Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125607593 Dette bør vel være ett av di beste kjøpene jeg har kommet over på finn i det siste eller?

20 000 for en fire år gammel maskin med så svake specs?

Til den prisen kan du bygge en ny stasjonær med en R5 2600X, 1 TB SSD, GTX 1080, og fortsatt ha penger til overs.

Bonus for den nybygde er at den vil kunne montere en ny, raskere Ryzen 2-prosessor i 2020 om man ønsker, samt at den har M.2 spor for raskere SSD.

Lenke til kommentar

Det er vanlig å runde av:

1920 = 2K

2560 = 2,5K

3840 = 4K

Ellers så mister man jo så klart en dimensjon ved å bare referere til en av aksene. Personlig hadde jeg foretrukket antall Mp (a 3 sub-piksler for skjermer og 1 sub-piksel for kameraer), men når jeg er lat følger jeg bare vanlig praksis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanlig å runde av:

1920 = 2K

2560 = 2,5K

3840 = 4K

Ellers så mister man jo så klart en dimensjon ved å bare referere til en av aksene. Personlig hadde jeg foretrukket antall Mp (a 3 sub-piksler for skjermer og 1 sub-piksel for kameraer), men når jeg er lat følger jeg bare vanlig praksis.

Problemet er at mange har brukt 2K om WQHD, altså 2560x1440, mens 1920x1080 generelt har vært markedsført som 1080p eller FHD

Forøvrig skal det vel sies at jeg tviler på at han spilt på mer enn 3 skjermer av gangen, og selv det er en ganske laber opplevelse.

Jeg har selv 6 skjermer, men spiller bare på 1, så når man tar med oppløsning som faktor i tillegg så ser jeg egentlig ikke helt hva Mickey skulle frem til.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat bruktmarked, men kom over denne pakken fra komplett:

https://www.komplett.no/product/1109977/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i9-9900k#

Koster faktisk mer denne pakken enn om du velger del for del...

I en begrenset periode får du "Call of Duty®: Black Ops 4 DELUXE Edition" med på kjøpet* 

kanskje dette de tar betalt for.

Lenke til kommentar

Hakke sjekket på en del år, men husker fortsatt at det var standard prosedyre at settene til komplett nesten alltid var dyrere enn separate kjøp.

Noen hadde jo tross alt tatt seg bryet med å velge et par deler som passer. Og med en avanse som er knapt eksisterende på akkurat slikt, så er det ikke skkurat kvatumrabatt å få.

Lenke til kommentar

Komplett har hatt en tendens til å ta betalt for kunnskapen om at alt passer når de setter opp ferdigpakker av noe slag.

I en annen notis: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=134037525

Å kjøpe en cpu (håper han har lest litt info om den før han kjøpte) påstår han at en i5-9600K er en 8-kjerners CPU.
Fint at folk følger med og veit hva de har.

post-14073-0-35860700-1542270490_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...