Comma Chameleon Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 Jeg er til dels enig, men det har også med spillengines å gjøre, i feks BF eller CoD bumper jeg gjerne grafikken litt for ekstra eyecandy, mens i CSGO og PUBG så gjør jeg alt jeg kan for å få litt ekstra FPS. Jeg vil jo også si at jeg ikke føler noe som helst av selve opplevelsen forsvinner i cs ved å sette alt på low... I CS så ser det ikke spesielt bra ut uansett, men får man ikke 300+ FPS på et billig skjermkort selv med alt på maks? Må da være nok det. PUBG må man nesten sette ned grafikken fordi det er så dårlig optimalisert. Helt enig med BF/CoD/GTA/AAA spill. Forøvrig er vi alle her ganske langt off-topic og må passe oss før moderator tar oss Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 I CS så ser det ikke spesielt bra ut uansett, men får man ikke 300+ FPS på et billig skjermkort selv med alt på maks? Må da være nok det. PUBG må man nesten sette ned grafikken fordi det er så dårlig optimalisert. Helt enig med BF/CoD/GTA/AAA spill. Forøvrig er vi alle her ganske langt off-topic og må passe oss før moderator tar oss Tråden er ødelagt for flere hundre sider siden, så det er ikkje så farlig. Ingen husker sist det var noe ON Topic her Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Ja også? Hvermannsen som kjøper seg en data for å spille på har ikke noe peiling på hvordan man skal bygge en PC eller har interesse for det. Bare for å kverulere. Så dette vet du? Jeg bygde min første PC for noe av konfen da jeg var 15. De fleste jeg spiller med online sitter på hjemmebygd PC. Jeg vil påstå at nettop hvermansen med litt mer enn generell surfing-interesse og hvertfall svi av 15løk på en PC gidder ta seg litt bry ( dvs 20 min med youtube tutorial) for å få en PC som yter bedre til en billigere krone ved å bygge den selv eller ved hjelp av venner, eller venners venner. 2 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 (endret) Bare for å kverulere. Så dette vet du? Jeg bygde min første PC for noe av konfen da jeg var 15. De fleste jeg spiller med online sitter på hjemmebygd PC. Jeg vil påstå at nettop hvermansen med litt mer enn generell surfing-interesse og hvertfall svi av 15løk på en PC gidder ta seg litt bry ( dvs 20 min med youtube tutorial) for å få en PC som yter bedre til en billigere krone ved å bygge den selv eller ved hjelp av venner, eller venners venner. Hvis du hadde hatt rett, hadde det ikke vært noe marked for ferdigbygde maskiner. Har ikke tall på hvor mange maskiner komplett selger, men det er veldig mange. I tillegg har du maskiner man kan kjøpe på Elkjøp f.eks. Jeg kjenner mange som jeg spiller med, som ikke har noen interesse for å bygge selv. Er mange streamere også som ikke kan, eller har interesse for noe sånt. Så ja, dette er jeg veldig sikker på at jeg har rett i. Endret 15. juli 2018 av Randeboy 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Jeg er enig med deg Randeboy, men det er ikke gitt at de er villig til å betale tusenvis ekstra for å slippe å bygge selv. Sist jeg sjekket har de fleste PCene fra komplett.no en relativt rettferdig pris med tanke på arbeidet, i forhold til å kjøpe i PC i deler. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Det er forskjell på å bygge selv og å svi av femsifret på en overpriset maskin på finn. De som faktisk bruker så mye penger uten å forsikre seg om at de gjør en akseptabel deal (les: i det minste noe rimeligere enn tilsvarende komponenter nye) er neppe i en finansiell posisjon hvor pengene utgjør noen forskjell. Det finnes ingen halvsenil bestemor som kjøper brukt PC til barnebarnet for 15000kr. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 15. juli 2018 Del Skrevet 15. juli 2018 Nå trenger det ikke være redusert pris, men da må det jo faktiskt være noe interessant eller relevant. F.eks hadde jeg betalt nypris for en EK XTX radiator nylig. Jeg hadde også vært villig til å bruke mer penger på en særdeles fin maskin, f.eks med custom kabler og sleeving og greier. Men de fleste eksemplene på finn har ikke stort av det akkurat. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 Hva er greia med at folk ikke kan svare på finn? Prøver å selge PC'n og skjermene mine på finn. Er folk som tar kontakt, spør og graver om alt mulig og sier de skal ha det. Har enten ikke penger eller mulighet akk nå. Jeg regner absolutt ikke med at de skal ha det selv om de sier det. Men når jeg sender en melding etter et par dager og spør om de fortsatt er interessert, så får jeg ekstremt sjeldent svar... Skjønner jo tegninga, men hvorfor ikke bare skrive: "Er dessverre ikke interessert lenger". Er jo 10 ganger bedre å bare si ifra. Avtalte også med en fyr som skulle komme å hente PC'n. Hadde sletta alt og ordna akkurat slik han ville. Sitter hjemme å venter på at han skal komme også hører jeg aldri noe mer fra han. Meget spesielt må jeg si. Dagens lille frustrasjonsutbrudd. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2018 Del Skrevet 23. juli 2018 For meg virker det som mangelen på folkeskikk er noe som har smittet fra Facebook-salgsgrupper. Kan dessverre ikke gjøre noe mer enn å bedrive voksenopplæring enn så slitsomt det er å måtte være lærer til stadighet. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. juli 2018 Del Skrevet 24. juli 2018 (endret) I CS så ser det ikke spesielt bra ut uansett, men får man ikke 300+ FPS på et billig skjermkort selv med alt på maks? Må da være nok det. PUBG må man nesten sette ned grafikken fordi det er så dårlig optimalisert. Helt enig med BF/CoD/GTA/AAA spill. Forøvrig er vi alle her ganske langt off-topic og må passe oss før moderator tar oss Er ingen stor CSGO fan, men husker at jeg fikk hakeslep over hvor dårlig optimalisert spillet er. Da med tanke på grafikk og fysikkmotoren på alle mulige måter virker å være en nedskalert og forenklet source engine. Som jo tross alt var det motsatte, ekstremt optimalisert. Husker i alle fall flere av kompisene mine slet med å ha god stabilitet og høy framerate (falt under 120) selv med HD7970 elns. Som på den tiden var ganske kapabelt. Men med tanke på at man fikk 300 FPS+ med en brøkdel av kraften i CS source, så kan man jo begynne å lure... Så ville ikke sjokkert meg om man fortsatt fant grei hardware som "sliter" med optimal CSGO ytelse. Som tross alt burde kjørt smertefritt på nært alle maskiner som fortsatt kjører i dag. Edit: Ser ut til at spillet, som misstenkt også kjører source motoren. Endret 24. juli 2018 av Andrull Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 2000 kr for en bærbar PC som ikke fungerer etter fall i gulvet og mislykket reparasjonsforsøk, og som i tillegg er ribbet for lagringsmedia. 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 3. august 2018 Del Skrevet 3. august 2018 Luringer på Finn er vel ikke bare de som selger til overpris. Jeg har sett etter bærbar PC en stund. Har merket meg at en i Fredrikstad legger ut et stort antall bærbare PCer i løpet av kort tid. Selger fremstår ikke med navn, adresse eller telefon. Da blir jeg veldig skeptisk. Har tidligere spurt om Finn kunne opprette noe som heter storselgere, i tillegg til privat og bedrift. https://www.finn.no/125659667 Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 2000 kr for en bærbar PC som ikke fungerer etter fall i gulvet og mislykket reparasjonsforsøk, og som i tillegg er ribbet for lagringsmedia. Helt på trynet. Men hva med å dra over vraket med filla en runde før man tar bilder fra Chicago? Altså den kalde, grå varianten.... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 2000 kr for en bærbar PC som ikke fungerer etter fall i gulvet og mislykket reparasjonsforsøk, og som i tillegg er ribbet for lagringsmedia.En kjapp kikk på eBay fortalt meg alt jeg kan bestille en ny skjerm av samme type for samme pris... Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Kan det være at CPUen har en viss verdi? Ser billigste på ebay er $175, om det er reelt vites ikke. Lenke til kommentar
namhvo Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=125879570 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 hvem i alle verden kjøper den til 100.000 ? Hvor mye koster den i virkeligheten? Lenke til kommentar
Selle Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Koster 3700 GBP (ca 39000NOK før norsk MVA) hos overclockers.co.uk, men den har "bare" 32GB ram og 1TB HDD, samme SSD Endret 8. august 2018 av Selle Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 så man får 32GB ram og 12 TB harddisk ekstra for 60.000? God deal Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Hehe. Nei du glemte resten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå