Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant denne på Finn.no i dag:

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45178277

Overskriften sier jo det meste: Extreme Gamer pc. Han "vurderer" å selge fordi han skal kjøpe seg gaming laptop. Som han sier, pc`n tar det meste på ultra. Litt pussig i grunnen siden den har ett GTX 660TI skjermkort... Er nok en stund siden han har spillt. Det eneste extreme jeg kunne finne med denne pc`n var extremt mye lys og juggel... ikke en liten SSD en gang. Må jo være ett kupp, bare 15500 kr for forige genrasjons entry gamer... ;)

Endret av The_Saint
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan huske så har aldri GTX 660Ti knapt klart et spill på Ultra, men det er nå bare min mening.

Edit: Men det ser ut på bildet som han kjører SLI da, og da kan vel GTX 660Ti holde til "ultra".

Selv om han ikke nevner noe som helst om to skjermkort eller SLI.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan huske så har aldri GTX 660Ti knapt klart et spill på Ultra, men det er nå bare min mening.

Edit: Men det ser ut på bildet som han kjører SLI da, og da kan vel GTX 660Ti holde til "ultra".

Selv om han ikke nevner noe som helst om to skjermkort eller SLI.

Hey... ser man det ja. Jo da SLI hjelper jo selvfølgelig. Men ville ikke akkurat kalt pc`n for en extreme gamer... Men det drøyeste var jo prisen... 15500 kr. Får jo vel så kraftig laptop som er ny for samme pris han skal ha for denne brukte stasjonære...

http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-32GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626061

Lenke til kommentar

Hey... ser man det ja. Jo da SLI hjelper jo selvfølgelig. Men ville ikke akkurat kalt pc`n for en extreme gamer... Men det drøyeste var jo prisen... 15500 kr. Får jo vel så kraftig laptop som er ny for samme pris han skal ha for denne brukte stasjonære...

http://www.multicom.no/Kunshan-P150S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-32GBe-180GB-SSD-1TB-Hdde-GeForce-GTX-780M-4GBe-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10626061

Hehe, ja det var nok stivt priset, og langt fra noe ekstremt. Når du har 4-5 ganger kraftigere maskiner der ute, hva skal du kalle de? UberSuperExtremePro?

Nja, laptopen kan nok ikke kalles raskere i spill, men vil nok flyte bedre med SSD.

780M tilsvarer ca GTX 660Ti/GTX670, og yter nok i beste fall et lite hakk bedre etter spesifikasjonene å dømme. Med to 660Ti så har nok laptopen nubbsjans, men igjen, det er en laptop...

Lenke til kommentar

Ville ikke akkurat kalt det godt gjort å lure en eller annen fjompenisse. Er alltid en eller annen lett lurt noob som kjøper. Drev selv som selger når jeg var ung. Vet at om du bare finner rett person kan du selge dine bestemors brukte truser med enorm fortjeneste. Derfor det er bra denne tråden finnes. Mange annonser er rett å slett svindel. Om du utgir en vare for å være noe annet enn det det er, med overlegg for å tjene penger. Så er det faktisk å anse som svindel... :innocent:

Lenke til kommentar

Hva med denne da på facebook https://www.facebook.com/groups/508506019216010/

Svert senket pris! 15000NOK

[navn fjernet]
I want to sell my huge gaming computer:

XSPC H1 cube case:
http://www.xoxide.com/xspc-h1cubecasefor-watercooling.html

...
11x Case fans 120mm (18dbA 59CFM)
4x Fan covers (3x tripple & 2x double)
Radiator, XSPC RX360 Triple
XSPC X2O 750 Dual 5.25 Bay Reservoir Pump
XSPC RayStorm CPU WaterBlock - INTEL G1/4?
Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear + 1,5 bottles to replace the old fluid when needed.
PSU: XFX Pro 1250W Black Edition
Intel Intel Core i7 Extreme Edition 3960X
Asus RAMPAGE IV EXTREME mainboard
16GB Corsair Dominator Quad DDR3 kit
HDD Corsair SSD Perform Pro 256GB
HDD WD VelociRaptor 600GB
HDD WD VelociRaptor
HDD, 2TB
Memory card reader
2x Asus GTX580 1536MB SLI graphics
Bluray
Windows 7 64bit
1 SteelSeries Merc stealth keyboard (UK) New, still in box.

Eaton 5125 UPS
Highest power performance
• The 5125 UPS protects IT network from five of nine typical
power problems: power failures, sags, surges, undervoltage
and overvoltage.
Computer table on weels with perfect room for the UPS, CD, DVD`s and or other items you want to have close to your computer. Total weight for all is about 70KG!

Ps. Any pontetial buyers need to come and have a look at my rig and pick it up at my adres in Sweden.It is not posible to ship
Endret av Hille
fjernet navn på vedkommende
Lenke til kommentar

?

Synes det var en ganske god pris. Alt er av kvalitet og noe av det dyreste der ute. Var vel noe av de komponentene jeg hadde kjøpt om jeg skulle kjøpt en helt ny maskin.

For den CPUen og det HK et (om det klokket som det burde) så hadde jeg nok glatt gitt 6000 alene.

2000kr for GPUene, og Rammen kan jo fort være verdt mellom 1200-5000kr (modell?). For ikke å snakke om en topp PSU med høy holdbarhet som lett er verdt en del. 1500-2000kr muligens.

Slenger du med kabinett, harddisker, SSD etc.. så er vi godt over 15k i verdi. Tar vi med UPSen som en flott bonus så snakker vi ganske så godt kjøp.

Faktisk det beste jeg har sett på lenge. 3960 og 3930 er jo de raskeste og beste CPUene der ute når du fyrer i gang med skikkelig overklokking.

8K?! Det må jo være noe rundt 1/3 eller 1/4 av innkjøpsummen i dag, og med topp komponenter (ikke noe særlig utdatert bort sett fra gpuene) kan man ikke forvente så mye rabatt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

?

Synes det var en ganske god pris. Alt er av kvalitet og noe av det dyreste der ute. Var vel noe av de komponentene jeg hadde kjøpt om jeg skulle kjøpt en helt ny maskin.

For den CPUen og det HK et (om det klokket som det burde) så hadde jeg nok glatt gitt 6000 alene.

2000kr for GPUene, og Rammen kan jo fort være verdt mellom 1200-5000kr (modell?). For ikke å snakke om en topp PSU med høy holdbarhet som lett er verdt en del. 1500-2000kr muligens.

Slenger du med kabinett, harddisker, SSD etc.. så er vi godt over 15k i verdi. Tar vi med UPSen som en flott bonus så snakker vi ganske så godt kjøp.

Faktisk det beste jeg har sett på lenge. 3960 og 3930 er jo de raskeste og beste CPUene der ute når du fyrer i gang med skikkelig overklokking.

Problemet er markedet for slike deler, og det finnes ganske mye bedre PSUer til samme pris...

2x 580 begynner å slite med 2560X1440! (Ville gitt MAKS 1250,- for begge)

RAMen tenker jeg rundt 750,- for, noe som er en realistisk bruktpris, etter som det ikke er "platinum" modellen

CPU: 3500,- HK: 1500 = 5000,-

Totalt: Ca. 8000 pluss resten, så ville jeg gitt MAKS 10K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...