Dmksad Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 N o r e n g skrev (5 minutter siden): Når blir de solgt? Ut fra det jeg kan se har annonsen vært ute en drøy uke til samme pris. Når jeg selger på Finn pleier jeg å justere prisen etter en uke med mindre jeg har fått et bud, men det er kanskje bare jeg som er utålmodig? Jeg har imidlertid bare 1/10 av ditt antall vurderinger, så jeg selger ikke like ofte. Jeg har vel 3-400 gjennomførte salg, og min erfaring er at ting nesten alltid selger. Noen ting er såklart vanskeligere å selge enn andre, og kan ta opptil et år, men jeg har ikke hastverk. Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 (endret) 52 minutes ago, baggiebridges said: ÅÅ "murstein selgere" har ikke råd,?.... Vel tenk deg følgende anonnse: Rykende fersk uåpnet MSI Gaming X Trio fra nettbutikk xxx selges til rundt1000 kr over inkjøps pris. Bedyrer at gpu er ubrukt og forseglingen inntakt. Når kjøper får boksen så ligger det en "murstein" inne i den og ikke en flott ny gpu. Hva er vitsen med å sende avgårde en orginal eske hvis man allikevel skal lure en potensiell kjøper? Vil anta at slike esker har mer for seg hvis man skal lure butikken sitt retursystem, men selv der håper jeg de har gode nok rutiner til å avdekke slikt. Ser ikke helt bruken med disse. Endret 14. juni 2021 av Sjalottløk Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Sjalottløk skrev (7 minutter siden): Hva er vitsen med å sende avgårde en orginal eske hvis man allikevel skal lure en potensiell kjøper? Vil anta at slike esker har mer for seg hvis man skal lure butikken sitt retursystem, men selv der håper jeg de har gode nok rutiner til å avdekke slikt. Ser ikke helt bruken med disse. Ja, finnes plenty av bilder av esker på nett, om man skal lure noen trenger man ikke en eske, om noen etterspør emballasje med dato eller noe kan jo bare svindleren selge til noen andre. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Sjalottløk skrev (2 minutter siden): Hva er vitsen med å sende avgårde en orginal eske hvis man allikevel skal lure en potensiell kjøper? Vil anta at slike esker har mer for seg hvis man skal lure butikken sitt retursystem, men selv der håper jeg de har gode nok rutiner til å avdekke slikt. Ser ikke helt bruken med disse. Bilder selger. Nr på boks og gpu vil da ikke samsvare, og gpu uten klistremerkene bakpå kan være vonde og få returnert. Som oftest umulig vil jeg tro. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Sjalottløk skrev (10 minutter siden): Hva er vitsen med å sende avgårde en orginal eske hvis man allikevel skal lure en potensiell kjøper? Ved å sende eske uten innhold kan du kjøpe deg noen timer, potensielt mer hvis du beklager og lover at du skal sende skjermkortet i morgen. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 (endret) Samt man alltids kan påstå man sendte en gpu og at det er mottakeren som er svindleren. Man venter selvfølgelig til penga har passert konto og ligger trygt i lomma før mursteinen/ene sendes . Endret 14. juni 2021 av baggiebridges Lenke til kommentar
Sjalottløk Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Har bare antatt at slike scams blir utført av desperate folk, siden de er jo allerede identifisert i Finn sitt system. Kan ikke se for meg slike tar seg bryet med slikt. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 14. juni 2021 Del Skrevet 14. juni 2021 Nok av kjeltringer/svindlere som operer på finn. Så lenge ikke alle må identifisere seg med BankID for og bruke finn.no så reduseres nok ikke problematikken i særlig grad. Uansett at slikt blir helt borte på finn.noer nok utopisk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Dmksad skrev (12 timer siden): Dette er min annonse, og disse blir solgt. Vent og se Det er ikke den verste "overprisingen" som er påstått her. Jeg plukket opp en pakke med sånne for 100kr/stk da jeg trengte noen, så jeg ville sagt du er litt over det jeg har erfart er markedspris - men det er ikke noen vits å hive sånt, i alle fall. Jeg har den oppe i en tab i tilfelle jeg skulle trenge fler, men 200kr/stk - da skal jeg være bra desperat. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. juni 2021 Del Skrevet 15. juni 2021 Det er forøvrig slett ikke uvanlig å hive eskene, så de av oss som kjøper og selger litt nå og da ramler titt og ofte borti folk som leverer kort i hånda i en plastpose og antistatisk, og that's it. Om du da må ha den sent land og strand rundt senere, blir det fort knotete. Dog er vel dusinet fullt litt mer for spesielt interesserte Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. juni 2021 Del Skrevet 19. juni 2021 https://www.finn.no/220277989 HD 6950 "Kortet er mer en brukbart nok til å kjøre mange spill men hvis man oppgraderer dette til et nyere ett, så er denne pcen god for å kjøre de nyeste spillene med best grafikk i mange år til." 7500 kr Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Syns ikke beskrivelsen av skjermkortet er urimelig, det kommer jo klart frem at du bør oppgradere for å kjøre nyere spill med gode settings. Men, klart, prisen er jo i overkant... 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Dmksad skrev (På 14.6.2021 den 15.29): Dette er min annonse, og disse blir solgt. Vent og se Venter fortsatt jeg 🤣 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 20. juni 2021 Del Skrevet 20. juni 2021 Dragonlove skrev (2 timer siden): Venter fortsatt jeg 🤣 Ikke lenge da. Jeg kan fint ha noe til salgs i flere mnd hvis ingen byr det jeg ønsker. Tjener ofte mer på det enn å senke prisen med en gang for å selge raskt. Ref en laptop jeg solgte idag. Fikk et par tusen mer ved å vente en mnd ekstra. 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 BILLIG Løp og Kjøp... Til 600kr mer enn ny pris! Selger ryzen5 1600x BILLIG løp og kjøp | FINN.no Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=221472116 En cpu uten reklamasjonsrett hva har man av pris? cpuen over har vel reklamasjon i minstefall. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg mener det er opp til butikken å dokumentere at sluttbruker har gjort noe som har skadet prosessoren. Å ta av kjølere, kjøleribber eller lignende er ikke i seg selv nok. Jeg mener det har vært oppe til diskusjon før, hvor det er utfallet. Så er jo spørsmålet om man gidder krangle med butikken om de finner ut av det, kan godt være man må vente 12-16 uker i forbrukertilsynet før de megler i saken, og kanskje eskalere det hele forbi det, også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 8700K ble lansert i oktober 2017 så 5 års reklamasjonsrett begynner uansett å nærme seg slutten. Og jeg formoder den har fungert fint nå med modden, så spørs om det er noen nevneverdig risiko for at det oppstår noe feil den tida som er igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 2 stk 150 GB Velociraptor HDD for 1990 kr - Alle som har bodd under en stein de siste 10 årene: Løp og kjøp! Lenke til kommentar
SVD Skrevet 8. juli 2021 Del Skrevet 8. juli 2021 For de som har konvertert mainframe'n sin til USB https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=220054972 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå