Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 HVorfor skal du ha så lite hk? har du sett Silverstone TJ08-E? det er ett m-ATX kabinett... Noen som vet om det er noe forskjell på dette og dette hovedkortet? Ser at gene-z har pci 3.0 men det har vel lite å si? en forskjell er at det er en mer plass mellom de to PCIe x16 slottene på P8Z68-M Pro Jeg har zotac gtx 480 amp med 3slots kjøler. Vil jeg få noe som helst problemer da? nei, for da kan du ikke ha SLi i dette kabinettet Har sett folk med gtx 590 i sli. Bruker 590 bare to slot pr kort? jepp, GTX 590 bruker bare to slots Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 HVorfor skal du ha så lite hk? har du sett Silverstone TJ08-E? det er ett m-ATX kabinett... Noen som vet om det er noe forskjell på dette og dette hovedkortet? Ser at gene-z har pci 3.0 men det har vel lite å si? en forskjell er at det er en mer plass mellom de to PCIe x16 slottene på P8Z68-M Pro Jeg har zotac gtx 480 amp med 3slots kjøler. Vil jeg få noe som helst problemer da? nei, for da kan du ikke ha SLi i dette kabinettet Har sett folk med gtx 590 i sli. Bruker 590 bare to slot pr kort? jepp, GTX 590 bruker bare to slots Ok, daså. Er det kabinettet eller hovedkortet som setter begrensninger, eller begge deler? Har uansett ikke planer om SLI, bare lurte. Fikk kortet billig som demovare, har hørt at det yter ca like bra som gtx 570 gjør i dag, så tok bare sjansen. Skal vel holde tenker jeg. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ok, daså. Er det kabinettet eller hovedkortet som setter begrensninger, eller begge deler? Har uansett ikke planer om SLI, bare lurte. Fikk kortet billig som demovare, har hørt at det yter ca like bra som gtx 570 gjør i dag, så tok bare sjansen. Skal vel holde tenker jeg. P8Z68-M Pro kan ikke brukes til SLi i det kabinettet siden den nederste slotten er for langt ned, det er mulig med Maximus Gene-Z hvis skjermkortet ditt tar 3 slotter så vil det heller ikke gå siden kabinettet bare har mulighet til 4 slotter Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Ok, daså. Er det kabinettet eller hovedkortet som setter begrensninger, eller begge deler? Har uansett ikke planer om SLI, bare lurte. Fikk kortet billig som demovare, har hørt at det yter ca like bra som gtx 570 gjør i dag, så tok bare sjansen. Skal vel holde tenker jeg. P8Z68-M Pro kan ikke brukes til SLi i det kabinettet siden den nederste slotten er for langt ned, det er mulig med Maximus Gene-Z hvis skjermkortet ditt tar 3 slotter så vil det heller ikke gå siden kabinettet bare har mulighet til 4 slotter Men det går greit med begge hovedkortene hvis jeg bare skal bruke dette ene kortet? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ok, daså. Er det kabinettet eller hovedkortet som setter begrensninger, eller begge deler? Har uansett ikke planer om SLI, bare lurte. Fikk kortet billig som demovare, har hørt at det yter ca like bra som gtx 570 gjør i dag, så tok bare sjansen. Skal vel holde tenker jeg. P8Z68-M Pro kan ikke brukes til SLi i det kabinettet siden den nederste slotten er for langt ned, det er mulig med Maximus Gene-Z hvis skjermkortet ditt tar 3 slotter så vil det heller ikke gå siden kabinettet bare har mulighet til 4 slotter Men det går greit med begge hovedkortene hvis jeg bare skal bruke dette ene kortet? jupp Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Ok, daså. Er det kabinettet eller hovedkortet som setter begrensninger, eller begge deler? Har uansett ikke planer om SLI, bare lurte. Fikk kortet billig som demovare, har hørt at det yter ca like bra som gtx 570 gjør i dag, så tok bare sjansen. Skal vel holde tenker jeg. P8Z68-M Pro kan ikke brukes til SLi i det kabinettet siden den nederste slotten er for langt ned, det er mulig med Maximus Gene-Z hvis skjermkortet ditt tar 3 slotter så vil det heller ikke gå siden kabinettet bare har mulighet til 4 slotter Men det går greit med begge hovedkortene hvis jeg bare skal bruke dette ene kortet? jupp Okei. Så hvis jeg evt en gang i fremtiden skulle kjøre to vanlige skjermkort i SLI, må jeg gå for gene-z? