MDCCLXXVI Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Åssen burde jeg kjøpe da? og er det egentlig lett å overklokke? Vil at kjøleren skal være stille og effektiv Da er det bare Noctua DH-14 som gjelder. H80 og H100 er dyrere og pumpene bråker. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Så jeg kan ikke overklokke CPU min med den HK'en? ahahahaha, skjønner ikke en eneste dritt nå jeg.. kanskje for lite søvn! :/ Derfor anbefalte jeg deg en annen prosessor. Ikke vits å bruke ekstra penger på 2500k når den vesentlige forskjellen er at den kan overklokkes, så lenge hovedkortet ikke støtter det. Se forøvrig innlegg #5 i denne tråden. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Har noen en link til en hovedkort som støtter overklokking? er det lett å overklokke? er det bare å endre innstillinger via dataen? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Skjønner godt at du kan bli forvirret og kanskje også føler rådene spriker veldig mye mellom oss i tråden, mye av dette kommer av at det finnes 2 typer mennesker i verden, overklokkere og de andre Overklokkerene anbefaler: hovedkort med Z68 chipset, 2500K prosessor og Noctua DH-14. Det koster neon hundrelapper mer enn det mange av den "andre" delen av befolkninga ville velge, men lærer du deg "the ancient art of overclocking" vil du kunne få 30% mer ytelse for kun 12% mer penger Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Skjønner godt at du kan bli forvirret og kanskje også føler rådene spriker veldig mye mellom oss i tråden, mye av dette kommer av at det finnes 2 typer mennesker i verden, overklokkere og de andre Overklokkerene anbefaler: hovedkort med Z68 chipset, 2500K prosessor og Noctua DH-14. Det koster neon hundrelapper mer enn det mange av den "andre" delen av befolkninga ville velge, men lærer du deg "the ancient art of overclocking" vil du kunne få 30% mer ytelse for kun 12% mer penger Hehe, men jeg vil helst ikke riskere å ha en varm CPU, så det er vel ok med ikke overklokket pc? Og er da stock CPU kjøler nok til å holde temp. på CPU lavt? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Joda det går bra temp messig om du får montert den korrekt, det er det som er "kunsten" / problemet du vil møte. Men med dagens CPUer vil du ALDRI greie å steke den, samme hvor hardt du prøver, napper du av kjøleren under drift for eksempel så vil CPUen forsøke å hindre at den overopphetes. Steg 1, vil være at den klokker seg ned og senker spenningen for å senke varmeproduksjonen. Steg 2, om ikke det første funker, så vil CPUen krasje alt som kjører og slutte å kjøre totalt, med andre ord, varmeproduksjonen stopper. Alle CPUer som selges idag oppfører seg slik, de siste CPUene du kunne grille var AMD Athlon på Socket A og med VIA KT400 brikkesett. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Om det er 200kr som skiller 2400 og 2500K, og dette er en PC du kommer til å bruke de neste tre-fire årene, utgjør det 13~ øre per dag. Husker når jeg begynte å fotografere. Jeg kjøpte meg inngangsmodellen til Nikon, en D40. Etter to uker ble jeg klar over begrensningene til dette kameraet, solgte det, og kjøpte et D80 (type nybegynner entusiastmodell). Leksa er at jeg tapte penger på å ikke kjøpe D80 med en gang. I overført betydning betyr dette bare at prisen du betaler for å ha muligheten til å gå litt videre med maskinvaren din er ganske lav, kontra mulighetene du gir fra deg ved å kjøpe noe som begrenser deg, skulle du ved en senere anledning ha et ønske om å presse litt mer ut av systemet ditt. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 ArcticOC: Jeg vet ikke om jeg er helt i gruppen overklokkere men jeg mener at et z68-basert HK til kr750 er langt mer å anbefale på generell basis enn et h67til kr1000 1 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 ArcticOC: Jeg vet ikke om jeg er helt i gruppen overklokkere men jeg mener at et z68-basert HK til kr750 er langt mer å anbefale på generell basis enn et h67til kr1000 Enig der... Venner lar ikke venner kjøpe H67 hovedkort! ...eller P67 Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Burde jeg bytte HK eller ikke? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Til trådstarter: kan desverre ikke gå god for skjermkortvalget ditt heller. De andre i tråden begrunner hvorfor Edit: ja du burde bytte hovedkort, finn et med Z68 chipset Endret 20. februar 2012 av ArcticOC Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Hæ? er skjermkortet dårlig ? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Mitt forslag ble ca 800 kr dyrere, men du får kvalitet for pengene dine hvert fall. - Samme CPU, 2500K - Mye bedre hovedkort, Z68 - CPU-kjøler som holder tritt med vannkjøling, NH-D14 - Kabinett som ser bra ut, med smarte løsninger - Dobbelt så mye minne, 16GB - 120GB SSD til OS - Dobbelt så stor harddisk, omtrent lydløs, 2TB - Lydløs modulær strømforsyning av høyeste kvalitet, 660W - Samme type skjermkort, GTX560 http://www.prisjakt.no/list.php?l=20880&view=b Kvalitet koster bittelitt ekstra, men i lengden blir man mer fornøyd. Om du *må* ha prisen ned, kan du kutte SSD (-1000kr~) og/eller gå ned til NH-U12P CPU-kjøler (-100kr~) Endret 21. februar 2012 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 16GB minne er litt egentlig unødvendig spørr du meg. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Kjøp 2x2GB da vet du. 640K ought to be enough for anybody. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå