surfacetension Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Kan det være noen tvil om at det først og fremst er foreldrene som svikter? Og nei, jeg føler at det er mer usunt å late som om ingen har skyld. Hva jeg vil fokuseere på? Skryt Fortell de aktuelle perrsonene når dde klareer noe. Det er vi for dårlige til. Folk må åpnne kjeften om annet enn det som er negativt. Lenke til kommentar
Populært innlegg Blåbær Skrevet 20. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 20. februar 2012 Foreldrene dine har virkelig sviktet norskopplæringen din, gi meg nummeret deres slik at jeg kan skryte dem opp til at de klarer det. 29 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hva i all verden...er det noe som helst poeng her? 4 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Foreldrene dine har virkelig sviktet norskopplæringen din, gi meg nummeret deres slik at jeg kan skryte dem opp til at de klarer det. Hvordan skal du gå frem om de ikke forbedrer seg? Litt usikker på hva TS mener med dette: "Folk må åpnne kjeften om annet enn det som er negativt." Vil han ha enda mer skryt eller skal man påpeke til foreldrene hans at ungen deres skriver som en barbar? Endret 20. februar 2012 av Sovehest 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Er vel bare å kjøre på med enda mer skryt, jo mer skryt jo bedre. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Når alt man ser er elendighet, fokuser på dem som er dårligere? Dere gjør en kjempejobb! Jeg så naboens unger, de var helt ubrukelig! 1 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Foreldrene dine har virkelig sviktet norskopplæringen din, gi meg nummeret deres slik at jeg kan skryte dem opp til at de klarer det. jeg er ganske lei av å si det, men JEG ER STERKT HANDIKAPPET og orker ikke refte alle feil. Forgive? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Gir opp hele prosjektet. Umulig å få folk til å slanke seg - de finner alltid en god unnskyldning. 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg forstår ikke hvorfor du skal tvinge folk til å slanke seg engang... 3 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 sånn bare for og sprette inn i samtalen , jeg kjenner en unge, han er 13 eller 14 år . veier godt over 90 kilo, sikkert 100 eller mer. han er ca 1,60 høy noe som gjør at han er liten og tjukk, Men det som er rart er ikke at han har tykke bein,tykke armer og "runde" kinn, Han har verdens største mage ! han er rett og slett bare en sikkelig feiting. Det er kvalmt og ekkelt og se på at han er sånn, spesielt når han da kaster i seg pommes frites og sånne små kyllingbiter hele dagen, bare drikker brus og spiser potetgull , tar han brødskive er det nuggati, er det middag så er det bare kjøtt og saus, han har til og med stjelt penger av både foreldre og søsken for og kjøpe godteri og snacks . Han fikk en gang 500 kr av sin mor til og dra på senteret og kjøpe sko, han fant sko på tilbud til 150 kr ( ikke spesielt gode/pene sko) tok deretter resten av pengene og fylte opp en stor pose med bare brus,godteri og potetgull. DVS at han bruker heller penger til snacks/godis istedet for klær. Han er rett og slett drit ekkel, helt sinsykt at foreldra ikke gjør noe super drastisk, er han heldig blir han 20 år. . . men tviler på at han blir 21 . Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 er han heldig blir han 20 år. . . men tviler på at han blir 21 . Det var da noe drastisk skrevet, men det er ikke tvil om at han vil støte på både fysiske og psykiske problemer etter hvert. Før i tida syntes de at overvekt var motbydelig, og de sa det høyt og tydelig også. Har møtt noen som var født rundt 1912-1915, og de hatet virkelig overvekt. Det har skjedd en holdningsendring, der de unge ikke er så strenge mot seg selv. Det har blitt mindre skille mellom hverdager og festdager. Men så er det kanskje flere unge i dag som opplever familiekonflikter, og det å bli dradd mellom foreldrene. