Mr.Anki Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Har vært og boret rammen tidligere i dag, med stor suksess. Gikk bedre når jeg fikk rigget til søylebormaskina og brukt rødsprit som smøring. Ny oppdatering i loggen kommer om ikke lenge Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) ' timestamp='1330041431' post='18980914'] Det hadde også vært kult å ha en radiator i midten der, men... Naar jeg forst saag kabinettdesignen og de mengdene med aluminium du hadde tenkt aa bruke i byggingen forstillte jeg meg forst at du skulle bruke kabinettet som en stor passiv heatsink eller noe i den retningen, lignende Zalman TNN 500A Vet ikke helt om du har vurdert noe slikt, men ett par heatpipes i kobber mellom aluminiumskonstruksjonen i kabinettet og kjolingen paa selve komponenten kunne jo vaert morsomt Da kunne du jo kalt prosjektet AluRAD ogsaa Ett spennende prosjekt som alltid Mr. Anki! Tenkte det samme selv! Har lekt med tanken å lage egne plugger for alt av I/O. Er bare å ha kabinettmonterte connectorer. Så kjører man enkelt og greit kable til hovedkortet internt. Da slipper man ha den lange stripen med I/O som kan bli litt ekkel å plassere på selvbygd. Du har litt mer ærfaring med dette så jeg lurer på om det er en god ide? Klør etter å bygge selv, igjen når jeg leser Endret 25. februar 2012 av 2ball_ Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Kult prosjekt. Jeg vil bare gi deg et tips ang. boring: Da jeg skulle borre hull i en dieseltank for å montere lokk, måtte jeg borre ca. 50 10mm hull. Jeg holdt på i en halvtime med det første hullet. Det var håpløst. Da kjøpte jeg kvalitetsborr hos en verktøyhandler, i stedet for de gamle, slitte supermarkedborrene. Resten av hullene var gjort på minutter! Kjøp alltid kvalitetsverktøy hvis du skal borre i metall! Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Skal det bli en gamer? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Det skulle da ikke være noe problem å borre i aluminium? Har særs lite ærfaring med dårlig verktøy, men det pleier å være som smør for en god bor? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Stål er verre å borre i enn alu. Med mine supermarked-borr var begge deler vanskelig. Alu gikk an, men stål var håpløst. Med kvalitetsborr fra en verktøyhandler, var det som en kniv i varmt smør. Tviler ikke på om det kan gi vakrere resultat også. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 ikke noen bilder å vise frem av hva du har gjort og ikke bare skrive om det? Lenke til kommentar
[Infected] Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Gratulerer med 6000 hits paa 5 dager Mr. Anki, det er like mye som jeg har faatt i lopet av et helt aar!! Gratulerer Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Tenkte det samme selv! Har lekt med tanken å lage egne plugger for alt av I/O. Er bare å ha kabinettmonterte connectorer. Så kjører man enkelt og greit kable til hovedkortet internt. Da slipper man ha den lange stripen med I/O som kan bli litt ekkel å plassere på selvbygd. Du har litt mer ærfaring med dette så jeg lurer på om det er en god ide? Klør etter å bygge selv, igjen når jeg leser Det er ikke noe problem å montere egne plugger for I/O, det finnes fluss av plugger å få kjøpt. Kjør på! Kult prosjekt. Jeg vil bare gi deg et tips ang. boring: Da jeg skulle borre hull i en dieseltank for å montere lokk, måtte jeg borre ca. 50 10mm hull. Jeg holdt på i en halvtime med det første hullet. Det var håpløst. Da kjøpte jeg kvalitetsborr hos en verktøyhandler, i stedet for de gamle, slitte supermarkedborrene. Resten av hullene var gjort på minutter! Kjøp alltid kvalitetsverktøy hvis du skal borre i metall! Kjøper bor hos jernvare butikk, så skal være helt grei kvalitet på de. Gikk veldig lett å bore når jeg fikk brukt den andre bormaskinen. Smøring med rødsprit hjalp veldig godt også. Skal det bli en gamer? Spiller ikke noe særlig lengre, men skal ha ett skjermkort som støtter minst tre skjermer. Des kraftigere, des bedre ikke noen bilder å vise frem av hva du har gjort og ikke bare skrive om det? Som sagt så kommer det oppdatering om ikke lenge, i løpet av dagen tenker jeg. ' timestamp='1330162846' post='18984831']Gratulerer med 6000 hits paa 5 dager Mr. Anki, det er like mye som jeg har faatt i lopet av et helt aar!! Gratulerer Takktakk Endret 25. februar 2012 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Update #2- Boring av ramme Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 det var jo bra det her Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Godt og se en skikkelig god arbeidslogg igjen. Har trua på at dette skal bli bra og kommer til å følge med. Tenkte jeg skulle sette igang igjen et nytt kabinett lagd med en ramme av solid aluminium, så suger til meg all info jeg kan :-) Navneforslag: Split Endret 26. februar 2012 av oPRE Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 Noen i Trondheim som har utstyr for å kappe aluminiumsplater? Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg leste idenne tråden på et annet forum at man fint kan kutte aluminium med en sirkelsag med blader tilsvarende dette. Du finner tilsvarende blader på biltema, det er den enkleste måten vil jeg tro! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Sirkelsag er en mulighet ja, men kan bli utfordring å få delene helt nøyaktig. Er ikke store bitene jeg skal ha så skal ikke så mye til før delene ikke passer helt. Ett annet problem er å få fraktet hele platen dit hvor jeg kan kappe den. Endret 27. februar 2012 av Mr.Anki Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Update #3 - Gjenging av ramme Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Ser bra ut. Skal skruene være innfelt? Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 3. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2012 I midtdelerene skal det foreløpig være slik det er nå, men i resten av rammen skal jeg felle de inn. Har bestilt slike skruer: Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 5. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Corsair sponser prosjektet Corsair sponser prosjektet med SSD, RAM og PSU. Corsair Force Series GT Corsair Dominator GT DDR3-2133 CL9 16GB Corsair AX 750W Tusen takk for støtten Endret 5. mars 2012 av Mr.Anki Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Brukte også her rødsprit for å smøre. Kjempeprosjekt! Med rødsprit er vel ikke det beste å smøre med. Du bør bruke olje av noe slag. En flaske wd40 eller CRC 5-56 er lettvint. Endret 5. mars 2012 av chevyz28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå