Cthulhu Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 To ultrabooker treffes i duell. Test: Bærbar Mac vs. PC Lenke til kommentar
Soderlind Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Blir ikke dette som å sammenligne epler og bananer Hvis Mac'n hadde kjørt Windows 7, hvilken hadde da vært best? 2 Lenke til kommentar
Mightyers Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat. Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC. 8 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat. Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC. min HP envy 14 BE kom uten klistremerker... 2 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Du får gjerne dokumentere det der. Og akkurat det punktet er målbart. Tipper at det kommer til å graves opp en feilratestatistikk snart. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat. Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC. Må si at jeg liker disse klistremerkene, de har gjort support jobber MYE enklere for meg Uansett, i denne duellen må jeg si at PC og Mac stiller likt, dessverre taper Macen til Linux maskinen i mine øyne. Årsaken er at bruksomerådet for slike maskiner hos meg blir lett spilling av OpenTTD og nettsurfing med "Brannreven" Sånn sett duger det meste, men jeg tåler ikke Macen sitt UI, Linux er bare bedre med tanke på valgmuligheter også. 2 Lenke til kommentar
Barcos Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 "Vi er ikke i tvil. Måtte vi velge en av disse datamaskinene, ville vi gått for MacBook Air. Men da kalkulerer vi ikke inn prisdifferansen på en drøy tusenlapp" Infoen i starten av artikelen tilsier at prisforkjellen er 3 590 kr.. Ganske mye med andre ord 3 Lenke til kommentar
just4fun Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hvorfor bruke Toshiba som kandidat, Asus UX31E har raskere prosessor, høyere oppløsning på skjerm. Noe som derer jo trekker frem ikonklusjonen når dere fremhever Mac Air. Og for å si det, jeg har Mac Air selv. 2 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Blir ikke dette som å sammenligne epler og bananer ;)Hvis Mac'n hadde kjørt Windows 7, hvilken hadde da vært best? Nei. På en mac, kjører du MacOSX for best mulig opplevelse 1 Lenke til kommentar
kasey Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det som FORBANNER meg noe grenseløst med produsenter av Windows PCer, er de sinnsvakt irriterende klistremerkene de ALLTID skal ha på PCene sine. Du må sitte å pille de av, og sitte med plasterlim fjerner i 20 minutt før du får ett fint resultat.Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Jeg er ingen Apple fanboy og jeg eier heller ikke en døyt fra Apple. Når det kommer til PC sverger jeg til selvbygg, og til mobiler holder jeg meg til HTC. Vet ikke hvilke type Toshiba du prater om, har du noe spesielle typer/modeller toshiba du ikke kan anbefale? Del litt erfaring med oss som tenker å kjøpe en Toshiba men må kanskje unngå noen modeller som har mest feil? Selv vet jeg at at flere av mine venner(begge/alle) og overraskende mange på skolen måtte levere sine macbooker på service. Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hvorfor bruke Toshiba som kandidat, Asus UX31E har raskere prosessor, høyere oppløsning på skjerm. Noe som derer jo trekker frem ikonklusjonen når dere fremhever Mac Air.Og for å si det, jeg har Mac Air selv. Jeg lurer også på hvorfor ikke ux31 ble valgt. den ligner i det minste. toshibaen har jo fått kritikk for byggekvalitet, mens ux31 har visst superb byggekvalitet. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes hele denne Mac vs "PC" perioden KUN har blitt brukt til å sette Mac i et bede lys. - jeg er Mac bruker selv, og er storfornøyd, men dette synes jeg blir for teit. 3 Lenke til kommentar
Frostax83 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hvorfor bruke Toshiba som kandidat, Asus UX31E har raskere prosessor, høyere oppløsning på skjerm. Noe som derer jo trekker frem ikonklusjonen når dere fremhever Mac Air.Og for å si det, jeg har Mac Air selv.Jeg lurer også på hvorfor ikke ux31 ble valgt. den ligner i det minste.toshibaen har jo fått kritikk for byggekvalitet, mens ux31 har visst superb byggekvalitet. Kunne ikke være mer enig. Toshibaen kunne de bare ha gitt opp med en gang. UX31E er jo like tynn som macbook air, og har uhyre gode spesifikasjoner. Ikke minst stilig design. Lenke til kommentar
TomasF Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Apple, er så altfor mye mer profesjonell enn hva andre produsenter er. Jeg jobber på ett service verksted, og jeg kan garantere at Toshiba PCen din kommer til å måtte komme innom ett verksted. Grunnen til at Apple kaprer mer markedsandeler er enkel: Design, profesjonalitet og kvalitet. Så du er en av de som er ansvarlige for at når et Apple produkt først kommer inn til service, så kommer det f.... meg ikke ut igjen på flere måneder? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det mest morsomme med kommentarfeltet etter sånne artikler og tester er jo at det våset folk ser ut til å dra rett ut av anus. Og det gjelder i begge retninger fra begge leire. Hvor kommer alle disse banale ryktene om at Apple er ræva på garanti, ræva på reparasjonstid, ikke tar reklamasjoner og ikke følger norsk lovgivning? Nå har jeg riktignok ikke hatt Apple produkter over mange år, og har hatt veldig lite problemer med når jeg først fikk problemer med strømadapteret fikk jeg det byttet på stedet, når jeg hadde problemer med DVD-spilleren på min MacBook Pro var den inne til rep i fattige tre dager før ting var ferdig og byttet ut. Nå har Toshiba et av Norges beste servicepartnere i TXL så der går ting unna der også, men jeg ser ikke hvordan Apple på noen måte skal være dårligere på service og reklamasjon enn alle andre som folk helt tydelig ser ut til å ha fått for seg? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Oranges and apples.. Men ja, enig i konklusjonen. Da Ivy Bridge blir spennende Lenke til kommentar
Dimind Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hele denne "Hurra for Mac"-greiene som Tek.no kjører for tiden, er suspekt. Er alltid ukurrante maskiner de testes mot. Virker kjøpt og useriøst 4 Lenke til kommentar
keramikklampe Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) "Vi er ikke i tvil. Måtte vi velge en av disse datamaskinene, ville vi gått for MacBook Air. Men da kalkulerer vi ikke inn prisdifferansen på en drøy tusenlapp" Infoen i starten av artikelen tilsier at prisforkjellen er 3 590 kr.. Ganske mye med andre ord Syns du har ett meget godt poeng!! Kunne kanskje heller sagt at MacBook Air koster 40% mer enn Toshibaen... EDIT: Etter å ha følt meg truffen av innlegget til Newton, leste jeg side 2 igjen, hvor det er forklart hva denne drøye tusenlappen kommer fra. Prisforskjellen er ved første øyekast betydelig, men så har Apples kandidat dobbelt så mye lagringskapasitet. Hadde vi fått grunnmodellen av Air med 128 GB SSD, ville prisen ligget på 10 290 kroner i stedet. MacBook Air koster altså en drøy tusenlapp mer enn Toshibaen. Endret 21. februar 2012 av keramikklampe Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Synes også det er merkelig at dere har stilt opp en toshiba mot en MBA, ingen jeg kjenner har noen gang vært fornøyde med toshiba maskiner, de lager maskiner som virker som en god deal helt til den er inne på den ørtende reparasjonen på et år Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 HW er sikkert avhengig at produsentene stiller opp med testmaskiner. Regner ikke med de bare kan kjøpe inn PCer for hver test. Muligens Asus ikke var villige til det i dette tilfelle ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå