Netrum Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg har en Western digital Black 1tb disk som oppfører seg sært. I snart 2år hadde eg windows på disken uten noen problemer. Men etter nyttår har disken oppført seg rart. Korupte filer, får maskinen til å gå treigt. Så jeg kjøpte en samsung ssd for å ha windows og noen spill på. Nå i det siste har eg lagt merke til et par ting med wester digital disken min. Den blir tregere i løpet av et par dager. For så å kraæsje hele systemet. En restart fikser problemet. Da fungerer den fint i noen dager før den igjen blir tregere til den kræsjer igjen. Hva kan forårsake dette? Jeg har også hd tune pro kjørende på den. Og smart verdiene er som eg kan se ikke bra. Smart rapporterer om 10 raw read error state. Og write errors varierer fra 1 til 4. Avhengig av hvor lenge disken har vært på. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Vel, du besvarer jo ditt eget spørsmål. Disken må skiftes ut. Du kan jo selvsagt sjekke for virus på pc'n før du tar slegga fatt. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Kjør en av diagnostic-versjonene til WD, så får du nok svar på hva som er feil: http://support.wdc.com/product/download.asp?groupid=613&lang=en En slik rapport kan du så bruke til å dokumentere feilen, slik at du får en ny på garanti. Det er jo fem års garanti på Black-diskene. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Har sendt inn forespørsel om reklamasjon til dustinhome. Skal også kjøre det western digital programmet i natt for å se hva det finner ut. Håper eg får ny på garantien. Er ikke akkurat billig for nye disker i dag.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå