Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i r**a av å gå ned i vekt. Flere?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har ved noen anledninger gjort skippertak for å gå ned i vekt.

Da snakker jeg om å gå ned fra 100KG pluss til ca 80-85 på et par mndr.

Av og til får jeg dette for meg, og gjør det ganske enkelt ved å spise små rasjoner hver gang ( ca 1/5 av normalt)

Slike innfall har har jeg fått 4 - 5 ganger de siste 14 åra, og hver gang opplever jeg den samme "bieffekten": Jeg får noe inni granskauen vondt i ..får vel si bakenden.

De tre sist gangene har det vært så galt at jeg har mått gått til lege. Det har også blødd. De to siste gangene av de tre, har jeg også blitt henvist til spesialist på sykehus. De har konstatert "gnagsår" rett innenfor utgangen. Noe jeg har fått "lakulose" for å få bukt med.

Er midt oppi en sånn greie nå, og har aldri hatt det verre :(

Har nevnt for spesialistene at det har oppstått hver gang jeg har gått mye ned i vekt. Men da bare ser de rart på meg og ser ikke ut til å tro noe om det og svarer ikke noe på det.

De mener det er pga "hard mage".

Men jeg er jo overbevist om at det må ha en sammenheng, siden det skjer konsekvent samtidig hver gang. :hmm:

Postet av anonym: fec7b63bf2b5b63e2abcf01640e99285

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg hadde vært deg så ville jeg droppet avføringsmiddelet, spist mer normale rasjoner og fått i meg mer fiber i form av grønnsaker. Skippertak er veldig sjelden en god løsning, det er gode daglige vaner som holder i lengden. Spis litt mindre kalorier enn vanlig. Ikke reduser så langt ned som 1/5 for da får du så lavt energitilskudd at kroppen nedjusterer forbrenningen din, pøser ut stresshormoner som bryter ned musklene dine og gjør at du nedjusterer metabolismen din ytterligere. Når du da begynner å spise normal igjen legger du på deg igjen.

Lenke til kommentar

Takk for gode råd. Ja jeg er faktisk i ferd med å fase ut "laktulosen". Bruker nå bare et beger pr dag, 4 tidligere. I stedet bruker jeg noe som heter "Psyllium" (loppefrø. Et helsekost produkt) som er mye mer virkningsfullt, men skal ikke være vanedannende. Blir ikke hardt mer.

Tok sikkert vel mye i med å si redusert til 1/5 del. 1/3 del er vel mer riktig. Men tror jeg har brukt rimelig grei kost lenge.

Det var noen voldsomme lekser på de sidene om hva man bør bruke og ikke. Hvis en skal drive å finsikte og veie/måle alle data og detaljer på alle varer som fins, vil det jo oppta fryktelig med tid og studier. Tror ikke jeg orker det :(

Og på pakningene står det så mye og så smått at det blir et evig plynder.

Tror bare jeg forsøker snappe litt opp det viktigste og gjør det sånn noenlunde best jeg kan.

Postet av anonym: fec7b63bf2b5b63e2abcf01640e99285

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...