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Okei. Så hvis jeg evt en gang i fremtiden skulle kjøre to vanlige skjermkort i SLI, må jeg gå for gene-z? i det kabinettet ja men det blir lite plass mellom grafikkortene, hvis du skal ha et større kabinett hvis du skal ha SLi så burde du gå for P8Z68-M Pro, for da får du plass mellom kortene, men som sagt vil ikke det virke i det kabinettet du har valgt nå Endret 21. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Okei. Så hvis jeg evt en gang i fremtiden skulle kjøre to vanlige skjermkort i SLI, må jeg gå for gene-z? i det kabinettet ja men det blir lite plass mellom grafikkortene, hvis du skal ha et større kabinett hvis du skal ha SLi så burde du gå for P8Z68-M Pro, for da får du plass mellom kortene, men som sagt vil ikke det virke i det kabinettet du har valgt nå Okei takker for svar:) Tar bare p8z68 da. Slipper alt det maximus ROG greiene da. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hvis du ikke har bestillt enda, så tenkte jeg skulle tipse om dette kortet. Det har den nye PCI 3.0 standarden slik at du kan oppgradere til neste generasjon grafikkkort og 22nm Ivy Bridge CPU i fremtiden. Kortet koster mindre en ASus kortet og er like bra. Anbefales PS. Dersom du ikke har det fryktelig travelt, anbefaler jeg å vente til ca april da Z77 kortene og Ivy Bridge CPU slippes. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Sikkert uaktuellt, men tenkte bare nevne det. Nvidia releaser sine nye skjermkort samtidig som intel slepper sine nye Cpuer og chipsett Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hvis du ikke har bestillt enda, så tenkte jeg skulle tipse om dette kortet. Det har den nye PCI 3.0 standarden slik at du kan oppgradere til neste generasjon grafikkkort og 22nm Ivy Bridge CPU i fremtiden. Kortet koster mindre en ASus kortet og er like bra. Anbefales PS. Dersom du ikke har det fryktelig travelt, anbefaler jeg å vente til ca april da Z77 kortene og Ivy Bridge CPU slippes. ivy bridge er da vel utsatt til juni... Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Mener Asus p8p67 kortene er veldig gode på klokking. Har deluxe versjon selv, men fant ikke den i micro-atx. Men det er kanskje for sent nå? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Hvis du ikke har bestillt enda, så tenkte jeg skulle tipse om dette kortet. Det har den nye PCI 3.0 standarden slik at du kan oppgradere til neste generasjon grafikkkort og 22nm Ivy Bridge CPU i fremtiden. Kortet koster mindre en ASus kortet og er like bra. Anbefales PS. Dersom du ikke har det fryktelig travelt, anbefaler jeg å vente til ca april da Z77 kortene og Ivy Bridge CPU slippes. Takker for tips, har ikke bestilt enda:) Ser at hovedkortet ikke støtter 1600mhz fra stock, vanskelig å få dette til å funke i bios? Tenkte jeg skulle bruke kingston hyperx 1600mhz, og jeg kan vel enable xmp også? Hadde et msi p67a-gd65 som jeg var veldig fornøyd med iallefall, tenker dette kortet ikke er langt ifra. Når det gjelder å vente til z77 så er vel ikke det så nøye, da jeg kan bruke ivy bridge cpu i dette hovedkortet etter en bios update? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Hvis du ikke har bestillt enda, så tenkte jeg skulle tipse om dette kortet. Det har den nye PCI 3.0 standarden slik at du kan oppgradere til neste generasjon grafikkkort og 22nm Ivy Bridge CPU i fremtiden. Kortet koster mindre en ASus kortet og er like bra. Anbefales PS. Dersom du ikke har det fryktelig travelt, anbefaler jeg å vente til ca april da Z77 kortene og Ivy Bridge CPU slippes. Takker for tips, har ikke bestilt enda:) Ser at hovedkortet ikke støtter 1600mhz fra stock, vanskelig å få dette til å funke i bios? Tenkte jeg skulle bruke kingston hyperx 1600mhz, og jeg kan vel enable xmp også? Hadde et msi p67a-gd65 som jeg var veldig fornøyd med iallefall, tenker dette kortet ikke er langt ifra. Når det gjelder å vente til z77 så er vel ikke det så nøye, da jeg kan bruke ivy bridge cpu i dette hovedkortet etter en bios update? 1600 bør ikke være noe problem, da det ikke er noe spesielt høy frekvens. Settes enkelt i bios. MSI har nettopp sluppet info om at Ivy Bridge support til dette kortet er på vei Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Hvis du ikke har bestillt enda, så tenkte jeg skulle tipse om dette kortet. Det har den nye PCI 3.0 standarden slik at du kan oppgradere til neste generasjon grafikkkort og 22nm Ivy Bridge CPU i fremtiden. Kortet koster mindre en ASus kortet og er like bra. Anbefales PS. Dersom du ikke har det fryktelig travelt, anbefaler jeg å vente til ca april da Z77 kortene og Ivy Bridge CPU slippes. Takker for tips, har ikke bestilt enda:) Ser at hovedkortet ikke støtter 1600mhz fra stock, vanskelig å få dette til å funke i bios? Tenkte jeg skulle bruke kingston hyperx 1600mhz, og jeg kan vel enable xmp også? Hadde et msi p67a-gd65 som jeg var veldig fornøyd med iallefall, tenker dette kortet ikke er langt ifra. Når det gjelder å vente til z77 så er vel ikke det så nøye, da jeg kan bruke ivy bridge cpu i dette hovedkortet etter en bios update? 1600 bør ikke være noe problem, da det ikke er noe spesielt høy frekvens. Settes enkelt i bios. MSI har nettopp sluppet info om at Ivy Bridge support til dette kortet er på vei Så flott. Kommer sikkert til å gå for dette kortet, da jeg var veldig fornøyd med P67A-GD65. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) kan også anbefale core 1000 kabinettet, fint, lite og veldig lett, bruker det selv i mitt andre gaming pc og den kan ha plass til 380mm skjermkort vist eg ikke huske feil, men skal du klokke trenges det enten p67 eller Z68 hovedkort, samt en 650w eller 750w psu til ditt bruk, når du skal bruke det såpass lenge, brukt mitt chieftec 750w 80+ modulær i snart 2 år og leverer super gode spenninger ennå Endret 24. februar 2012 av Mgut Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 kan også anbefale core 1000 kabinettet, fint, lite og veldig lett, bruker det selv i mitt andre gaming pc og den kan ha plass til 380mm skjermkort vist eg ikke huske feil, men skal du klokke trenges det enten p67 eller Z68 hovedkort, samt en 650w eller 750w psu til ditt bruk, når du skal bruke det såpass lenge, brukt mitt chieftec 750w 80+ modulær i snart 2 år og leverer super gode spenninger ennå Nice, men er ganske sikker på at jeg går for TJ08-E. Vurderte også litt fractal design arc mini men. Har lyst på 750-850w av god kvalitet, helst svart uten noe jalla klistermerker. Noe rundt en tusenlapp. Skal ha et gtx 480 som bruker mye strøm, anbefalt minst 600w, skal overklokke det samt cpu, og ha endel harddisker og en ssd på plass. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 okey, det er core 100 er problem, den kan har to hardisker og en ssd i en brønn 5.25' Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 okey, det er core 100 er problem, den kan har to hardisker og en ssd i en brønn 5.25' Da tar jeg bare TJ08-E, helt klart. Pappa skal skaffe seg digitalt speilrefleks så kan være greit å ha litt lagringsplass da. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 okey, det er core 100 er problem, den kan har to hardisker og en ssd i en brønn 5.25' Da tar jeg bare TJ08-E, helt klart. Pappa skal skaffe seg digitalt speilrefleks så kan være greit å ha litt lagringsplass da. joda, da er det greait å ha lagrings plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå