emosbaek Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hei, har problemer med at WiFi enheter i huset blir tildelt feil ip som gjør til at enhetene ikke kommer ut på nett. IP rangen som er satt opp til å være fra 192.168.0.100 til 192.168.0.199. Problemet er at enhetene får tildelt subnett adresse, f.eks 192.168.100.100-199. Det er andre gang jeg opplever dette. Sist løste det seg ved en tilfeldighet etter jeg hadde resatt rutern til fabrikkinnstillinger og satt opp slik jeg ønsker det på nytt. Så etter x-antall reboot kom det på nett igjen. Løsningen jeg har inntil videre er å reservere IPen til hver enkelt enhet. men er enheten fremmed så får den ikke nett. Har installert siste versjon av firmware til rutern. Noen som har tips til meg? Håper på svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Har du modem plugget i WAN (internettporten)? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Høres ut som du har en annen enhet med dhcp server aktiv på nettet ditt. Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Har et modem i WAN porten stemmer. Har ingen annen aktiv DHCPserver på nettverket av det jeg vet. http://imageshack.us/photo/my-images/6/dhcpproblem.jpg/ Endret 20. februar 2012 av Evenmosbek Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Prøv å skru av D-Linken og se om du fremdeles får ip. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Prøv å skru av D-Linken og se om du fremdeles får ip. Høres ut som en grei sjekk. Det kan være noe software som deler ut DHCP fra en PC, eller annet utstyr. Her er en tråd som viser seg å være en slik lokal DHCP-felle. http://forums.dlink.com/index.php?action=printpage;topic=11197.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå