MagE Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 hei, jeg har en psu på 300w (en standar) den har funket fint til den dagen jeg puttet en sigarettenner i boxen pc'n funker fint den når den ikkje er i bruk men lader jeg mobilen eller bruker den så stoper hele pc'n,berre lys på hk og power lyser så tar jeg og kobler ut det som har vore i sigarettennaren og tar ut strømm og og putter i strøm og det funker helt fint etterpå jeg har dette i pc'n min: 300watt standar psu 1 7200rpm 120gb hd 1inverter til 2 katoder +2 katoder 1radeon 9800pro 128mb 1 12volt sigarettenner (utkoblet) 2 vifter kabinettvifter 2 cd-rom/dvd 1floppy og så lurte jeg på om vordan volt-watt griene er (1volt=??watt) så burde jeg kjøpe ny psu?? og hvist jeg må det hvor mangen watt skall den vere på(skal ha mer dill inni der) Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Visst du tar et søk her på forumet, så var det en som postet en link til en webside som hadde en online kalkulator for ca. forbruk av diverse komponenter i maskinen. Denne burde kunne gi deg et tips om hva du har behov for. Selv så har jeg kjørt en P-III 733 MHz FCPGA, 384 MB RAM, 1 skjermkort, 2 nettverkskort, 2 ide kontrollere, 12 disker, 1 CD-ROM samt 10 80x80mm kabinettvifter uten problem på en 300W (Chieftec) uten merkbare problemer. Men jeg vet ikke hvor mye det skjermkortet ditt krever av maskinen, de drar vel sikkert en god del strøm skulle jeg tro. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Tror du må ha en kondensator på kabelen til sigarett tenneren. Tror ikke psu liker at man bare plugger i ting , min liker ikke det ifal. (ikke sikkert dette gjelder alle psu'er) Lenke til kommentar
Logan Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 hei, jeg har en psu på 300w (en standar) den har funket fint til den dagen jeg puttet en sigarettenner i boxen pc'n funker fint den når den ikkje er i bruk men lader jeg mobilen eller bruker den så stoper hele pc'n,berre lys på hk og power lyser så tar jeg og kobler ut det som har vore i sigarettennaren og tar ut strømm og og putter i strøm og det funker helt fint etterpå jeg har dette i pc'n min: 300watt standar psu 1 7200rpm 120gb hd 1inverter til 2 katoder +2 katoder 1radeon 9800pro 128mb 1 12volt sigarettenner (utkoblet) 2 vifter kabinettvifter 2 cd-rom/dvd 1floppy og så lurte jeg på om vordan volt-watt griene er (1volt=??watt) så burde jeg kjøpe ny psu?? og hvist jeg må det hvor mangen watt skall den vere på(skal ha mer dill inni der) Den psu'n er snau til det oppsettet der. Ta en test her, så får du en viss indikasjon. BTW. Legg inn et punktum her og der, så det ikke bare blir en laaaaang setning. Er slitsomt å lese. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 fant ut at jeg må ha minst 316watt!!(har 300w) men + litt anet så blir det mer. så jeg trur at jeg er helt i grenseland nå uten sigarettennaren men det er litt sund da for jeg har alt bort hol til sigarettennaren så jeg må nok ha ny psu, noen forslag?? (har lite penger men den må ikke bråke over 25-30dB) Lenke til kommentar
Logan Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Dette er min favoritt. Støysvak er den også. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Må vist ha 436 watt men det funker jo med 350.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå