Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

1500kr for kanskje DET hovedkortet? Fant det ikke til under 2500kr sist jeg prøvde (for et par uker siden) og endte opp med 3000kr nytt. :hm:

For 2000kr hadde jeg kjøpt det glatt. 4000kr for en prosessor som er best på markedet i dag og som kostet opprinnelig 7-8000kr (skal dy ha det nyeste, 4960x så koster dette også rundt 8000kr og gir nærmest dårlgiere ytelse pga svak overklokker).

Under 4000kr, det er meget god tilbud. :)

Oi, trodde det var platinumversjonen når jeg leste på RAM seksjonen. Ja der er jeg enig.

Mange PSUer som er bedre blir vel ikke helt sant? Det er gull-serien til seasonic som var (og fortsatt er) noe av det beste der ute, og slår Axi serien til corsair any day. Joda, seasonic sin egen platinum-serie er bedre på de fleste sider, men koster flesk i den effektklassen. Dette kombinert med lang holdbarhet gjør at verdien ikke faller så mye. 2000kr, nypris, er jeg enig er litt høy, men 1300-1500kr? Uten tvil. :-)

1250kr for ytelse på høyde med Gtx780? Nei, kanskje 1800kr (2x900kr), som jo er noe rundt det jeg ser gtx 580 forsvinner for på bruktmarkedet bør den da være verdt.

Og så har du case/vannkjøling til fort en del tusen.

For 10K så hadde jeg kjøpt den på flekken, tatt de komponentene jeg trengte og solgt resten til 10k i deler.

Flere av komponentene har jeg prøvd å skaffe i lengre tid, og de ligger sjelden lenge ute på bruktmarkdet. :-(

Edit: Og selv om du ikke er enig i meg i prisklassifiseringen, så synes du jo selv at CPU+HK+RAM+GPUer = over 7000kr...

Og når du da har SSD, HDD, Blurayspiller, tastatur, high-end kabinett, Velociraptorer, god vannkjøling, UPS osv.. i tillegg. Så kan jeg egentlig ikke fatte hvordan du kommer frem til bare 8-10K? (altså at du synes det bare er verdt 1-3K ?)

Ny-pris på noe i samme målgruppe må ligge på rundt 10 000kr for bare de ekstra delene jeg nevnte til sist.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lepa1600 ;)

BD, Velociraptor, Kabinettet og vannkjølingen er "Niche" produkter, som ikke er spesielt attraktive, i alle fall ikke for meg/de fleste jeg kjenner...

UPS, er jo noe man ikke tenker over utenom "stilig" så havner den i en krok :p Men greit å ha er det!

Da sitter vi igjen med å betale Ca. 2-3K for SSD og loop!

Lenke til kommentar

Lepa1600 ;)

BD, Velociraptor, Kabinettet og vannkjølingen er "Niche" produkter, som ikke er spesielt attraktive, i alle fall ikke for meg/de fleste jeg kjenner...

UPS, er jo noe man ikke tenker over utenom "stilig" så havner den i en krok :p Men greit å ha er det!

Da sitter vi igjen med å betale Ca. 2-3K for SSD og loop!

Joda, men selv om man ikke verdsetter det, (synes da ikke det er SÅ niche) så bør man kunne være enig i at det ikke er verdiløst av den grunn. ^^

Og som du sier så er jo UPS greit å ha, selv om det selvfølgelig er noe man stuer bort (ja, det er jo funksjonen dens :p) :) Den koster jo raskt noen tusen da vett.

Og derfor mener jeg faktisk 15K er en ganske så akseptabel pris.

Lepa 1600 ser ut til å være en knall strømforsyning, til en latterlig lav pris. Men den er fortsatt ikke mange. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Kommer jo også litt an på hvilken UPS model det er også.

Kabinettet er jo fint det, absolutt ikke noe mer å si om det.

Blu ray'en nevner han ikke om det er bare leser eller også brenner, da er jo prisen veldig varierende, men uansett ikke mye interresant for min del.

Velociraptordiskene er jo ikke så fantastisk gode. Har 3stk selv og jeg merker ikke store forskjellen fra en WD Black for eks, men prisen merker man fort.

Kunne vel ha strekt meg til 10k, men der hadde grensen gått.

Lenke til kommentar

Jeg tror grunnen til at det ligger en del rart ute på finn.no er fordi folk ikke vet hva komponente de selger er verdt, -eller fordi de prøver å lure naive kjøpere.

Selv befinner jeg meg i den første gruppen og lurer på om dere kan hjelpe meg med hvor mye prosessoren jeg skal legge ut på finn.no er verdt?

Jeg skal selge følgende prosessor : INTEL CORE I5 760 2.80GHZ 8MB S-1156 , den er brukt og cirka tre år gammel. Aldri overklokket,
Hvor mye er den verdt/hva kan jeg få for denne på finn.no? Merk at det er socket 1156 (som er gått ut av produksjon). Jeg ser de ligger til rundt 1000kr på ebay, som opplagt er overpris.

Noen som har peiling og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

1500kr for kanskje DET hovedkortet? Fant det ikke til under 2500kr sist jeg prøvde (for et par uker siden) og endte opp med 3000kr nytt. :hm:

For 2000kr hadde jeg kjøpt det glatt. 4000kr for en prosessor som er best på markedet i dag og som kostet opprinnelig 7-8000kr (skal dy ha det nyeste, 4960x så koster dette også rundt 8000kr og gir nærmest dårlgiere ytelse pga svak overklokker).

Under 4000kr, det er meget god tilbud. :)

Mest sannsynlig er jo alt kjøpt i Sverige, altså har han betalt mindre og garanti/reklamasjon er annerledes enn i Norge. Er komponentene kjøpt i Sverige kan du også risikere å måtte betale moms (etter reglene skal du betale moms av alle varer kjøpt i utlandet dersom samlet verdi er over 6000,-).

Ellers hadde jeg aldri kjøpt elektronikk fra noen som ikke engang er bosatt i landet. Du får ingen garanti (kvittering er heller lett å forfalske) og personen kan potensielt "forsvinne" etter kjøp.

(Selvfølgelig kan nordmenn du kjøper av gjøre det samme... Men dersom du drar hjem til en i Norge og har kontakt på telefon, kan du enkelt finne ut hva vedkommende heter, med mindre h*n har gått til ekstreme lengder for å skjule det).

Lenke til kommentar

Du er passe dum dersom du oppgir verdien på noe slikt, om du blir stoppet, ingen kan bevise at du ikke hadde den med inn...

Han påpeker at man må komme hjem til han, så tror ikke det er noen fare.

At du må betale skatt på det er derimot et godt poeng.

De eneste Jævlene som har svindlet meg har faktisk vært norske vestkantgutter.

Enig, eneste som har svindlet meg/forsøkt å svindle meg er ente norske, eller på eBay...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...