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor skal man skryte av folk som er feite? Er det å være overvektig noe som skal oppfordres til? Man ser jo stadig reality serier og talk show hvor feite folk har en kunstig høy selvtillit og faktisk er stolte av å være feite. Hva slags holdning er det? er det slike holdninger man vil oppfordre til? Ønsker man å få enda flere overvektige? Å drive å skryte av feite folk fører ikke til færre overvektige, det fører til fler... Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Hvorfor skal man skryte av folk som er feite? Er det å være overvektig noe som skal oppfordres til? Man ser jo stadig reality serier og talk show hvor feite folk har en kunstig høy selvtillit og faktisk er stolte av å være feite. Hva slags holdning er det? er det slike holdninger man vil oppfordre til? Ønsker man å få enda flere overvektige? Å drive å skryte av feite folk fører ikke til færre overvektige, det fører til fler... Hvorfor er behovet ditt å skryte av noen før de får åpnet kjeften? Er det noe bedre å skryte av når BMI ligger eksakt på 23,4? Hva med 29,8? Å være stolt av den man er, er en reaksjon på hvordan folk oppfatter større mennesker. Ta på deg en sumodrakt, og prøv. Og du vil etter en kort stund oppdage hva mennesker som er uten for "a4-forståelsen" opplever. Et godt eksempel er Eriksendrul ovenfor, sitt syn på et annet menneske. På samme måte er de som er veldig tynne, som opplever noe av det samme. Endret 21. februar 2012 av norskgoy Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Hvorfor skal man skryte av folk som er feite? Er det å være overvektig noe som skal oppfordres til? Man ser jo stadig reality serier og talk show hvor feite folk har en kunstig høy selvtillit og faktisk er stolte av å være feite. Hva slags holdning er det? er det slike holdninger man vil oppfordre til? Ønsker man å få enda flere overvektige? Å drive å skryte av feite folk fører ikke til færre overvektige, det fører til fler... Hvorfor er behovet ditt å skryte av noen før de får åpnet kjeften? Er det noe bedre å skryte av når BMI ligger eksakt på 23,4? Hva med 29,8? Å være stolt av den man er, er en reaksjon på hvordan folk oppfatter større mennesker. Ta på deg en sumodrakt, og prøv. Og du vil etter en kort stund oppdage hva mennesker som er uten for "a4-forståelsen" opplever. Et godt eksempel er Eriksendrul ovenfor, sitt syn på et annet menneske. På samme måte er de som er veldig tynne, som opplever noe av det samme. Er det noen som skryter av å være normalvektige eller er stolt av å være normalvektige? Det har ihvertfall ikke jeg sett noe av... Se f.eks her: "fat and proud": 1 920 000 resultater "overweight and proud": 1 210 000 resultater "normal weight and proud": 3 resultater... og 2 av de resultatene var overvektige som bare var stolt av at de hadde slanket seg... "average weight and proud": 1 resultat Endret 21. februar 2012 av flesvik Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Er det noen som skryter av å være normalvektige eller er stolt av å være normalvektige? Det har ihvertfall ikke jeg sett noe av... Ikke? Har du noen gang åpnet en avis? Det evige jaget etter en bestemt form, helst påført en Bergansjakke slik at man virkelig kan drive inn i den grå masse. Men det er forsåvidt heller ikke momentet. For hvorfor tror du "fat and proud" kommer opp? Fordi man hele tiden påminnes vekten som det eneste faktoren for ens egen person. Som ikke en person er mer en vekten. Som en som har BMI på 40 ikke er fullstendig klar over av at han eller hun er feit/stor. Det evige maset om å ikke spise ditt, tren mer. Som den tynne får høre; spis mer. 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 sånn bare for og sprette inn i samtalen , jeg kjenner en unge, han er 13 eller 14 år . veier godt over 90 kilo, sikkert 100 eller mer. han er ca 1,60 høy noe som gjør at han er liten og tjukk, Men det som er rart er ikke at han har tykke bein,tykke armer og "runde" kinn, Han har verdens største mage ! han er rett og slett bare en sikkelig feiting. Det er kvalmt og ekkelt og se på at han er sånn, spesielt når han da kaster i seg pommes frites og sånne små kyllingbiter hele dagen, bare drikker brus og spiser potetgull , tar han brødskive er det nuggati, er det middag så er det bare kjøtt og saus, han har til og med stjelt penger av både foreldre og søsken for og kjøpe godteri og snacks . Han fikk en gang 500 kr av sin mor til og dra på senteret og kjøpe sko, han fant sko på tilbud til 150 kr ( ikke spesielt gode/pene sko) tok deretter resten av pengene og fylte opp en stor pose med bare brus,godteri og potetgull. DVS at han bruker heller penger til snacks/godis istedet for klær. Han er rett og slett drit ekkel, helt sinsykt at foreldra ikke gjør noe super drastisk, er han heldig blir han 20 år. . . men tviler på at han blir 21 . Urealistiske tall du kaster ut der, det overvektige livet vil ikke ta personen igjen SÅ fort... Når det kommer til stjeling så er jo det en sak som kanskje burde opplyses om, at du syntes personen er ekkel&annet er forsåvidt greit, og noe du absolutt har din rett til å dele med dine venner&kjente, men ikke din sak å blande deg inn i. La folk leve sine egne liv Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Er det noen som skryter av å være normalvektige eller er stolt av å være normalvektige? Det har ihvertfall ikke jeg sett noe av... Ikke? Har du noen gang åpnet en avis? Det evige jaget etter en bestemt form, helst påført en Bergansjakke slik at man virkelig kan drive inn i den grå masse. Men det er forsåvidt heller ikke momentet. For hvorfor tror du "fat and proud" kommer opp? Fordi man hele tiden påminnes vekten som det eneste faktoren for ens egen person. Som ikke en person er mer en vekten. Som en som har BMI på 40 ikke er fullstendig klar over av at han eller hun er feit/stor. Det evige maset om å ikke spise ditt, tren mer. Som den tynne får høre; spis mer. Så Erna Solberg, Bjarne Håkon Hanssen og Oprah Winfrey defineres kun ut fra sin vekt mener du? "fat and proud" er ikke en bra ting, det er en uting. Akkurat som at man ikke vil at det skal være kult å være narkis så vil man heller ikke at det skal være kult med andre helseskadelige ting som f.eks å være veldig overvektig. Og f.eks at det er kult å røyke ser det heldigvis ut til at vi er på vei (veldig sakte men sikkert) å gå bort fra. 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Men det som er rart er ikke at han har tykke bein,tykke armer og "runde" kinn, Han har verdens største mage ! han er rett og slett bare en sikkelig feiting. Det er kvalmt og ekkelt og se på at han er sånn, spesielt når han da kaster i seg pommes frites og sånne små kyllingbiter hele dagen, 'Central Obesity' slik du beskriver, og i den alderen, er et typisk tegn på hormonell sykdom, eller hvertfall hormoner som er ute av balanse. Det er utrolige mange ungdommer som lever slik som ham du beskriver, uten å være tjukke, men du ser ikke ut til å være spesielt kvalm eller moralsk opprørt over deres livsstil? 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Så Erna Solberg, Bjarne Håkon Hanssen og Oprah Winfrey defineres kun ut fra sin vekt mener du? Ofte ja. Det blir stormende jubel når Winfrey og Solberg har tatt av noen kg. "fat and proud" er ikke en bra ting, det er en uting. Akkurat som at man ikke vil at det skal være kult å være narkis så vil man heller ikke at det skal være kult med andre helseskadelige ting som f.eks å være veldig overvektig. Og f.eks at det er kult å røyke ser det heldigvis ut til at vi er på vei (veldig sakte men sikkert) å gå bort fra. Hva som er en uting er vel strengt tatt ikke opp til deg å definere. Du tar deg store friheter ved å ønske å bestemme hva som er bra og dårlig ovenfor andre enn deg selv. Og det er forsåvidt noe av den ekstremt dårlige folkeskikken a4 mennesker (eller de som mener de er benchmarken på perfeksjon) tillater seg å ta. Hvis du ønsker å forbedre folkehelse vil det gjør det større underverker om du arbeider for å senke moms på frukt og grønt, og øke momsen på fabrikkmat og sukker. Bygge opp matkultur der maten er en del av en kulturell ramme, og ikke som en funksjon av jakten på en viss form på kropp. "fat and proud" prakker ikke på deg en viss form for livsførsel. Vær så var med å gjør det samme mot andre. Endret 21. februar 2012 av norskgoy 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 sånn bare for og sprette inn i samtalen , jeg kjenner en unge, han er 13 eller 14 år . veier godt over 90 kilo, sikkert 100 eller mer. han er ca 1,60 høy noe som gjør at han er liten og tjukk, Men det som er rart er ikke at han har tykke bein,tykke armer og "runde" kinn, Han har verdens største mage ! han er rett og slett bare en sikkelig feiting. Det er kvalmt og ekkelt og se på at han er sånn, spesielt når han da kaster i seg pommes frites og sånne små kyllingbiter hele dagen, bare drikker brus og spiser potetgull , tar han brødskive er det nuggati, er det middag så er det bare kjøtt og saus, han har til og med stjelt penger av både foreldre og søsken for og kjøpe godteri og snacks . Han fikk en gang 500 kr av sin mor til og dra på senteret og kjøpe sko, han fant sko på tilbud til 150 kr ( ikke spesielt gode/pene sko) tok deretter resten av pengene og fylte opp en stor pose med bare brus,godteri og potetgull. DVS at han bruker heller penger til snacks/godis istedet for klær. Han er rett og slett drit ekkel, helt sinsykt at foreldra ikke gjør noe super drastisk, er han heldig blir han 20 år. . . men tviler på at han blir 21 . Urealistiske tall du kaster ut der, det overvektige livet vil ikke ta personen igjen SÅ fort... Når det kommer til stjeling så er jo det en sak som kanskje burde opplyses om, at du syntes personen er ekkel&annet er forsåvidt greit, og noe du absolutt har din rett til å dele med dine venner&kjente, men ikke din sak å blande deg inn i. La folk leve sine egne liv forklar meg hva som skjer med kroppen til en 13-14 åring som veier mellom 90-110 kilo og er under 1,65 høy, Og jeg overdriver ikke når jeg sier at det sunneste han gjør er og gå opp og ned trappen fra soverommet. Han har ikke hatt gym de 4 siste årene "fordi han får så vondt i knærne", i wonder why... Foreldrene gjør svært lite for og redusere vekta hans, Foreldra betalte medlemskap på elexia men han var aldri der , det er det eneste de har gjort. Det sunneste han spiser er hvis han spiser 2-3 biter frukt på en ungdomsklubb som server oppdelt frukt 1 gang i uken. ifølge hans søster orker han sjeldent middag fordi han har spist potetgull eller annet snacks. Han får ikke i seg noe fiber,jern,mineraler eller vitaminer. jeg og søstera fant ut at han omtrent får i seg det daglige behovet for vitaminer i løpet av en uke. Han blir ikke mobbet,ertet eller hører det ofte, dvs at han da ikke har noe "sosialt" press på og gjøre noe med det, det eneste som kan få han til og gjøre noe er hvis han tar tak i det selv. Til og med legen hans har sagt til han at om han ikke gjør noe med det fort vil han nok få det veldig vondt gjennom livet. og legen sa til foreldra at dette er såpass alvorlig at han kan ende opp med sterke permanente skader i værstefall død som veldig ung. han har fått bevist at han nesten lider av underærnering og enda han spiser omtrent hver 2-3. time. det sier kanskje noe om hva han spiser ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå