xatic Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hei, Jeg har laget ett bildegalleri hvor brukere kan laste opp bilder. For å gjøre det litt lettere tenkte jeg å lage en "neste bilde" knapp, osv.. Slik at det neste bilde fra brukeren dukker opp dersom man trykker neste. Men, jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå fram for å gjøre dette. Hvert bilde har jo en unik ID, og hvordan skal jeg hente fram "neste id? og forrige id mellom det bildet som er valgt? SQL strukturen ser slik ut, CREATE TABLE IF NOT EXISTS `images` ( `id` int(9) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `user_id` int(9) NOT NULL, `url` varchar(450) NOT NULL, `upload_time` int(9) NOT NULL, `upload_ip` varchar(250) NOT NULL, `warnings` int(9) NOT NULL, `deleted` int(9) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ) Noen som har en idè eller ett godt eksempel på hvordan jeg kan gjennomføre dette? edit Endte opp med å forstå dette, var alt for trøtt i går. Dette er hva jeg gjorde (Bruker codeigniter) // Get current image by id function get_single_image($user_id, $image_id) { $this->db->where('id', $image_id); $this->db->where('user_id', $user_id); $this->db->where('deleted', '0'); $query = $this->db->get('images'); if($query->num_rows() > 0) { $query = $query->result_array(); // Get next image ID $this->db->where('id >',$image_id); $this->db->where('user_id', $user_id); $this->db->order_by('id','asc'); $this->db->limit(1); $query2 = $this->db->get('images'); if($query2->num_rows() > 0) { $query2 = $query2->result_array(); $next_image_id = $query2[0]['id']; $query[0]['next_image_id'] = $next_image_id; } else { $query[0]['next_image_id'] = 'false'; } // Get previius image ID $this->db->where('id <',$image_id); $this->db->where('user_id', $user_id); $this->db->order_by('id','desc'); $this->db->limit(1); $query2 = $this->db->get('images'); if($query2->num_rows() > 0) { $query2 = $query2->result_array(); $previous_image_id = $query2[0]['id']; $query[0]['previous_image_id'] = $previous_image_id; } else { $query[0]['previous_image_id'] = 'false'; } echo "<pre>"; print_r($query); echo "</pre>"; } return false; } Vet ikke om dette er den beste måten og gjøre det på, men det fungerer Endret 21. februar 2012 av xatic Lenke til kommentar
Tom_ Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Det blir jo noe av det samme som denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417117 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå