HoaXed Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Hei, Skal om 30 minutter selge min bil, og ble brått usikker på noe. Har ordnet salgsmelding fra Vegvesenet, kjøpskontrakt fra NAF, og en egen kontrakt ved siden angående kjøpssum. Har gammelt vognkort fra 1998 og derfor ikke Del 1 og Del 2 typen. Hva skal jeg gjøre med vognkortet? Slik jeg har skjønt skal vi sende dette med kjøper, sammen med alle kopier av kontraktene. Vi tar da med salgsmeldingen til Vegvesenet innen 3 dager og melder om eierskiftet. Vegvesenet tar da kontakt med kjøper - og vi er da "fritatt" for resten videre. Tar jeg feil? Takk for svar! Endret 20. februar 2012 av HoaXed Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Gammeltypen vognkort er fremdeles gyldig på lik linje med den nye typen. Er vel en egen salgsmeldingsdel på den også som kan brukes, klippes av og sendes inn. Selve vognkortet beholdes til nytt er kommet, og makuleres eller brennes da. Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Utgangspunktet er at du skal levere det gamle vognkortet hos biltilsynet når du leverer salgsmeldingen, dette blir som at du skal levere del1. Kjøper har med salgsmeldingen lov å kjøre x dager(husker ikke antall) uten vognkort så lenge han har salgsmeldingen i bilen... Det er alltid selger som er ansvarlig for innlevering av riktig papir til veivesenet/biltilsynet... så snart selger har levert dette og selger har forsikring osv i orden, så vil det automatisk utstedes et nytt vognkort i kjøpers navn som blir sendt til hans folkeregister adresse. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Pokker. Dette kom noen minutter for sent og tok en sjanse. Har derfor gitt fra meg vognkortet. Jeg har kontrakt og salgsmelding - som jeg skal levere hos vegvesenet i morgen. Hva blir problemet mitt da? Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Burde ikke bli noe problem Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hva blir problemet mitt da? Så lenge du har salgsmeldingen med kjøpers signatur på har du ikke noe problem. Om du hadde overlatt til kjøper å sende denne inn kunne du hatt problemer (parkeringsbøter, årsavgift osv osv). Det som sies om at kjøper kan kjøre X antall dager med å ha salgsmeldingen med seg tar jeg med en ganske stor klype salt, det riktige er nok heller at han kan kjøre X antall dager på ditt gamle vognkort (med avrevet salgsmeldings-del). Gammel del 1 skal ikke leveres inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 "Kjøretøyet må ikke tas i bruk før registrering på den nye eier har funnet sted": http://www.vegvesen.no/_attachment/62215/binary/15824 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå