OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) http://i43.tinypic.com/iqgetz.jpg Dette er da oppsettet mitt. Har spørsmål et par spørsmål, passer alt som er i handlelista nå? Alstå er kabinettet stort nok? Passer CPU kjøleren med hovedkortet? passer strømforsyningen med kabinettet? Er hovedkortet mitt Micro atx eller atx? Hvor skal jeg putte antistatiske armåbåndet mitt? og sist av alt, har noen en bra nettverkskort som er bra og søkr nettverk i nærheten? en som er billig og bra! Og, klarer denne datamaskinen og kjøre spill som skyrim, css og age of empire på max uten no lagg? evt på High. EDIT: FLYTT TRÅDEN OM DEN ER FEIL! takk! Endret 20. februar 2012 av OttomanskeRiket Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Velge en annen kjøler, http://www.hardware.no/artikler/noctua_nh-d14/73546 Koster litt ekstra, men du kan nyte stillheten... Hadde også valgt et annet hovedkort til et som hadde Z68 chipset og PCIe 3.0... Da har du noe som er framtidsrette og kan oppgraderes med Ivy Bridge Prosessor en gang i framtiden Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Haha, har ikke så mye penger og dette var de siste kronene jeg la til Men er oppsettet mitt ellers dårlig? Dette er første gang, neste gang skal jeg bygge en skikkelig en! Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Er egentlig den kjøleren jeg har valgt bedre enn den som følger med prossessoren? Vil den holde CPU kald? Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 anbefaler virkelig ikke et hovedkort med H67 chipset, da det ikke støtter justering av multiplier ? så du kan ikke overklokke 2500k cpuen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Bytt kjøler eller la være, begge to er like dårlige festemessig, og det er her alle som har problemer med PCen begynner å snuble. Push pins er vanskelig å få til korrekt, pinsene er utslitt etter ett titalls av og påsettinger (Tell hvert forsøk på å få pinsen til å sitte, ikke hver vellyket forsøk) Enkelt og greit, pushpins er ELENDIG, de kan også svikte over tid og kjøleren faller av og hilser på skjermkortet ditt om du ikke passer på. Skal du ha en annen kjøler, velg en som har bakplate med skruer, da sitter den og den sitter korrekt med engang. Pushpins kan det set ut some den sitter mens den egentlig bare sitter på 2-3 plugger og ergo kjøler dårlig. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Er kjølepasta + den cpu kjøleren som følger med prossoren nok til å holde tempraturen lavt? Lenke til kommentar
dolten Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Alt annet enn stock kjøler som følger med intel CPU er bedre:). Men Ivy Bridge kompatibelt burde vel det hovedkortet ditt også være som er av chipset H67. *ref kilde: http://motherboardnews.com/2011/05/27/ivy-bridges-backwards-compatibility-explained/ Unfortunately, only the H61, H67, P67 and Z68 chipsets will be “Ivy Bridge-upgradable” with the Q65, Q67 and B65 chipsets being left behind (UPDATE: HM67, HM65, UM67, QS67, QM67 chipsets are also reportedly excluded from the update). Skjønt Z68 chipset er fin for SSD caching av sata disker da, om du har behov for det(sikkert fleire ting men kommer ikkje på akkuratt no).Ville ha anbefalt høgare minnehastighet på HK, som 1600MHz, kan umuligt være stor prisforskjell på HK med det. Om du vil framtidsrette noke, treng du bare å tenke på en feitare strømforsyning, det meste har tendens til å bli bytta uansett. Når du har 100-150meir Watt vil du kunne putte inn 1stk 560ti grafikkkort til seinare. Har en tilsvarende pc i heimen, som greier skyrim på sånn ca high innstilling. Det burde du ikkje være redd for uten at du vil ha max AA og sånn med skyrims nye ultra res mod. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Skjønte ikke no jeg, passer alt sammen eller ikke? og er hovedkortet atx eller micro atx? Lenke til kommentar
dolten Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Alt passer sammen, men er enig kva folk seier om kjøleren, da den prossesoren din er eit overklokkingsmonster når den får god nok kjøling. Burde kunne klokke med det HK, kan være greitt å laste ned manualen til den før du klikker kjøp, om det er aktuellt. Det er micro ATX og layouten/oppsette på bordet ser greitt nok ut slik at du seinare kan sette inn ekstra grafikkkort uten å kline dei inntil kvarandre. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Bytt til denne prosessoren. Den er 200 kr billigere, og gir kun 200 MHz lavere klokkefrekvens. Den kan ikke overklokkes, men det er heller ikke noe tap da du har valgt et hovedkort som ikke støtter overklokking. Bruk heller de 200 kronene du sparer på en bedre kjøler dersom du absolutt ikke skal bruke den som følger med prosessoren. Endret 20. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Den prossessoren jeg har valgt er bedre enn den du linka til spesielt når man tenker på gaming. Jeg har ikke tenkt å overklokke siden jeg ikke skjønner en dritt og har ikke lyst til å riskere noe som helst. Lenke til kommentar
dolten Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Her har du en P67 HK på Asus: http://www.dustinhome.no/asus-p8p67-m-pro-b3-p67-s-1155-m-atx/product/5010552349?intcmp=searchProvider_dacsa Dette vil kanskje være greiere for deg siden du ikkje har behov for integrert grafikk. *støtter SLI og Crossfire(særdeles kjekt for oppgradering). Driver å ser etter eit billigt HK sjølv så det ser ok ut. Fant ut at ditt HK bare størrer ATI crossfire ikkje Nvidia Sli for å kjøre 2 stk grafikkkort til ettertid. *edit Endret 20. februar 2012 av dolten Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Den prossessoren jeg har valgt er bedre enn den du linka til spesielt når man tenker på gaming. Jeg har ikke tenkt å overklokke siden jeg ikke skjønner en dritt og har ikke lyst til å riskere noe som helst. Den er bedre i den forstand at den er 3,3 GHz istedenfor 3,1 GHz, og den kan overklokkes. 0,2 GHz forskjell er så å si ingenting, og hva skal du med mulighet for overklokking når du ikke akter å benytte den? Endret 20. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Har blitt anbefalt tusen ganger å kjøpe den prossesoren så jeg holder meg til den jeg Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Skjønt Z68 chipset er fin for SSD caching av sata disker da, om du har behov for det(sikkert fleire ting men kommer ikkje på akkuratt no).Ville ha anbefalt høgare minnehastighet på HK, som 1600MHz, kan umuligt være stor prisforskjell på HK med det. Åh... Z68 har nå litt flere egenskaper en kun SSD caching! Den lar deg utnytte grafikkchippen på CPU'en mens du fremdeles kan klokke med åpen multiplier ...åsså sier vel noen "Ja, men jeg har tenkt å bruke et PCIe skjermkort og trenger ikke CPU/GPU'en..." Saken er den at Intel GPU'en er helt genial til andre ting enn å rendre grafikk, personlig gjør denne veldig god nytte til video dekoding/omkoding, det går vanvittig fort med "Quick Sync" Og et annet lite salgspoeng for å gå for Z68 er PCIe 3.o støtte, vil ikke gjøre de helt store utslagene, men sikkert kjekt nok om du bytter skjermkort en gang i framtiden Når det gjelder diskusjonen om kjøler, så er den som følger med fra Intel ikke noe veldig dårligere enn den trådstarter tenkte å kjøpe.. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Åssen burde jeg kjøpe da? og er det egentlig lett å overklokke? Vil at kjøleren skal være stille og effektiv Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) For å oppsummere de kanskje beste tipsene; kjøp hovedkort basert på z68 - pris har ingen betydning på daglig ytelse. Det vil si at du gjerne kan velge et som er billigere enn det du har satt opp. Z68 til en rimelig penge Dette hovedkortet skal holde til moderat overklokking og om ikke noen har konkrete grunner til ikke å anbefale dette sparer du noen kroner. Ikke kjøp den kjøleren som du har satt opp fra begynnelsen av - bruk medfølgende og spar pengene til du kan ta deg råd til en bedre. Hold deg til i5-2500 om du da ikke er tvunget til å spare penger. edit:link Endret 20. februar 2012 av torfinns Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 Så jeg kan ikke overklokke CPU min med den HK'en? ahahahaha, skjønner ikke en eneste dritt nå jeg.. kanskje for lite søvn! :/ Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Siden jeg har anbefalt dette kortet til flere bare på grunnlag av spesifikasjoner og pris startet jeg å søke litt etter reviews på modellen. Jeg ble lettere overrasket når det viser seg at kortet ikke bare er en grei overklokker men tilogmed på grensen til suveren Test hos eTeknix (har ikke lest noe på det nettstedet før, men de virker seriøse nok) "Dette er første gang, neste gang skal jeg bygge en skikkelig en!" Jeg tror nok du er i klassen "en skikkelig en" med dette oppsettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå