MariusJS Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Er jo 10k i moms da, og de to diskene er visst 15k rpm disker, vet ikke hvem som mente det var en god ide i laptop... Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Han sier laptopen han selger har 4K oppløsning, men jeg fant ikke en med den skjermen? Fant bare 144hz 1440p eller noe lignende til 3990£. Er visst umulig å importere en sånn maskin sa han, men det har han jo gjort selv... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Han sier laptopen han selger har 4K oppløsning, men jeg fant ikke en med den skjermen? Fant bare 144hz 1440p eller noe lignende til 3990£. Er visst umulig å importere en sånn maskin sa han, men det har han jo gjort selv... https://www.aorus.com/product-detail.php?p=748 Ut fra produktsiden skulle en tro det var umulig å få tak i en variant med to HDD-er. EDIT: Ingen av artiklene/testene jeg finner viser at den kommer med UHD-oppløsning som et alternativ heller. Endret 8. august 2018 av N o r e n g Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 https://www.pcgamer.com/asus-is-releasing-a-27-inch-4k-144hz-hdr-monitor-with-g-sync-in-june-for-dollar2000/ Evnt kan de vel bruke den samme connectoren apple bruker for 5k? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 « Laptopen finnes ikke i Norge og er tilgjengelig for kjøp i Norge. Det er heller ikke mulig å importere denne type merke inn i Norge, noe som gjør det svært vanskelig å hente inn til Norge.» Så hvordan kan han selge den da? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 « Laptopen finnes ikke i Norge og er tilgjengelig for kjøp i Norge. Det er heller ikke mulig å importere denne type merke inn i Norge, noe som gjør det svært vanskelig å hente inn til Norge.» Så hvordan kan han selge den da? Finnes folk som selger både heimert og andre ulovlige ting i norge, de fleste velger dog ikke å gjøre det via Finn Tror det han mener er at det ikke finnes noen som selger den direkte til norge, selv om du deker moms osv. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Man skal virkelig spare mye på å kjøpe noe så dyrt uten noen kvitteringer og ordentlige garantibevis. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 https://www.finn.no/118115833 God eller dårlig deal? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Så hvorfor selger jeg så billig? Kort fortalt fordi skjermen er kjøpt i USA (da jeg bodde i USA på kjøpetidspunktet) Dårlig deal Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Nja, den er fremdeles dekket av Asus, hva enn det er verdt. (Ikke mye.) Det er også veil 4 høvdinger under original pris. Så om den er så grei som han påstår er jeg ikke sikker at det er helt åpenbart om det er en dårlig deal. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Nja, den er fremdeles dekket av Asus, hva enn det er verdt. (Ikke mye.) Det er også veil 4 høvdinger under original pris. Så om den er så grei som han påstår er jeg ikke sikker at det er helt åpenbart om det er en dårlig deal. Har personlig aldri opplevd at en skjerm har sluttet å virke etter 3 år, min oppfatning er at skjermer blir fortere utdatert enn den slutter å fungere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Den største risken er vel at den faktisk har en defekt nå som selger ikke opplyser om. Dersom den ankommer i god stand anser jeg det som et meget godt kjøp. Dog kan den hentes, hvilket tyder på at selger er ærlig på dette området. Det er egentlig enkel matematikk: verditapet her er egentlig kun sannsynligheten for at den dør innen 5 år fra kjøpstidspunktet multiplisert med prisen på en norsk skjerm i et norsk marked, og sjansen for at en skjerm dør i løpet av 3-4 er nok godt under 10%. Om du antar at en skjerm med norsk garanti er verdt ca 7000-7500 (her får noen korrigere meg om disse jevnlig selges for mer eller mindre) er ikke risikoen verdt mer enn en 500-lapp i mine øyne. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Nypris på skjermen er veil 10 høvdinger i følge prisjakt.no. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Hadde vi snakket 5000 eller lavere, så hadde jeg ansett det som en grei deal, men jeg ser for meg at du fort må gjennom en grei mengde byråkrati dersom det først skjer noe. Har personlig aldri opplevd at en skjerm har sluttet å virke etter 3 år, min oppfatning er at skjermer blir fortere utdatert enn den slutter å fungere. Grei forskjell på sluttet å virke og problemer, hadde 2 Asus skjermer på jobb som fikk store mengder døde piksler etter ca en måned, noe som er utrolig kjipt. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 (endret) Det er vel litt sneaky, men skjermen er min. Ville bare få andres meninger, siden jeg har fått relativt lite napp på den. Og skjermen er så fin som jeg skriver. Gikk bare over til å kun spille PUBG og CS, så byttet til 279q. Har heller aldri opplevd at skjerm dør, kun utdatert. Edit: Skjermen står på Andenes hvor jeg jobber, så den kan hentes, men sannsynligheten er vel liten for at jeg finner en lokal kjøper på en så liten plass. Endret 10. august 2018 av Reeve Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Hadde vi snakket 5000 eller lavere, så hadde jeg ansett det som en grei deal, men jeg ser for meg at du fort må gjennom en grei mengde byråkrati dersom det først skjer noe. Grei forskjell på sluttet å virke og problemer, hadde 2 Asus skjermer på jobb som fikk store mengder døde piksler etter ca en måned, noe som er utrolig kjipt. Etter alt å dømme var skjermen kjøpt et sted i fjor, så tror nok den er ganske god. Testet lenge nok til å finne noe gæli, men fremdeles tilnærmet ny. Er særdeles unormalt å oppleve døde piksler ute av det blå det jeg er klar over. Hadde det vært penger jeg hadde, og en monitor jeg var særdeles interessert i, tror jeg at jeg hadde vågt meg her. Men jeg har hverken penger, ei store interessen for ultrawide. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Etter alt å dømme var skjermen kjøpt et sted i fjor, så tror nok den er ganske god. Testet lenge nok til å finne noe gæli, men fremdeles tilnærmet ny. Er særdeles unormalt å oppleve døde piksler ute av det blå det jeg er klar over. Hadde det vært penger jeg hadde, og en monitor jeg var særdeles interessert i, tror jeg at jeg hadde vågt meg her. Men jeg har hverken penger, ei store interessen for ultrawide. Enig, ble kanskje feil å si "dårlig deal", det er vel en "grei" eller "ok" deal, men ingen "løp å kjøp" for min del i alle fall Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Nei, noe løp og kjøp er det ikke akkurat. Der er jeg nok enig. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg må bare spørre, er ikke dette "billig"? https://www.finn.no/126187325 Mtp alt annet på finn.. Titan X yter vel bare bittelitt dårligere enn 1080ti? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 10. august 2018 Del Skrevet 10. august 2018 Jeg må bare spørre, er ikke dette "billig"? https://www.finn.no/126187325 Mtp alt annet på finn.. Titan X yter vel bare bittelitt dårligere enn 1080ti? Ligger mer på linje med 1070. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå