mannyboi Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Har i det siste slitt enormt med at Lightroom ødelegger for meg. Bildene ser korrupte ut i LR, og jeg kan bare glemme å bruke LR til å behandle de på denne maskinen. Denne maskinen er min stasjonære "arbeidsbenk", så det er litt greit at den er samarbeidsvillig. Enkelte bilder, det virker helt random hvilke, vises korrupte en liten stund etter jeg har åpnet dem i LR. Eksempel: Som du ser nede på preview-linjen så er det en stor del av bildene som er helt ødelagte. Åpner jeg råfilen i IrFanView ser bildene helt fine ut. Åpner jeg det i Photoshop ser det likt ut som i LR. Om jeg fjerner bildene fra katalogen i LR og legger de til på nytt er det ikke sikkert at det samme bildet sees korrupt ut. Jeg har en MacBook Air som jeg har brukt i det siste, hvor jeg også har LR og har importert en hel del bilder, og der har jeg ingen som helst problemer, med de eksakt samme filene. Jeg sitter dog med 3000 bilder fra helgen, og å gå gjennom de på en 13" bærbar med touchpad er uaktuelt. Dette har jeg prøvd: - Vi kan ihvertfall utelukke at det er kameraet som skriver korrupte filer, og bildene kommer fra tre forskjellige minnekort, så det er ikke dem. - Jeg har også overført bildene til en helt ny harddisk, da jeg mistenkte at det var den gamle lagringsdisken min som begynte å skrante. Det utgjorde ingen forskjell. - Oppdaterte nettopp Lightroom til 3.6, og CameraRaw til 6.5, uten at det hjalp. Har brukt denne installasjonen av LR i vel et år uten problemer, disse har kommet de siste to månedene. Har veldig lite lyst å formatere maskinen min nå, men må man så må man. Noen som har noen forslag til en evt. løsning? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Begynn aller først med å tøm Prieview Cache'n til LR, Deretter oppdater skjermkort driveren din.. se om det hjelper først av alt, for det virker som det er Preview og rendering av Preview det er noe galt med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå