Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry Nizzen, jeg må bare

Enig

Ingen seriøs gaming rig bruker Ryzen, de prosessorene er jo flaskehals i bøttevis når det kommer til gaming og fps.

Ryzen er nok bra til multitasking og editing, men ikke så mye mer. Til gaming funker det ikke til annet enn budsjett.

Tror dere har drukket litt for mye av the "Kool-Aid" begge to.

Ser ingen problemer med å ha en r7 1700 og 1080Ti, de fungerer utrolig fint sammen i de fleste spill, spesielt om du ser på ytelse mot forrige generasjon intel, som var når 1700 ble sluppet, så har du langt bedre ytelse i multitasking + spill, selv om den yter litt dårligere i ren 1080p gaming. Har du først ett 1080Ti og du gamer på 1080p så har du derimot gjort noen meget merkelige valg.

Har selv R7 1800x og 2x1080Ti og er knallfornøyd, men jeg har ikke spilt på 1080p på minst 7 år...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Helt utrolig hva folk punger ut for appleprodukter. La ut en (pent brukt) iPad mini 16GB WIFi for 1200 på finn og endte opp med å selge den for 1500. Kunne sikkert fått enda mer for den også, men det ville blitt feil når den er så gammel og gikk for rundt 2000 før den forsvant fra markedet i 2015. 

Lenke til kommentar

Man kan hate Apple så mye man bare vil, men det folk er villige til å betale = verdien av produktet. Enten man vil syte over det eller ikke :)

Jeg innser at folk er forskjellige, men etter å ha hjulpet folk med iPhone og Mac det siste året sitter jeg med to inntrykk:

1. Apple gjør ting annerledes, og sjelden enklere, enn Google og Microsoft.
  2. Mange som kjøper Apple-produkter kan mindre om teknologi enn gjennomsnittet, og får dermed større problemer når de støter på noe de ikke kan selv.

For eksempel: for å installere en gratis app på iOS du taste inn passordet til din Apple-ID.

Har du glemt passordet til din Apple-ID må du svare på sikkerhetsspørsmålene, som er et idiotisk konsept.

Lenke til kommentar

Jeg innser at folk er forskjellige, men etter å ha hjulpet folk med iPhone og Mac det siste året sitter jeg med to inntrykk:

1. Apple gjør ting annerledes, og sjelden enklere, enn Google og Microsoft.
  2. Mange som kjøper Apple-produkter kan mindre om teknologi enn gjennomsnittet, og får dermed større problemer når de støter på noe de ikke kan selv.

For eksempel: for å installere en gratis app på iOS du taste inn passordet til din Apple-ID.

Har du glemt passordet til din Apple-ID må du svare på sikkerhetsspørsmålene, som er et idiotisk konsept.

Man kan deaktivere behov for passord for gratis apper.

https://support.apple.com/en-us/ht204030

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan deaktivere behov for passord for gratis apper.

https://support.apple.com/en-us/ht204030

Touch ID or Face ID will always override whatever preference you set. If you have either turned on, you're prompted to authenticate every download. If you try to manually set your preference while Touch ID or Face ID is turned on, you'll see a message saying that Touch ID or Face ID are enabled for All Purchases.

En av de mest søplete tingene med AppStore

• Liker 3
Lenke til kommentar

Toppmodell prosessor selges - Intel i7 4ghz 4790k Haswell - workstation server

2 950,-

Veldig morsomt når Intel Core i7-8700K koster 300 kr mere.

Vil dere si prisen burde ligge på 1000 kr uten kjøler maks?

Evga 980 ti classified

2 800,-

Prisen er vel noe stiv vil jeg tro?

Nei, og nei. Markedet er villig til å betale mer enn tusenlappen, det er jeg overbevist om. Det er den raskeste CPUen til plattformen, og oppgraderingsverdien for den som sitter på en dårligere chip er betydelig. Jeg hadde satt startprisen til 1700, og vurdert bud på 1500. 1700 er også på linje med bruktsalg på ebay, og det bør være en god pekepinn på hva slike deler kan omsettes for her hjemme om ikke andre salgsreferanser eksisterer.

980ti er sammenlignbar med 1070, som selges for 3500 og opp. Et classified 980ti er også noe mer verdifull enn et mer standard kort. 2800 er en meget god pris for kjøper, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Aldri i verden om brukt GTX 1070, som kan være brukt i hele 2 år, er verdt 3500 kr når man får et nytt for 1000 kr mer med den verdi, de rettigheter og den trygghet det gir å kjøpe et nytt kort fra en nettbutikk. Å risikere 3500 kr for å spare 1000 kr er sjanseløst. Er man riktig heldig får man tilsendt en murstein av selger.

Kanskje hvis man kjøper av en kompis.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...