Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett selger den til 6990. Selger har sitt på det tørre. Ikke at jeg anbefaler et kjøp, men det er jo en bedre deal enn å kjøpe den til 6990 hos profesjonelle aktører :p

Hadde jeg vært selger hadde jeg gitt blaffen, og ventet til Elkjøp var utsolgt. Slik den står er den 100% legitim, og ingen vits å basere seg på en tilbudspris.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men så er det vel slik når prisen er under hva man kan kalle markedpris en grunn for det.

Hørt hva elkjøp sier om det, de sier de har få returere på den skjermen og den gjør de bra i tester i 2016.

Vi forbruker driter i om kjøper har gjort dårlig kjøp i 2016. For vi velger det beste tilbudet og det er ikke finn i det eksemplet. Jeg syns 7000 kr eller over for 1440p er helt høl i hode.

Men det er jo meg. Selv er jeg litt usikker på til 4500 kr, mistenker den havner på 4000 kr brukt hvis den blir solgt. Ergo taper man på det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal selger på finn her sette prisen ned med 2500 kr selv, når han kan vente til tilbudet er over i stedet?

Og det er nok et tilbud - Elkjøp satte ned prisen med 2500 kr for to dager siden!

Redd han må vente en stund da, disse virker det som er undervurdert i Norge, meget god spill skjerm og ikke merkbar skilnad mellom IPS fetterne fra Asus og Acer når det kommer til farger etc i spill.

Denne slipper du og justere noe på av farger etc, bruk den rett ut av boksen og kun velg mellom pre satte "modes" som vil være nok for de fleste.

Sammenlignet med denne regner jeg IPS fetterne som ubrukelige i spill  :ph34r:

Jada vet jeg maser litt om denne skjermen, men etter og hatt de andre TN versjonene og IPS versjonene fra Asus og Acer er denne suveren best til spill ikke, dum til andre ting heller.

Skulle gjerne hatt 2 til, men handler ikke hos  "Eljkøp svindel &" uansett hvor god pris de har.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ja men aldri sett prisene der. kanskje de heller burde solgt til museumet teknisk museum så kanskje de får noen hundre lapper.

Men for folk flest vil neppe betale mye for slikt, ikke sikkert det virker en gang.

Har selv kjøpt en, skikkelig nice. :-)

Fikk den skambillig til et par hundre, men tviler ikke på om det er noen som er villige til å betale litt for å slippe å gå land og strand innom loppiser for å finne noen.

Har i alle fall kjøpt antikke ting til over tusenlappen, og jeg er ikke en gang veldig interessert.

Er den allerede 100 år så skader det vel ikke om den ligger ute på finn en stund til... Til den rette kjøperen. Luring? Fornuftig ville jeg sagt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er vel kanskje ikke akkurat luring det der, men spørs hvor mye prisen personen tar for jobben.

Det som virker litt rart brukt 100 000 kr på den pcen der? Er jo ikke xeon eller topp\dyre deler, vannkjøling er vel kanskje noe dyrt, to GTX 1080 TI SLI er vel kanskje litt utdatert i dag.

Lenke til kommentar

Syns 40 000 kr høres litt mye ut særlig gjennom bankoverføringer\vips eller paypal.

Tror slike maskiner er vanskelig å selge privat egentlig, bedrifter kjøper som regel ikke brukt, private gjør det kun hvis de tjener på det. Nå er vel ikke vannkjøling løsning så lett å sende med posten kan jo gå i stykker under frakt.

Nå må man huske på GTX 1080 TI fåes til rundt 5000 kr på bruktmarkedet og Threadripper 1950X har vel enkelte solgt til rundt 4000-5000 kr før.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sier ikke at det er lett, men en som vil ha utseendet bør se en merverdi på noen prosent her. Mtp hva folk betaler for Apple-design (og min families gamle Bang 6 Olufsen-anlegg hører vel med i kategorien "betale mer for utseende enn pris"...), kan jeg ikke se noe annet enn at rett person er villig til å betale godt. Men maskinvaren er uansett dyr, 64Gb DDR4, top end HK, TO 1080ti, 16 core CPU, og kabinettet er jo også en kostbar vare som har god salgsverdi.

Lenke til kommentar

Han får helt sikkert igjen en god del når arbeidet er utført såpass godt, og delene er jo fortsatt nokså kostbare. Kan godt være den selger for 40.000, med tanke på at selve delene alene er verdt over 30.000 og den fint kan overleve en generasjon til mhp både GPU og CPU.

Du får en splitt ny PC med de ALLER beste/dyreste gaming-komponentene (2080ti, i9-9900k, aio vannkjøling osv) +X34P 120hz ultrawide skjerm for 40k da. Vet hva jeg hadde valgt... :p

Lenke til kommentar

Etter å ha skrevet litt frem og tilbake har jeg fått vite at PCen er kjøpt i USA (ikke overraskende, det er iBuyPower), og at han ikke har kvittering. Han hevder hardnakket at han betalte 15-16k for den, og når jeg skrev at du kan få kjøpt en PC med tilsvarende specs for 5-6k, fikk jeg til svar at hvis jeg viser han en PC med så gode specs for 6000kr, så skal jeg få PCen hans gratis.

Det gjorde jeg, og nå venter jeg på svar. :)

post-103104-0-67138100-1541251127_thumb.png

Endret av Reeve
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...