funkweb Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 (endret) well, i følge annonsen så er den solgt. Åpenbart har kjøperen en ide. Endret 28. juni 2019 av funkweb Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Lurer på hva han her har holdt på med https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=150973931 Om det ikke er et "kopi" kort er det vel mulig at han har moddet eller forsøkt dette og det er grunnen til at kortet ikke fungerer "optimalt", og da vet han hvorfor det er slik. Om ikke, hadde han kunne tatt det på garanti/reklamasjon. Er det kjøpt i utlandet og garanti etc er utløpt er det ingen grunn til og ikke gi med kvitteringer. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Om det ikke er et "kopi" kort er det vel mulig at han har moddet eller forsøkt dette og det er grunnen til at kortet ikke fungerer "optimalt", og da vet han hvorfor det er slik. Om ikke, hadde han kunne tatt det på garanti/reklamasjon. Er det kjøpt i utlandet og garanti etc er utløpt er det ingen grunn til og ikke gi med kvitteringer. Selgeren bør jo isåfall være helt ærlig... kjøperen vil jo vite absolutt alt. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Nå som det er solgt kan jeg jo si hva selger skrev til meg da jeg spurte hvorfor det ikke fulgte med papirer "Hei. Kortet kommer fra en tvilsom virksomhet i Østblokkland. Derfor ingen papirer på dette." Videre spurte jeg om det var tyvegods eller forfalskning. Det hadde han ikke svar på. Men det hadde fungert en måneds tid etter han kjøpte det. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Antageligvis kjøpt gjennom gråmarked eller noe slikt, derav vanskelig med garanti/reklamasjon. Tviler på at han har moddet noe på det, da det fint kan ha gått helt av seg selv. Det hender med en liten prosentdel av all produksjon. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 (endret) Men man burde kunne åpnet sak rett mot Nvidia eller Gainward. Derfor jeg tipper dette er fakes Endret 28. juni 2019 av Jokerjævel Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 kan man avslutte annonsen med "solgt", men er i virkeligheten ikke solgt? 1 Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 kan man avslutte annonsen med "solgt", men er i virkeligheten ikke solgt? Ja, som selger kan man slette, deaktivere, redigere eller markere som solgt. Sistnevnte merking kan man fjerne igjen. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Hvorfor skal man merke noe som solgt hvis det ikke er det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Fordi man ombestemmer seg og ikke vil selge likevel, men gi inntrykk av at det er solgt. F.eks ved at noen henger ut artikkelen på et forum eller man får mange ubehagelige spørsmål. 3 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Ja jeg husker sist gang jeg hadde et ødelagt skjermkort jeg ikke ville selge likevel. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Men man burde kunne åpnet sak rett mot Nvidia eller Gainward. Derfor jeg tipper dette er fakes Nvidia… Ja særlig lol https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1832989&page=1 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Det der har jeg ikke lest. Men min generell oppfatning var at NVIDIA var greie på kundesupport. Men så er det da slik at man som regel bare hører om sakene helt på kanten av begge spektrene. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Nvidia… Ja særlig lol https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1832989&page=1 Det løser man enkelt, send inn en lasertoner istedenfor det ødelagte 2080ti kortet. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. juni 2019 Del Skrevet 28. juni 2019 Om kortet fungerer "lett", skulle det vel la seg gjøre å verifisere det meste via GPUz, evt ved å sammenligne PCB med tilsvarende kort?Forøvrig er det alle pruterne som ødelegger markedet. Om man skal prute 10-20% på en pris som alt ligger et stykke under nypris, må jo selger legge ut til omtrent nypris for å få en deal som faktisk er adekvat. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. juni 2019 Del Skrevet 29. juni 2019 Forøvrig er det alle pruterne som ødelegger markedet. Om man skal prute 10-20% på en pris som alt ligger et stykke under nypris, må jo selger legge ut til omtrent nypris for å få en deal som faktisk er adekvat. Pruterne kan ikke ødelegge markedet med mindre selgerne godtar prisen til pruterne, som da vil si at prisen er riktig og markedet er justert. Det er ikke verre enn å bare si nei at det er fast pris. Får prutere på alt jeg selger jeg, men priser meg ikke høyere av den grunn. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. juni 2019 Del Skrevet 30. juni 2019 Man blir like drittlei av de som pruter på instinkt som av de som priser seg for høyt. Om folk brukte hodet og ikke så på hverken 4 år gamle kvitteringer eller en tilfeldig underpriset slenger, ville markedet vært enklere å forholde seg til. Men, jeg får solgt ting som regel, og syns jeg treffer ganske bra. Får ikke 50 mails på alt jeg legger ut, men som regel nok til at ting selges innen rimelig tid. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juli 2019 Del Skrevet 5. juli 2019 Dagens dust:"2070 Super har kommet, så 2070 daler i verdi. Gir deg 2500kr" (for factory sealed 2070 OC).Ba han kjøpe et brukt 1080 med blowerkjøler 6 Lenke til kommentar
KongeSamfunn Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Liten skrue som hevder at 5960x kostet ham 22kny pris i 2014 var 8k.https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149015340 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 11. juli 2019 Del Skrevet 11. juli 2019 Liten skrue som hevder at 5960x kostet ham 22k ny pris i 2014 var 8k.https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=149015340 Oh boy are you in for a treat. Han der var samtaleemne et par dager her inne for en tid tilbake. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1417707&p=24938602 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå