Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har disse delene fra før

- ocz agility 3 120GB

- Zotac gtx 480 amp

- Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

- Silverstone Air Penetrator 120mm Vifte

Trenger altså kabinett, hovedkort, strømforsyning og cpu. Kabinett blir Tj08-e fra silverstone og cpu i5-2500k. Usikker på strømforsyning og hovedkort, men må ha m-atx. Hva burde jeg kjøpe?

edit: Vil gjerne ha det så billig som mulig

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet du skal ha må ha DDR3 og så må du finne ut hvilken socket I5prossesoren bruker..

strømforsyningen kan du egentlig bare ta noe som ser greit ut, viss du senere skal oppgradere kan det være lurt å velge en med litt mere Watt. du kan sikkert ta en på 500W

Lenke til kommentar

Hovedkortet du skal ha må ha DDR3 og så må du finne ut hvilken socket I5prossesoren bruker..

strømforsyningen kan du egentlig bare ta noe som ser greit ut, viss du senere skal oppgradere kan det være lurt å velge en med litt mere Watt. du kan sikkert ta en på 500W

Jeg sa jeg skulle kjøpe i5-2500k, altså 1155 socket i m-atx størrelse. Strømforsyning må jeg ha OVER 600w pga skjermkortet tar endel, og jeg skal klokke det samt cpu endel.

Lenke til kommentar

sorry!

hva med dette? prislappen kommer på litt under 2K

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593204

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631271

*Facepalm*

Han ba om M-Atx og du anbefaler et ATX kort. Cooler master lager heller ikke noe særlig bra PSU den du linket til var heller ikke modulær.

Mitt forslag:

PSU

Hovedkort

Hvis det blir for dyrt så siifra så kan jeg finne alternative komponenter.

Edit: Altfor treig -.-

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

850W er en sinsyk overkill for dette oppsettet. En 600W holder LENGE.

Jupp, men denne holder minst 10 år :)

strømforsyninga holder muligens i 10 år... aldri i livet at den kan levere 850W i 10 år... aldri at jeg tror den holder i minst 10 år...

Nei men om 10 år leverer den minst 500 watt og kan fortsatt brukes i en pc :) Men dette her kan TS selv bestemme

Lenke til kommentar

850W er en sinsyk overkill for dette oppsettet. En 600W holder LENGE.

Jupp, men denne holder minst 10 år :)

Ring meg om 10 år når din 80 PLUS Bronze certified PSU fortsatt leverer gode spenninger.

Hvis du vil ha noe som varer ville jeg gått for en Silver evt Gold certified PSU.

Corsair sin HX-serie er å anbefale. 7 års garanti :)

Lenke til kommentar

HVorfor skal du ha så lite hk?

har du sett Silverstone TJ08-E? det er ett m-ATX kabinett...

Noen som vet om det er noe forskjell på dette og dette hovedkortet? Ser at gene-z har pci 3.0 men det har vel lite å si?

en forskjell er at det er en mer plass mellom de to PCIe x16 slottene på P8Z68-M Pro

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noe forskjell på dette og dette hovedkortet? Ser at gene-z har pci 3.0 men det har vel lite å si?

en forskjell er at det er en mer plass mellom de to PCIe x16 slottene på P8Z68-M Pro

Jeg har zotac gtx 480 amp med 3slots kjøler. Vil jeg få noe som helst problemer da?

Lenke til kommentar

Jeg har zotac gtx 480 amp med 3slots kjøler. Vil jeg få noe som helst problemer da?

nei, for da kan du ikke ha SLi i dette kabinettet

Lenke til kommentar

nei, for da kan du ikke ha SLi i dette kabinettet

Har sett folk med gtx 590 i sli. Bruker 590 bare to slot pr kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...