Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPad Pro 2. gen 12,9 tommer 512GB wifi Silver OG pencil 9 900,-

Så hold prisen en tusenlapp eller to under der.

Oppdatering: Ipaden (med utstyr) ble solgt for 14000kr. Fikk mye interesse, og hadde tre som ville hente samme dag for 14000, så kunne nok fått litt mer om jeg ville. Jeg nevner dette fordi vi latterliggjør selgere her i tråden som krever altfor mye for produktet de selger, men det finnes like mange kjøpere (eller interesserte) som totalt mangler forståelse for bruktverdi på produkter, som LMH1 i dette tilfellet.

Nei, affeksjonsverdi for "custom PC-en" du har bygget for 6 år siden har ikke noe å si for prisen, men 30-40% verditap årlig stemmer ikke nødvendigvis heller. Med unntak av svindelforsøk (type "Rå 4K gamermaskin" med en GTX 730), så har jeg inntrykk av at de fleste ender opp med å kjøpe/selge for en fornuftig pris for både selger og kjøper. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var det en slik du solgte?

https://www.komplett.no/product/1113227/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/nettbrett-ipad/apple-ipad-pro-129-3gen-512gb-grey

Sånn ellers.. Nå skal det vel legges til her at Apple produkter er i en egen klasse når det kommer til prising på bruktmarkedet. Man kan selge gammel ræl til fantasipriser siden det er Apple. Ungene hyler etter det og foreldre gir seg. Unger blir mobba hvis de ikke har Apple, og det er et mas i heimen.

Gjelder forsåvidt ikke din vare siden denne er ny, det var mer generelt. Om din er verd 14K brukt, og om dette er så fornuftig som du sier kan vi diskutere .. men prisen er reell, fordi markedet er villig til å gi det - mye pga det er Apple ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, affeksjonsverdi for "custom PC-en" du har bygget for 6 år siden har ikke noe å si for prisen, men 30-40% verditap årlig stemmer ikke nødvendigvis heller. Med unntak av svindelforsøk (type "Rå 4K gamermaskin" med en GTX 730), så har jeg inntrykk av at de fleste ender opp med å kjøpe/selge for en fornuftig pris for både selger og kjøper. :)

Nå har jeg lite erfaringer med salg, men de fleste tilfellene er det mange useriøse prutere som vil ha ting nærmest gratis og ikke vil betale, faktisk kjøper jeg mere en jeg selger, fordi det er for mange useriøse kjøpere, som skal ha 5 års reklamasjon på en 5 år gammel full hd skjerm i tillegg skal de betale 500 kr for en benq 120 hz panel. Desverre vil jeg ikke selge ting med de betingelsene der.

Forstår ikke siden finn betalings garanti ikke finnes lengere at folk kjøper dyrt uten å sjekke varene omtrent.

Normalsett burde det være negativt. Da butikker har åpenkjøp og man vet varen ikke er brukt feil, så brukt er jo risiko så den rikoen hadde jeg ikke tatt med mindre det er verdt å ta den. Fordi man ofte må forskuddsbetale eller velge postoppkrav som kan blir dyrt\vanskelig hvis det blir svindel i bildet.

Forstår ikke det med apple, folk tror apple gir 10 års gratis delebytte selv uansett.

Men når de først får produktet på verksted er vel tonen en annen.

Vil heller kjøpe stasjonær pc deler en apple utstyr. Men også nvidia\AMD er vanskelig å ha med gjøre hvis cpuviften er brukket eller man kan tro skjermkortet er brukt til minerig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

En perfekt kraftig og custom made Gaming PC!

25 000,-

Skjermkort: Gigabyte Aorus GeForce GTX 1060 Xtreme 6GB. S

LOL!

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136013950

Når en PC ser bedre ut enn den er. 

Ser han har gått litt ned, men å kalle det perfekt kraftig når den er så ubalansert er jo bare tull. 

Ingen bruker over 20K på PC og setter inn 1060 kort  :nei:

Lenke til kommentar

Bra bilder. 1 bilde av PC'en som knapt viser noe, og 5 bilder av skjermen som du kan få med for 1000kr ekstra. Tror seriøst noen mennesker er født med mose på innsida av skallen.

Om noe på innsiden i det hele tatt ja... :p

Til den hårreisende prisen der kunne han jo inkludert den stakkarslig skjermen. Tok kontakt for moro skyld, kunne få PCen til 17500kr...

Lenke til kommentar

Var det en slik du solgte?

https://www.komplett.no/product/1113227/pc-nettbrett/nettbrett-ipad-eboklesere/nettbrett-ipad/apple-ipad-pro-129-3gen-512gb-grey

Sånn ellers.. Nå skal det vel legges til her at Apple produkter er i en egen klasse når det kommer til prising på bruktmarkedet. Man kan selge gammel ræl til fantasipriser siden det er Apple. Ungene hyler etter det og foreldre gir seg. Unger blir mobba hvis de ikke har Apple, og det er et mas i heimen.

Gjelder forsåvidt ikke din vare siden denne er ny, det var mer generelt. Om din er verd 14K brukt, og om dette er så fornuftig som du sier kan vi diskutere .. men prisen er reell, fordi markedet er villig til å gi det - mye pga det er Apple ?

Det var den ja, men med tilbehør (penn og tastatur) som Apple tar seg grovt betalt for, ca. 3500 for de to. Så total pris nytt var ca. 17800.

Men ja, det er vel fordelen med å kjøpe Apple-produkter. Selv om mange ikke liker det, så holder de ser merkelig godt i pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...