Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Vel, nå hogg du rett til med insinuasjoner og latterliggjøring så jeg skjønner godt svaret.

Jeg stilte noen kritiske spørsmål om blant annet antall kjerner, på en saklig og høflig måte, og fikk gode svar tilbake.

Hele annonsen var jo latterlig, han mener det er helsefarlig med litt støv, da må jeg jo nesten gå ut ifra at det er noe utrolig sært med støvet  hans da :p

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Det kan det jo sies uansett hvor ting deles annonser som folk reagerer på. Med mindre det oppfordres til noe så vil jeg ikke si det er brigading. 

Per definisjon er selve tråden, hvor vi deler lenker i kryss og tvers, ofte å se på som kanten av brigading, men for å være mer hensiktsmessig og praktisk syns jeg det er enklere å si at linja krysses når folk deler PM'er og samtaler med/fra annonsørene. 

Kanskje jeg har kryssa den linja selv, jeg er usikker, men er nå helst siste par greiene som jeg syns ble mye for denne tråden imo. Syns bare det er tid for folk her å ta tre trinn tilbake kanskje.  :ph34r:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde skjermkortet vært GTX 1070 i minstefall kunne man forsvare prisen, men dette skjermkortet er neppe verdt 2000 kr i dag, man kan gjøre kupp på titan første gen til rundt 2000 kr. Så hva er bra med det kortet?

Selgeren lyver fælt jeg syns gtx 1080 TI ikke er for kraftig i full hd.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Alt for dyrt. 2000kr burde vel være ok for 980 Ti? Første gen Titan til 2000kr hørtes ikke veldig ut som et kupp.

Men hva er greia om dagen? Er det skjermkortmangel eller noe igjen? Så at prisene på 1080 Ti begynte å gå ned på finn.no, men nå går de jo bare oppover igjen :rofl:

Lenke til kommentar

Alt for dyrt. 2000kr burde vel være ok for 980 Ti? Første gen Titan til 2000kr hørtes ikke veldig ut som et kupp.

Men hva er greia om dagen? Er det skjermkortmangel eller noe igjen? Så at prisene på 1080 Ti begynte å gå ned på finn.no, men nå går de jo bare oppover igjen :rofl:

solgte GTX 970 for 1500kr for ett eller halvannet år siden, så syntes nesten 2000kr for 980Ti er drøyt nå.

Lenke til kommentar

solgte GTX 970 for 1500kr for ett eller halvannet år siden, så syntes nesten 2000kr for 980Ti er drøyt nå.

Kanskje... 980 Ti har mye bedre ytelse enn 970 dog. Hva mener du er fornuftig pris?

Mens vi først er inne på pris, hva er egentlig fornuftig pris på de populære kortene i bruktmarkedet? 970, 980, 980 Ti, 1060, 1070, 1080 og 1080 Ti.

Lenke til kommentar

Kanskje... 980 Ti har mye bedre ytelse enn 970 dog. Hva mener du er fornuftig pris?

Mens vi først er inne på pris, hva er egentlig fornuftig pris på de populære kortene i bruktmarkedet? 970, 980, 980 Ti, 1060, 1070, 1080 og 1080 Ti.

Kanskje en 1000kr for 970/980 og 1500kr for 980 Ti, 1250 for 1060, 2000 for 1070, 3000-3500 for 1080, 4-5000 for 1080 Ti

Definitivt. Savner bruktmarkedet...

Var faktisk en del gode dealer å finne der :(

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Et annet problem er at overprisede annonser blir liggende i to måneder (før de eventuelt fornyes), mens de attraktive forsvinner i løpet av timer. Dermed blir de overprisede sterkt overrepresentert f.eks i et søk. Min anbefaling er å filtrere på annonsens alder. Alt over 1 dag er bortkastet tid å lese.

Lenke til kommentar

Jeg tror de er to typer overprisere:

- Idiotfiskerne, de som legger ut tingene sine med lite håp om å få solgt. "Hvorfor ikke? - dukker det opp en idiot så versågod"

- Nybegynnere som vil bli kvitt tingen til en fantasipris som kan finansiere noe nyere og kulere. De som ikke skjønner at det eneste som skjer er verditap.

Lenke til kommentar

- Idiotfiskerne, de som legger ut tingene sine med lite håp om å få solgt. "Hvorfor ikke? - dukker det opp en idiot så versågod"

Frustrerende kanskje, men det er mange som selger unna selv til overpris så det er forståelig at de prøver. Selv ønsker jeg å selge unna innen rimelig tid og prøver å ha en realistisk sum. Justerer innen et par dager hvis responsen ikke er som ønsket.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke folk som overpriser det de selger så til de grader

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130760201

RX-A3030, for all del en heftig receiver (Har selv 3020), men den er fra 2013, og har ikke 4K/Atmos/DTS:X HDCP 2.2 støtte som de nyere receiverene har, og allikevel så legges den ut til nypris.

Kanskje han vil ha betalt for alle de over 50 bildene han har tatt :green:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...