Gå til innhold

SWTOR: Må man betale før man får gratis spilletid?

Anbefalte innlegg

Noen her som spiller Star wars the old republic? Har en sønn som har kjøpt spillet med 30dagers inkludert spilletid. Han får opp at han har 29dager igjen utenom i dag, men får ikke spille før han har satt seg opp for abbonment eller kjøpt spilletid. Men det skal da vel ikke være nødvendig å kjøpe mer spilletid nå, når spillet inneholdt 30dagers spilletid ved kjøp? Isåfall så er det lureri. En smule irritert kan man si. Spillet med 30dagers spilletid kostet 450kr så får han ikke spille engang?

Han har fått fullført de 3 første punktene i registreringen, og det er på punkt 4 at han får opp at han har igjen 29dager med spilletid, men at han må kjøpe spilletid(kort) eller abbonere. Før han har fullført der så får han ikke trykket på spille knappen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Wenche!

Man må ikke kjøpe spilletid, det man må er å sette opp en abonnementsplan med et kredittkort. Om han etter 29 dagers spilling nå ønsker å stoppe å spille, kan dere si opp aboplanen, og ingenting vil trekkes fra kredittkortet deres.

Det er en litt slesk måte å gjøre ting på, men det sikrer spillet mot massiv opprettelse av kontoer i hensikt å utnytte spillets mekanismer til å selge "spillvaluta" feks,

Lenke til kommentar

Du får med 30 dagers spilletid, men du må kjøpe spilletid først. Ganske idiotisk ja, men det er nå slik det er.

det var det vi trodde. Jaja..da får hu mor bare åpne lommeboka igjen da slik at guttungen får spilt spillet sitt. :yes: Tusen takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Hei Wenche!

Man må ikke kjøpe spilletid, det man må er å sette opp en abonnementsplan med et kredittkort. Om han etter 29 dagers spilling nå ønsker å stoppe å spille, kan dere si opp aboplanen, og ingenting vil trekkes fra kredittkortet deres.

Det er en litt slesk måte å gjøre ting på, men det sikrer spillet mot massiv opprettelse av kontoer i hensikt å utnytte spillets mekanismer til å selge "spillvaluta" feks,

Ja, syns og det er slesk måte å gjøre ting på. For de som ikke ha konto så må de jo kjøpe spilletid på kort enten de vil eller ikke. Men da fikser vi en sånn plan og bruker min konto. :yes: Tusen takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Du får med 30 dagers spilletid, men du må kjøpe spilletid først. Ganske idiotisk ja, men det er nå slik det er.

det var det vi trodde. Jaja..da får hu mor bare åpne lommeboka igjen da slik at guttungen får spilt spillet sitt. :yes: Tusen takk for svar. :)

Hm, kan man ikke kjøpe spilletid på samme måte som man kjøper kontantkort til mob tlf?

Playstation network opererer iallefall med dette, så ungdommen her i huset får av og til et slikt kort som han kjøper på Games.

Jeg føler deg gir meg bedre kontroll fremfor å registrere kredittkort.Det er jo så mye rart som skjer med slikt, men så er jeg i overkant skeptisk til slike løsninger også da.. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Man må faktisk betale for å få den medfølgende måneden. Jeg slettet min subscription 3 dager før min medfølgende spilletid var omme, likevel ble jeg trukket. Etter å ha spurt EA hvorfor fikk jeg følgende svar:

Dear XXXXX,

Thank you for contacting us regarding the refund of your subscription.

I have reviewed your subscription and based on our protocol since this is your first subscription. This means that the first subscription the customer enters is not refundable, even if the customer has not played on the subscription. Recurring payments can be considered accidental as a customer may forget to cancel the subscriptrion or may have had an issue cancelling.

I do apologize for the inconvinience it has caused you. I would like to suggest that you call us for more detailed information regarding on the refunds.

---

Ergo, den første måneden binder man seg til når man legger inn kortet slik jeg forstår det. Jeg gidder ikke sloss for 109kr selv om det er ett drittspill, men det er vel en annen sak. Nå kan det hende han typen i kundeservice misforstod meg, utifra svaret, men siden man må ringe til england for å få vite mer, så gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

De trakk ikke meg. Jeg kansellerte 2 minutter etter at koden for den første 30 dagers tiden var godkjent.

Det er det største bullshit svaret jeg noengang har lest fra EA customer support, og la meg fortelle deg, de derre klarer å lire fra seg ganske mye tull.

Evt. etter å ha lest svaret litt nærmere, virker det som de mener at den første 30 dagers perioden er non refundable - hvilket bare er naturlig.

Lenke til kommentar

(...)

Ergo, den første måneden binder man seg til når man legger inn kortet slik jeg forstår det. Jeg gidder ikke sloss for 109kr selv om det er ett drittspill, men det er vel en annen sak. Nå kan det hende han typen i kundeservice misforstod meg, utifra svaret, men siden man må ringe til england for å få vite mer, så gidder jeg ikke.

Det står veldig klart i svaret fra EA at du skal ta kontakt med EA Customer Service på telefon for informasjon om hvordan du skal få tilbake pengene.

POP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...