Gå til innhold

Erfaringer med Canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer kjøp av en brukt Canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM til rundt tusenlappen, og lurer på om noen har eller har hatt linsen - og hva dere eventuellt mener om den?

I sammenligning hos the-digital-picture.com virker den skarpere enn Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, men den mangler stabilisering...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer kjøp av en brukt Canon EF 100-300mm f/4.5-5.6 USM til rundt tusenlappen, og lurer på om noen har eller har hatt linsen - og hva dere eventuellt mener om den?

I sammenligning hos the-digital-picture.com virker den skarpere enn Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM, men den mangler stabilisering...

Jeg har hatt dette objektivet for lenge siden og synes det fungerte ok den gangen.

Men objektivet fokuserer litt tregt og har en tendens til å "jakte" dvs fokusere frem og tilbake før det fant fokus.

Det er heller ikke et raskt objektiv og det krever derfor godt lys for å kunne få hurtige lukkertider.

Men til landskapsbilder , der du kan fokusere manuelt (eller har litt tid) samtidig som du har et stativ så er sikkert objektivet greit nok.

Hadde jeg visst mer om hva du har fra før eller hva du forventer av objektivet så hadde det vært lettere å anbefale eller ikke.

At denne skal være skarpere enn EF 70-300 f4-5,6 IS synes jeg virker merkelig , dette er et mye nyere objektiv som har fått greit med skryt i forhold til prisen.

Endret av helge.bringeland
Lenke til kommentar

Link til sammenligning: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=288&Camera=453&Sample=0&FLI=3&API=1&LensComp=358&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=4&APIComp=1

Fra før har jeg:

Sigma AF 15-30mm f/3.5-4.5 EX DG :love:

Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM

(Sigma 18-200mm f3.5-6.3 DC OS)

Canon EF 50mm f/2.5 Macro

18-200'n er jeg på tur til å bytte bort mot en Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM og et eller annet i området ca 70/100 - 300 mm.

Lenke til kommentar

Håpet var å komme opp på 300 mm. Jeg kjøper den, og får heller bytte den ut senere. :innocent:

Du bør absolutt sjekke ut Tamron SP 70-300 f4-5.6 Di VC USD. Den koster 2790 hos Japan Photo og konkurrerer med Canons tilsvarende L-optikk til 12000. I hvertfall opp til 200mm. Sammenligning her.

Endret av robertaksland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...