Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror folk prøver seg på "du bommer på alle skudd du ikke skyter" eller noe lignende, fikk vel 4-5 stk som ga bud på 5000kr på min pc for et par år siden med i7 3770k og 780 der bare vannkjøling var 6-7k nytt. Syns selv det er utrolig frekt og useriøst med skambud...

Det er minuset med vannkjøling, du får ikke igjen pengene ved å selge det.

Lenke til kommentar

Prøver å selge en telefon på finn nå, og kan bekrefte hvor mye mer rart det er nå enn det jeg har opplevd tidligere...

 

Var en som ville ha min på 512GB til samme pris som en annen som solgte 128GB fordi han ikke hadde bruk for den ekstra lagringen...

 

Litt som en utlending frontet meg med at han kunne kjøpe en telefon jeg hadde til salgs, NY for litt under samme pris..om han da byttet abonnement. Jeg ba han stikke nedom sin lokale Elkjøp og kjøpe telefonen jeg da, så fikk han en ny telefon stakkars (min var brukt i 5 dager til info), men han burde kanskje sjekke hva abonnomentet kostet også..og ikke bare telefonen der og da...

 

Mye grusomt som beveger seg rundt om det vidstrakte land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solgte en telefon i Februar til en utlending, hyggelig kar og handelen gikk fint. Fikk en sms fra han for et par uker siden hvor han lurte på om jeg kunne hjelpe han å bestille nytt batteri til den. Asså..... hallo.

Tror noe av det mer artige jeg har opplevd var når jeg skulle selge en S7 Edge for en grei stund siden, første spørsmålet jeg fikk av en kar på finn var om jeg var norsk, ja svarte jeg da, så uten noen videre pruting ville han ha telefonen, slang meg i bilen senere på dagen og møtte karen, etter handelen var ferdig begynte han å legge ut om at han aldri skulle kjøpe noe av utlendinger igjen, for han hadde bare blitt lurt av dem osv... osv... osv... Han var forøvrig Kurder selv :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er en grunn til man skal være skeptisk å kjøpe mobiler på finn særlig reprasjonobjekt greit selger sier det koster under 500 kr å reparere mobilen men gidder ikke å gi noe for å hjelpe. Hvem er det som selger defekte mobiler billig? Koster lite å reparere problemet folk ikke gidder. Det som også er irritere seriøse mobilfiksere gidder ikke å importere deler?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Grunn for man ikke skal kjøpe laptoper\mobiler brukt eller kjøpe batterier på ebay: PC eksploderte midt i timen: – Hørtes ut som fyrverkeri

Ikke hvis man ikke vet hva man gjør, nei. Batterier uten varemerke er dårlige saker. Men du får kjøpt masse trygge og fine batterier på ebay, amazon, aliexpress til en billigere penge enn her i Norge. Både originale og uoriginale. Men man må vite hva man skal styre unna

Lenke til kommentar
https://www.nrk.no/norge/o_boy-krise-i-sverige---na-tommes-ogsa-norske-butikkhyller-1.14192617

 

Forsvarer dog ikke prisen, sikkert en fjortis som tror han kan tjene seg rik på Oboy..som om dette er noe som er livsnødvendig for folk.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Sier litt om sjekken finn.no gjør når de godkjenner disse ekstremt overprisede O'boy produktene, selv om noen nok er ment som en spøk(håper jeg).

 

For litt siden skulle jeg selge en stol og omtalte den som en Stressless, fikk da melding om at annonse var stoppet inntil jeg kunne bevise at dette faktisk var en Stressless fra Ekornes.

Så spørs om ikke moderingen av annonser er langt skarpest der det kan slå tilbake negativt på finn.no , og ikke så mye når kjøper kan bli "ført bak lyset"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...