Abigor Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg leverer ihvertfall min utmeldelse idag, noe jeg burde gjort for lenge siden. Nå er det på tide å heller tjene penger på å være ateist! Det er svindel, noen penger får du aldri. Mulig han som står bak får. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Jeg leverer ihvertfall min utmeldelse idag, noe jeg burde gjort for lenge siden. Nå er det på tide å heller tjene penger på å være ateist! Det er svindel, noen penger får du aldri. Mulig han som står bak får. Har du prøvd det selv? Har lest tidligere om flere som har fått penger derifra ihvertfall. EDIT: Leser en del fishy ting om folk som ikke har fått penger også ja. Nei, er vel ikke vits å legge personr, bankkontonr, navn og adresse til noe som er så usikkert. Men uannsett et godt konsept. Endret 27. februar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Kristendom har du ganske enkelt ikke greie på turbonello De kristne er Jesu Kristi forlengende armer og bein. NT > Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer. NT > For vi er lemmer på hans kropp. NT > Vet dere ikke at kroppene deres er Kristi lemmer? Alt dette tullet du har fra sektene er ikke kristendom, turbonello Kristendommen handler om lille Jesus Kristus som ble til store Jesus Kristus. Nei... Det handler ikke om det i det hele tatt... Det er i det hele tatt svært lite snakk på dette blant kristne... Men siden du påstår dette, da er det vel rimelig å anta at du også tror du er Gud? Selvfølgelig gjør det det. Alle kristne vet at Jesus Kristus er i dem, og at de er i Jesus Kristus. Og siden Gud er i Jesus Kristus, er Han selvsagt også i de kristne (som har Jesus Kristus i seg) Jesus Kristus > Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Jesus Kristus > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg. Jesus Kristus > Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg. Jesus Kristus > Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg. Jesus Kristus er i de kristne og Gud er i Jesus Kristus. Dette forbundet, denne enheten, dette felleskapet, denne sammensmeltningen er selve kjærnen i kristendommen, turbonello De du snakker med, som ikke vet dette, er ikke kristne. Gud er ikke én person, Han er en gruppe personer. Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Endret 27. februar 2012 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Kristendom har du ganske enkelt ikke greie på turbonello De kristne er Jesu Kristi forlengende armer og bein. NT > Dere er Kristi kropp, og hver enkelt er dere hans lemmer. NT > For vi er lemmer på hans kropp. NT > Vet dere ikke at kroppene deres er Kristi lemmer? Alt dette tullet du har fra sektene er ikke kristendom, turbonello Kristendommen handler om lille Jesus Kristus som ble til store Jesus Kristus. Nei... Det handler ikke om det i det hele tatt... Det er i det hele tatt svært lite snakk på dette blant kristne... Men siden du påstår dette, da er det vel rimelig å anta at du også tror du er Gud? Selvfølgelig gjør det det. Alle kristne vet at Jesus Kristus er i dem, og at de er i Jesus Kristus. Og siden Gud er i Jesus Kristus, er Han selvsagt også i de kristne (som har Jesus Kristus i seg) Jesus Kristus > Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. For uten meg kan dere ingen ting gjøre. Jesus Kristus > Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Jesus Kristus > Den som tar imot dere, tar imot meg, og den som tar imot meg, tar imot ham som har sendt meg. Jesus Kristus > Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg. Jesus Kristus > Det dere ikke gjorde mot én av disse minste, har dere heller ikke gjort mot meg. Jesus Kristus er i de kristne og Gud er i Jesus Kristus. Dette forbundet, denne enheten, dette felleskapet, denne sammensmeltningen er selve kjærnen i kristendommen, turbonello De du snakker med, som ikke vet dette, er ikke kristne. Gud er ikke én person, Han er en gruppe personer. Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Det er ren og skjær innbilling... Har aldri skjedd. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Billedlig kannibalisme kaller man dette... Og ren innbilling. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jo, men alt dette er bare ren innbilling... Jesus Kristus og Gud er bare innbilling som de kristne forestiller seg... For oss andre blir dette bare sludder og vås... Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Og på korset så skal han angivelig ha sagt; "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?" ... Og troverdigheten blekner... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Det er ren og skjær innbilling... Har aldri skjedd. Måltidet er ytterst virkelig, turbonello Og et sted i historien må jo dette historiske måltidet ha begynnt. Det var nok Jesus Kristus selv som startet det hele. Alt begynnte med Ham. PS: dette at man blir étt, betyr ikke at denne forbindelsen ikke kan bli brutt, for så på nytt gjennopprettes. Endret 27. februar 2012 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Det er ren og skjær innbilling... Har aldri skjedd. Måltidet er ytterst virkelig, turbonello Og et sted i historien må jo dette historiske måltidet ha begynt. En løgn blir ikke noe mer sant selv om du gjentar den ofte nok, IHS.. Dere innbiller dere at dere spiser frelseren deres når dere spiser litt kjeks og drikker litt rødvin, IHS... Det dere spiser og drikker er kjeks og rødvin, og ikke kroppen til den historiske Jesus, selv om dere måtte innbille dere det... Det var nok Jesus Kristus selv som startet det hele. Alt begynnte med Ham. Det er nok mer slik at du og de kristne innbiller seg at det er slik som du sier. Vi andre innbiller oss ikke dette, IHS. Endret 27. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Det er ren og skjær innbilling... Har aldri skjedd. Måltidet er ytterst virkelig, turbonello Og et sted i historien må jo dette historiske måltidet ha begynt. En løgn blir ikke noe mer sant selv om du gjentar den ofte nok, IHS.. Dere innbiller dere at dere spiser frelseren deres når dere spiser litt kjeks og drikker litt rødvin, IHS... Det dere spiser er kjeks og rødvin, og ikke kroppen til den historiske Jesus, selv om dere måtte innbille dere det... Så du mener Jesus Kristus løy da Han sa, brødet og vinen var Hans kropp og blod. At Han lurte disiplene sine, til å tro at de fikk felles blod og felles kropp med Ham. Kvelden før Han offret akkurat denne felles kroppen og felles blodet, for hele verdens liv. At denne store felleskaps følelsen de kristne har, er falsk ? Endret 27. februar 2012 av IHS Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Her må jeg irettesette deg litt, for de vet ikke dette du sier, men de innbiller seg det... De innbiller seg at den historiske Kristus Jesus befinner seg i dem.. Nei, den historiske Jesus Kristus gav de kristne noe fysisk. Sin kropp og sitt blod å spise, i form av brød og vin. Jesus Kristus > Den som spiser min kropp og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham. Ser du sammenhengen ? Skjønner du hvordan Jesus Kristus og de kristne blir étt. Akkurat som Jesus Kristus og Gud er étt. Jesus Kristus > Jeg og Far er ett. Det er ren og skjær innbilling... Har aldri skjedd. Måltidet er ytterst virkelig, turbonello Og et sted i historien må jo dette historiske måltidet ha begynt. En løgn blir ikke noe mer sant selv om du gjentar den ofte nok, IHS.. Dere innbiller dere at dere spiser frelseren deres når dere spiser litt kjeks og drikker litt rødvin, IHS... Det dere spiser er kjeks og rødvin, og ikke kroppen til den historiske Jesus, selv om dere måtte innbille dere det... Så du mener Jesus Kristus løy da Han sa, brødet og vinen var Hans kropp og blod. Det er ikke engang sikkert at han sa dette... Når det kommer til Jesus, så blir alt kun rene innbilninger. Vi vet ikke hvordan han så ut... Jf. dette med Jesus og at han som regel er avbildet med langt hår, og at Paulus paradoksalt nok hevder at: "det er en skam for menn å ha langt hår"... De fleste kristne går altså rundt å innbiller seg et utseende av sin frelser som sannsynligvis ikke henger på greip overhodet... Når det kommer til Jesus Kristus sin historiske eksistens, så kan man heller ikke være sikker på noe som helst. Noen peker mot svært overbevisende faktorer som helt opplagt tyder på at det aldri var noen Jesus Kristus, og at alt det som står i NT er fullt og helt oppdiktet... Det finnes ikke et fnugg av beviser for denne fyrens eksistens overhodet... Men det er jo naturligvis helt umulig å påvise noe som helst da dette er 2000 år siden.. Uansett har man funnet beviser på at en rekke faraoer flere tusen får før denne Jesus angivelig skal ha levd ... men dette er absolutt ikke tilfelle når det kommer til Jesus.. Da begynner alt å bevege seg inn i hva vi kan godta å tro på og ikke... At Vin og Brød er den historiske mannens kropp og blod, er selvsagt ikke tilfelle... Dette er ren og skjær innbilling. Og om han mente dette bokstavelig talt, så ville det vært en bisarr vrangforestilling. Om han levde, så var han ikke noe annet enn et helt vanlig menneske, sånn rent biologisk sett, som alle andre som faller inn under kategorien "menneske"... Når det gjelder dette måltidet, så var heller ikke kristendommen først ute med dette, men dette var et rituale som først ble praktisert i Mithralismen i dyrkelsen av den hedenske guddommen Mitras. Vinen var Mitras blod, mens brødet var Mitras kropp... Dermed vet vi hvor vi skal lete, samt det at dette ikke var noen original kristen idé, men først og fremst en hedensk... Konklusjon: Jesus selv har sannsynligvis ikke sagt noe selv, men han er en mytologisk figur som skaperene av den kristne mytologien formet i sitt bilde, og at de hentet inspirasjon fra mange ulike mytologier og brukte det de ble inspirert av i sin egenproduserte nye kristne mytologiske fortelling om gudemennesket Jesus Kristus. At Han lurte disiplene sine, til å tro at de fikk felles blod og felles kropp med Ham. På samme måte som den hedenske guden Mitras gjorde det før ham... Men jeg regner med at verken guden Mitrhas eller guden Jesus Kristus har eksistert... Og om de har eksistert, så har de vært noen helt vanlige mennesker med vannvittig fantasi og kunnskaper om oldtidens mytologier (religioner) og dets innhold(...) Mest sannsynligvis var det ikke disse, men forfatterne av skriftene som forteller om disse figurene, som hadde denne fantasien og kunnskapen... Kvelden før Han offret akkurat denne felles kroppen og felles blodet, for hele verdens liv. Jeg tror ikke på offering og sånt tøv... Hvis han aldri ble født, så ville det ikke gjort noe særlig stor forskjell.. Da ville dere kristne tilbedt Mitras alle som en, og trodd at dere ved å drikke vin og spise kjeks, spiste og drakk av Mitras kropp og blod.... At denne store fellesskapsfølelsen de kristne har, er falsk ? Ikke fellesskapsfølelsen. Følelser er ikke falske, men det er det dere forbinder disse følelsene med, som er falske, og det dere innbiller dere i sammenheng med dette... Vi ateister har også en stor fellesskapsfølelse, spesielt når vi kommer sammen... Og følgelig er det ikke noe falskt i dette... 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Det bør være åpenbart, selv for kristne, at det ikke lønner seg for noen av oss å la staten ha èn religion. For det første er religion tull, og uvitenskapelig nonsens, og ikke noe staten bør beskjeftige seg med. For det andre er nordmenn flest ikke religiøse, samt at vi også har mange andre religioner. Og for det tredje gjør statskirken at politikerne kan diktere religion, som også blir feil. Statskirken koster mer enn den smaker for alle parter involvert. 2 Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Statskirken godtar ting som bibelen klart sier ifra er feil, de begynte med at liberalteologien snek seg inn med kvinnelig eldste på 60 tallet, etter det har den norske kirke godtatt mer og mer som er feil, når jeg nå ser at staskirken har godtatt homofile preester også er det nok. Jeg anser ikke den norske kirke(statskirken) for å være en guds menighet, jeg vil vel heller kalle det et kulturhus. i staskirken er nesten kultur og "pomp og prakt" blitt viktigere en gud. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Hører jeg en homofob prate? 3 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Statskirken godtar ting som bibelen klart sier ifra er feil, de begynte med at liberalteologien snek seg inn med kvinnelig eldste på 60 tallet, etter det har den norske kirke godtatt mer og mer som er feil, når jeg nå ser at staskirken har godtatt homofile preester også er det nok. Jeg anser ikke den norske kirke(statskirken) for å være en guds menighet, jeg vil vel heller kalle det et kulturhus. i staskirken er nesten kultur og "pomp og prakt" blitt viktigere en gud. Din kristen-paulinistiske og kvinnefiendtlige homofob!! Sett deg ned å les Paulus’ brev til Titus. Det tror jeg du kan ha godt av. Den vil også opplyse deg om et par ting jeg tror må ha gått deg hus forbi, for der står det nemlig følgende: Du skal minne dem om å underordne seg styresmaktene og myndighetene, rette seg etter dem og være villige til å gjøre alt som er godt. Tit 3,1 Og spessielt denne: 13 Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud. Rom 13,1 (Tit 3,1 viser til Ordsp 8,15, Joh 19,11, Rom 13,1ff,1 Tim 2,1f, 1 Pet 2,13f ) Du snakker om statskirken vår, som da er pliktig til å underordne seg myndighetene våre. Den farer dermed ikke med vranglære i følge din store helt: Paulus! For å gjøre kirken uavhengig staten, slik at den står på egne bein og kan bestemme selv, så stem Venstre. Jeg ønsker å skille stat og kirke like mye som deg. =) Og siden det liberale Venstre, ikke bryr seg noe om at trossamfunn diskriminerer kvinner innad i de enkelte trossamfunnene, fordi de mener at trossamfunnene må bestemme alt dette selv. Og at det bare er for dem som er uenige i dette å melde seg ut av den norske kirke, å gjøre det, og dermed unngå den problematikken (...) Så tror jeg det likevel er lurt at dere kristne som virkelig ønsker en mer dogmatisk kirke, burde stemme Venstre ved stortingsvalget, eller på annen måte hjelpe til i forsøket vårt i å skille den norske kirke fra staten - slik at den står fritt til å velge sin egen politikk innad i det kirkelige rom... Da vil Kirken være preget av valg hvor dere kristne kan demokratisk selv velge hvordan dere vil at kirken skal fungere, i motsetning til dagens ordning(...) og alt det innebærer. I dag er det Trond Giske ((TurboEdit: Rigmor Aasrud, og ev. fremtidige sosialdemokrater fra Avgift Partiet (AP)) som bestemmer hvem som skal lede den norske kirke... Desto fler kristne dere får med på å hjelpe oss med å skille staten og kirken, desto bedre!! Har veldig stor forståelse for at selv kristne vil være med å sette ett skille, spesielt når en sosialdemokrat i praksis er kirkens overhode (ved siden av Kongen da naturligvis, og Jesus da selvfølgelig, som bibelen påstår bare er 'Kirkens hode') Endret 28. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
medlem-230551 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du har tydeligvis ikke lest mye i bibelen. Det står klart at en kvinne ikke skal være leder for menigheten og at homofili er en vederstyggelighet for gud. Lenke til kommentar
404415 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du har tydeligvis ikke lest mye i bibelen. Det står klart at en kvinne ikke skal være leder for menigheten og at homofili er en vederstyggelighet for gud. Du må ikke tro på alt du leser. 4 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du har tydeligvis ikke lest mye i bibelen. Det står klart at en kvinne ikke skal være leder for menigheten og at homofili er en vederstyggelighet for gud. Det står også klart at man skal steine ihjel sønner som er ulydige mot sine foreldre og kvinner som blir voldtatt i byer. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) Du har tydeligvis ikke lest mye i bibelen. Det står klart at en kvinne ikke skal være leder for menigheten og at homofili er en vederstyggelighet for gud. Det hjelper lite når den samme fyren påpeker at dere SKAL underordne dere myndighetene i landet. Og så vidt jeg kan se, så har den gjort nettopp det! Det er myndighetene som har bestemt at det skal være likestilling innen Den norske kirke... Dersom du ikke ønsker at myndighetene skal bry seg med Den norske kirken sine saker, så stem Venstre! Som sagt står det å lese at: Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. For det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud, og de som finnes, er innsatt av Gud. 2 Den som setter seg opp mot dem, står derfor imot det Gud har bestemt, og de som gjør det, skal få sin dom. Å underordne seg betyr følgende: føye etter; gjøre avhengig av u- egne ønsker (under) det felles beste / refl: u- seg autoritetene / adj i pr pt: u-nde konjunksjoner konjunksjoner som innleder en underordnet setning http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=underordne&begge=+&ordbok=begge Her i Norge betyr det, i dag, praktisk talt at Den norske kirke må underordne seg Trond Giske (TurboEdit: Rigmor Aasrud, ev. fremtidige sosialdemokrater), Arbeiderpartiet, SV, og Sp, med andre ord: Den rødgrønne regjeringa... Endret 28. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 I dag er det Trond Giske (fra Avgift Partiet (AP)) som bestemmer hvem som skal lede den norske kirke... Desto fler kristne dere får med på å hjelpe oss med å skille staten og kirken, desto bedre!! Jeg visste ikke at Den Norske Kirke sorterte under næringsdepartementet ...? Utsagnet ditt var nok sant da TG var Kirke- og Kulturminister, men nå - ettersom nåværende kulturminister ikke er kristen - er det Rigmor Aasrud, minister for Fornying, Administrasjon og Kirke, som bestemmer i kirken. (Fornying og Kirke?) Neste gang blir det vel Samferdsels- og Kirkeministerens tur. (For sa ikke J at han var "veien, sannheten og livet" eller noe sånt? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) I dag er det Trond Giske (fra Avgift Partiet (AP)) som bestemmer hvem som skal lede den norske kirke... Desto fler kristne dere får med på å hjelpe oss med å skille staten og kirken, desto bedre!! Jeg visste ikke at Den Norske Kirke sorterte under næringsdepartementet ...? Uhh ...En som ikke helt følger med her gitt =P (meg altså...) Det var i alle fall slik at Trond Giske utpekte DNK's biskoper... Utsagnet ditt var nok sant da TG var Kirke- og Kulturminister, men nå - ettersom nåværende kulturminister ikke er kristen - er det Rigmor Aasrud, minister for Fornying, Administrasjon og Kirke, som bestemmer i kirken. (Fornying og Kirke?) Om det er Rigmor Aasrud, eller om det er Trond Giske, spiller jo egentlig ingen rolle for argumentet mitt da i alle fall... =) Men det er godt at noen kan komme med ny informasjon så jeg ikke går rundt å innbiller meg ting som ikke er riktig! Hehe. Neste gang blir det vel Samferdsels- og Kirkeministerens tur. (For sa ikke J at han var "veien, sannheten og livet" eller noe sånt? Hehe.. Skulle vel ikke forundret meg om han hadde sagt det =) Forkortelsen "J" på et navn blir utrolig vagt i alle fall.. Men siden du sier det på den måten du sier så antar jeg at du mener: Jens Stoltenberg, og ikke Jesus Kristus? Jeg tror kanskje at noen tenker: "Pytt, pytt, det er jo bare bra at Arbeiderpartiets ledelse har et godt grep om Den norske kirken, og at de kan påtvinge Kirken litt medmenneskelighet, som for eksempel likestilling; - både når det gjelder kvinner og homofile" - Men jeg, i likhet med partiet Venstre mener at staten ikke skal kontrollere noen religion og kirke... Det ville vært mye bedre om man kuttet statstøtten, slik at de kunne stå på egne bein, og at tilhengerne av kirken selv bestemte innholdet i sin egen kirke. For det er jo forskjell på det vi ikke liker, og det vi vil forby.. Nå tenker jeg mest på likestilling og slikt, som vi aller fleste da liker, men som på ingen måte reflekteres i den boken som Den norske kirkens teologi og innhold er tuftet på... Endret 28. februar 2012 av turbonello Lenke til kommentar
onion1 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 (endret) * Endret 29. februar 2012 av mstud Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Du har tydeligvis ikke lest mye i bibelen. Det står klart at en kvinne ikke skal være leder for menigheten og at homofili er en vederstyggelighet for gud. Følger du alt i bibelen eller er du selektiv på hva du følger, det vil si setter du norsk lov over gudelige påbud og forbud i bibelen? For har du lest hele blekka har du noe slikt som 800 forbud og påbud å rette deg etter, de fleste så sinnsvakt grusomme at de hadde fått satt deg inn for resten av livet hadde du levd etter de... Men klart, det du KAN følge blir jo da en fanesak for slike som deg... Gjør ikke noe om du undertrykker og forfølger folk og slikt så lenge disse sinnsvake reglene for sitt å si, eller hva? Fristende å spørre om du tenker selv oppi dette i det hele tatt tomtomilibom... Jeg undres... Regner heller ikke å få noen svar på om du følger alt heller... Som alltid så blir det stille når noen kommer med andre likelydende uhyrligheter som den "snille" kristne guden har pålagt folk... Det er godt at det ikke er slike som deg som styrer landet vårt, for da hadde forfølgelser, undertrykkning og annen religiøs faanskap stått på dagsordnen og brenning, steining og bestialske avstraffelser var noe vi måtte overvære før vi alle ble pisket inn i kirken for å høre på denne overtroen... Det du burde spurt deg selv om er hva kristendommen her gjort for noe godt når den fikk lov til å herje som den ville... Ville vi i det hele tatt kalt middelalderen mørk om det ikke hadde vært for den ignorante gudetroen fikk bestemme da? Jeg undres på det og... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå