DuraN Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Intelforumet på XS, fins flere tråder. Gjelder ikke alle kortene , men det ser ut til å være en trend. Nå er det ikkje akkurat flust med resultater der til å se en trend engang. Så det er vel heller personlig mening enn pure fakta, men det er jo lov på et forum For all del, har jo aldri sagt det er fakta Ser ut til at det er UD5 og UD3 kortene som får mest kjeft, har et UD3 selv som jeg ikke er fornøyd med. Enkelte kort klarer bare ikke å overklokke noe særlig over 4.7/4.8. Madshrimps folka tok jo en 5.2 Ghz chip fra et RIVE, men klarte ikke 4.8 i UD7. Så heelt personlig mening er det heller ikke, men et inntrykk jeg har fått etter å ha lest mange forumtråder om GB sine X79 kort Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) jeg har testet disse kortene: GB UD3, UD5. ASUS P9X79, P9X79 Deluxe og Rampage IV Extreme. Asus kortene klokker til 5Ghz relativt "lett" til bench, dette er ikke GB i nærheten av. Mulig jeg ikke har tweaket nok, men det virker faktisk som ASUS kortene trenger mindre volt for samme klokk også. Stabil 24/7 klokk på UD5 er 4.5Ghz. P9X79 Deluxe kortet klarer 4.8Ghz. EDIT: ny bios til Ud5 kortet, og 3820 er satt inn.. klokker relativt OK. vcore under vantage 1.42v. Endret 28. februar 2012 av **dp** 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Har iallefall fått sammenligna R4E og UD3 nå, og Asuskortet er en helt annen verden. Klarer å kjøre straps, klarer å kjøre minnet på 2400 mhz, Primer 4625 mhz på 1.4v. Måtte ha 1.46 på Gigabytekortet for å klare det samme, og klarte hverken straps eller minnet noe over 2133 mhz. GB-kortene funker nok veldig fint til greie 24/7-hastigheter, og R4E er jo i en helt annen prisklasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå