Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Det er som regel når nye CPU-er kommer ut at det er gode priser da mange som vet hva som er fornuftige priser legger ut PC-ene sine for salg for å få oppgradert. Så flere PC-er med 2500k og 670 til rundt 4-5k når Haswell var på vei inn i butikkene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som veldig sjeldent finner gode tilbud på finn? Er veldig mye overprising, med tanke på hvor fort prisene har synket.

Det er ikke bare deg. Jeg følger rimelig godt med på brukt utstyr og det er under 5% som er greit eller fornuftig priset. Resten er prisatt ut av løse lufta.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er klart.

Problemet videre blir jo at det er alt for få som får solgt noe som helst (fordi andre også tror dette er markedspris), og til syvende og sist så ender man opp med dagens bruktmarked.

Nemelig et tørt og kjedelig og alt for lite marked. Kjøpere er lei av overprising, og selgere er lei av å ikke få solgt noe til "markedspris".

At vi er så få i Norge kan selvsagt få det meste av skylden, men desto viktigere å opplyse selgere om at det er prisen og ikke varene det er noe i veien med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, ja det var dårlig. Maskina ble nok faktisk lansert i 2005 (1.oktober i følge artikkelen)

Løgn og elendig pris. 600kr for noe du ikke lengre finner på skraphaugen fordi det er så gammelt. (får nyere og mye bedre i de fleste kontaninere/søpla)

Maskinen var jo også et skrap når den ble lansert. Kostet nok ikke mange kronene i 2005 heller.

Lenke til kommentar

Likte best dette jeg :p

Skal du kjøpe den og bor i oslo må du hente den på grønland eller om du vil at jeg skal sende den per post. Må kjøper sette inn kjøpe beløp pluss frakt beløpet på kontoen min etter avtale når nærmere avtale om kjøp er avtalt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har blitt litt ryddet opp her , en del innlegg har blitt fjernet og jeg har redigert bort en setning i et innlegg ovenfor som førte til denne avsporingen.
Tilbakemeldingene til Moderator som kom i tråden ble flyttet til egen tråd for dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=568988&&page=84

Så får dere ha en trivelig natt videre.
Mvh
Malvado

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...