk for raske svar. Dette gjelder ikke meg, men en person i min nærhet som er i tidlig tjuerårene. Han/hun bor ikke lenger hjemme, men det gjør hans/hennes to søsken (Begge under 18). Foreldrene har av det jeg har skjønt svært alvorlige problemer som går utover både de selv og deres barn (Spesielt med tanke på de som enda bor hjemme). Vedkommende jeg kjenner klarer ikke å takle situasjonen, og jeg mener han/hun burde konsultere profesjonelle for å finne riktig angrepsvinkel. Postet av anonym: 18f896cf18eb45a65de8c37233965faf Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det kommer veldig ann på hvilke problemer dette er - men om det gjelder mye krangling/utskjelling: Var jeg personen så ville jeg tatt det opp med foreldre selv, dog er jeg i slutten av 20 årne og dermed i større grad "fri" fra mine foreldre (selv om vi har et meget nært bånd). Du sier han ikke klarer å takle situasjonen, da foreslår jeg å dele den opp. Prat med hver part hver for seg først, legg alle korta på bordet under en serriøst og rolig tone. Jeg tror at en tredjepart ofte kan føre til enda større problemer, fordi det vil føles som et slag i ansiktet å trenge hjelp til noe så "enkelt" som forhold. Dersom det skulle være enda værre ting som skjer innenfor disse veggen foreslår jeg stikk motsatt: Ikke prøv å gjør noe uten en tredjepart som virkelig vet hva han driver med. Få tak i en proffesjonell, hvordan de opererer vet jeg (heldigvis?) ingenting om. Det her blir bare en haug med synsing, jeg beklager det, men som de fleste andre er jeg ikke kvalifisert til å gjøre annet enn det som virker fornuftig for meg i et slik tema. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hun kan jo prøve kontakte familievernkontoret. :-) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Det finnes mange instanser der du kan 'henvende' deg for eventuell hjelp, enten deg eller dine venner, du kan vell også gå på vegne av dem. - Barnevernet - Kirken - Psykolog - Lege - Skole - Røde Kors - Krisetelefoner Tja, det eg kom på i farten i vertfall. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Kanskje du skal overtale de til å gå i terapi? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for raske svar. Dette gjelder ikke meg, men en person i min nærhet som er i tidlig tjuerårene. Han/hun bor ikke lenger hjemme, men det gjør hans/hennes to søsken (Begge under 18). Foreldrene har av det jeg har skjønt svært alvorlige problemer som går utover både de selv og deres barn (Spesielt med tanke på de som enda bor hjemme). Vedkommende jeg kjenner klarer ikke å takle situasjonen, og jeg mener han/hun burde konsultere profesjonelle for å finne riktig angrepsvinkel. Postet av anonym: 18f896cf18eb45a65de8c37233965faf Ring barnevernet, dama mi jobber der (sannsynligvis ikke i samme kommune), men dette er en vanlig sak for dem OG dem er flinke Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Kanskje du skal overtale de til å gå i terapi? Du og ser at det her har ingenting for seg? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for raske svar. Dette gjelder ikke meg, men en person i min nærhet som er i tidlig tjuerårene. Han/hun bor ikke lenger hjemme, men det gjør hans/hennes to søsken (Begge under 18). Foreldrene har av det jeg har skjønt svært alvorlige problemer som går utover både de selv og deres barn (Spesielt med tanke på de som enda bor hjemme). Vedkommende jeg kjenner klarer ikke å takle situasjonen, og jeg mener han/hun burde konsultere profesjonelle for å finne riktig angrepsvinkel. Postet av anonym: 18f896cf18eb45a65de8c37233965faf Ring barnevernet, dama mi jobber der (sannsynligvis ikke i samme kommune), men dette er en vanlig sak for dem OG dem er flinke Barnevernet er som regel ingen god løsning, man du kan jo prøve. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Takk for raske svar. Dette gjelder ikke meg, men en person i min nærhet som er i tidlig tjuerårene. Han/hun bor ikke lenger hjemme, men det gjør hans/hennes to søsken (Begge under 18). Foreldrene har av det jeg har skjønt svært alvorlige problemer som går utover både de selv og deres barn (Spesielt med tanke på de som enda bor hjemme). Vedkommende jeg kjenner klarer ikke å takle situasjonen, og jeg mener han/hun burde konsultere profesjonelle for å finne riktig angrepsvinkel. Postet av anonym: 18f896cf18eb45a65de8c37233965faf Ring barnevernet, dama mi jobber der (sannsynligvis ikke i samme kommune), men dette er en vanlig sak for dem OG dem er flinke Barnevernet er som regel ingen god løsning, man du kan jo prøve. Det var en høyest usaklig kommentar 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Nei det er ikke en usaklig kommentar. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ta barneverndiskusjonen i en annen tråd, er dere snille. Faktum er at det finnes personer som har gode erfaringer med barnevernet, og det finnes de som har dårlige erfaringer. Alt trådstarter er interessert i er å få hjelp, og det er nettopp dette barnevernet kan bidra med.Videre innlegg rundt dette vil slettes uten forvarsel.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå