Kyrre S. Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Heh ... Kan det være en stakkar som er blitt lurt selv? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Etter å ha skrevet litt frem og tilbake har jeg fått vite at PCen er kjøpt i USA (ikke overraskende, det er iBuyPower), og at han ikke har kvittering. Han hevder hardnakket at han betalte 15-16k for den, og når jeg skrev at du kan få kjøpt en PC med tilsvarende specs for 5-6k, fikk jeg til svar at hvis jeg viser han en PC med så gode specs for 6000kr, så skal jeg få PCen hans gratis. Det gjorde jeg, og nå venter jeg på svar. pc finn.png Nå er jo ikke det en PC du viser der da, men komponentene i PC'en. Og du har "glemt" Windows og eventuelt mus/tastatur som er på bildet hans.. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 "Døh...Da må du jo bygge den selv, så det teller ikke!" Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 (endret) https://www.amazon.com/iBUYPOWER-Desktop-FX-6300-7200RPM-N27B7022GRXV2/dp/B07BDT33S2 Der er den ferdig bygget til 750$, eller 6200kr. Ja, det er fra USA, men likevel. Det er nok prisen han/foreldrene har betalt. Edit: men ja, Windows trekker fort prisen opp med en tusenlapp, hvis du ikke kjøper fra en side som g2a eller kinguin. Endret 3. november 2018 av Reeve Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 https://www.amazon.com/iBUYPOWER-Desktop-FX-6300-7200RPM-N27B7022GRXV2/dp/B07BDT33S2 Der er den ferdig bygget til 750$, eller 6200kr. Ja, det er fra USA, men likevel. Det er nok prisen han/foreldrene har betalt. Edit: men ja, Windows trekker fort prisen opp med en tusenlapp, hvis du ikke kjøper fra en side som g2a eller kinguin. Du viser uansett at den ikke koster i USA det han sa. Her er et par alternativer fra Netonnet med samme skjermkort, med Windows inkludert, men uten mus og tastatur. Du må kanskje krangle litt på at den billigste bare har 4 kjerners CPU, selv om den nok er overlegen med god margarin. https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-pc/datamaskin/lenovo-720-18asu-90h1002xmw/246720.11066/ For 500 ekstra får man 8 kjerner: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-pc/datamaskin/lenovo-720-18asu-90h1002ymw/246722.11066/ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Noen keen på billige skjermkort? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 -snip- Helt i tråd med prisinga på finn.no jo! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Du får en splitt ny PC med de ALLER beste/dyreste gaming-komponentene (2080ti, i9-9900k, aio vannkjøling osv) +X34P 120hz ultrawide skjerm for 40k da. Vet hva jeg hadde valgt... Du kan jo prøve å kjøre på med fullcoverblokker og alt grunnleggende vannkjølingsutstyr som matcher annonsen i kvalitet, og se hvordan regnestykket da blir seende ut. I tillegg må du ha to av kortene dine for å overgå 2x 1080ti (rent praktisk blir ekvivalenten 2x 2080), i tillegg ofrer du halvparten av trådene for litt mer enkelttrådytelse. Da taper den også endel som workstation. Skulle du først sammenlignet med noe måtte det blitt med 7920x eller noe i den duren. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 (endret) PC Komponenter 300,- Komponenter i fin stand til salgs. Fractal Design Define S sort m/vindu - 300,- ASUS GeForce GTX 1060 6GB ROG Strix OC - 2000,- ASUS ROG Strix Z270E Gaming, Socket-1151 - 1500,- Kan selges samlet for 3500,- Kvittering fra Komplett medfølger. Kjøper betaler eventuelt frakt kostnader. Seriøst selge kun skjermkort\kabinett og hovedkort? Hva er resten? 3500 kr er vel ikke så mye hvis et hadde vært hele pcen. Skaff annen jobb. Selging har ikke personen peiling på. Hovedkortet er nok ganske dyrt også. Endret 5. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 PC Komponenter 300,- Komponenter i fin stand til salgs. Fractal Design Define S sort m/vindu - 300,- ASUS GeForce GTX 1060 6GB ROG Strix OC - 2000,- ASUS ROG Strix Z270E Gaming, Socket-1151 - 1500,- Kan selges samlet for 3500,- Kvittering fra Komplett medfølger. Kjøper betaler eventuelt frakt kostnader. Seriøst selge kun skjermkort\kabinett og hovedkort? Hva er resten? 3500 kr er vel ikke så mye hvis et hadde vært hele pcen. Skaff annen jobb. Selging har ikke personen peiling på. Hovedkortet er nok ganske dyrt også. Syns ikke det var så ille jeg men. Typisk pris man kan forhandle litt på Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Prisen er ikke problemer er vel heller hvordan bildene og informasjonen kommer frem kjøper er usikker på om det er prisen for hele pcen eller kun noen deler. Hovedkort og CPU2 500,- Hvorfor ta bilde av hele pcen hvis man skal kun selge 2 deler? Folk kan jo tro de selger hele pcen fordi den ikke funger. Forstår kjøpere som ikke gidder å ta kontakt en gang. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Prisen er ikke problemer er vel heller hvordan bildene og informasjonen kommer frem kjøper er usikker på om det er prisen for hele pcen eller kun noen deler. Hovedkort og CPU 2 500,- Hvorfor ta bilde av hele pcen hvis man skal kun selge 2 deler? Folk kan jo tro de selger hele pcen fordi den ikke funger. Forstår kjøpere som ikke gidder å ta kontakt en gang. Enig. Kan du ikke lese, så blir det vanskelig. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hjelper ikke å kunne lese .. får spørsmål om specs på ting jeg selger, når specs står i overskriften, brødteksten OG det er link til produsentens hjemmeside for varen. ? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 (endret) Jo jeg kan jo lese, men forstår fremdeles ikke hvorfor man skal ta bilde av andre ting? Man ønsker bilde av tingen som man skal selge, for å vite eksakt om man vil kjøpe, f.eks om hovedkortet har bøyd pins i cpu sokkelen hvis man da tar bilde av kabinettet gir det ingen mening? Skal du ta bilde av bilen din når du selger pcen? Det blir jo samme prinsippet. Jeg mistenker pcen er defekt, og selgeren vil selge for å ungå å skrote den, men ut fra teksten og bildet er vanskelig å tolke. Endret 5. november 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Jo jeg kan jo lese, men forstår fremdeles ikke hvorfor man skal ta bilde av andre ting? Man ønsker bilde av tingen som man skal selge, for å vite eksakt om man vil kjøpe, f.eks om hovedkortet har bøyd pins i cpu sokkelen hvis man da tar bilde av kabinettet gir det ingen mening? Skal du ta bilde av bilen din når du selger pcen? Det blir jo samme prinsippet. Nå er det vel særdeles få som tar bilde av selve sokkelen hvis det IKKE har bøyde pins. Hvorfor ta bilde av så godt som hele maskinen når man selger hovedkort pluss CPU? Latskap. På den annen side, så får man jo et inntrykk av hvordan det ser ut i et komplett system. Utseendet har mye å si i dag Å ta bilde av et hovedkort med cpu og vifte montert i et kabinett når du bare selger hovedkortet pluss CPU blir overhodet ikke det samme som å ta bilde av bilen når du selger PCen. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Lathet er vel ordet du leter etter. Utrolig irriterendes ja. Spesielt når selger lister opp en haug med ting i en annonse, så selges ikke den ene delen til prisen i overskriften, men 3x dyrere osv... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Husker jeg solgte mine 980 G1 en gang i tiden. Hadde bildet av hele riggen hvor de sto med vannblokk osv. Hadde en 5960X/X99-E WS.. deler til 15K alene på den tiden. Solgte vel 980 kortene for 4000,- pr stk. Og fikk faktisk flere spørsmål om specsa til resten av riggen.. Sto i overskriften at 2x 980 xxxx selges, i beskrivelsen at det kun var skjermkort osv.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hehe sjef .. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132995356 1 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. november 2018 Del Skrevet 5. november 2018 Hehe sjef .. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132995356 Absolutt en raritet! Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 7. november 2018 Del Skrevet 7. november 2018 "Dette er en helt rå PC som takler alt av spill, selv høyere oppløsning som 4k. ""Skjermkort - MSI GeForce GTX 1060 6GB Gaming X"https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=132909613&fbclid=IwAR1IdvZUX9w_UU63W-_pbbZnoJgHvIcuAajLrB1lRTtjhPFgCBCNqOwNurMSjefs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå