Rudde Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Jeg har et GTX 1070 som gikk i stykker, returnert det og får tilbud om å få nytt, eller pengene tilbake, jeg kjøpte det for 3800 kr og har egentlig ikke lyst på det mer. Burde jeg ta de eller ta nytt og selge kort som nytt på finn? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Hvis det er penger du er ute etter så ser jeg ikke poenget med å bruke tid på salg på Finn. Ta pengene og så er du ferdig med det. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Jeg har et GTX 1070 som gikk i stykker, returnert det og får tilbud om å få nytt, eller pengene tilbake, jeg kjøpte det for 3800 kr og har egentlig ikke lyst på det mer. Burde jeg ta de eller ta nytt og selge kort som nytt på finn?Det kommer jo litt an på modellen, Gaming X koster jo fremdeles 5200,- på det billigste. Mens Billigste 1070 uavhengig av merke man kan bestille på nett, ligger på såvidt over 4200,- Og det var jo nylig også mulig å kjøpe på Komplett på Super Weekend for 4000,-. Personlig hadde jeg nok bare tatt pengene på dette tidspunktet. Mange venter nok på den nye generasjonen nå. Eller er uansett mer interessert i å være ute i finværet, enn å prioritere data spilling.. Endret 18. mai 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Selv om du av og til får mer på bruktmarkedet så er det også verdt en del kroner for å slippe styret med å selge på Finn.no, samt at du er garantert en pris. Kommer jo an på hvilken modell du har på hvor mye det er verdt, men hvis du får 3800 fra butikken kontra feks kanskje 4200 fra Finn så hadde jeg nok fortsatt valgt butikken. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Er dette kortet: https://www.prisjakt.no/product.php?p=3765023 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Sleng ut en annonse i full fart, og se om du får napp innen du må bestemme deg. Det er jo et nisje kort det der da, som betyr enten "umulig" å selge. Eller kjempe respons.. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Om ikke noen kjenner igjen ID'en: det er til en viss ACER-maskin som tilhører vår venn som vil ha betalt i bitcoin. Da kan man nok konstatere at om en annen annonse har vært tatt ned av finn har det vært av andre grunner enn det generelle innholdet i annonsene/profilen hans. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) Vår Bitcoin venn har ingen aktive anonnser nå: https://www.finn.no/user/profile/profile.html?id=1215763247&search=bap/forsale Derfor ikke mulig for oss og sammenligne med den som ble slettet Endret 18. mai 2018 av baggiebridges Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) De er satt som inaktive - men neppe av finn.no (gitt mailen jeg limte inn). Her er forøvrig linken: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=115098935 Endret 18. mai 2018 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=120687541 Fantastisk... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 finn_mod.png Om ikke noen kjenner igjen ID'en: det er til en viss ACER-maskin som tilhører vår venn som vil ha betalt i bitcoin. Da kan man nok konstatere at om en annen annonse har vært tatt ned av finn har det vært av andre grunner enn det generelle innholdet i annonsene/profilen hans. Skal si du forsvare den brusemann. Men nå det er sakt, ville du betalt i bitcoin om du kjøper noe på finn? Det ville ikke jeg Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 finn_mod.png Om ikke noen kjenner igjen ID'en: det er til en viss ACER-maskin som tilhører vår venn som vil ha betalt i bitcoin. Da kan man nok konstatere at om en annen annonse har vært tatt ned av finn har det vært av andre grunner enn det generelle innholdet i annonsene/profilen hans. Skal si du forsvare den brusemann. Men nå det er sakt, ville du betalt i bitcoin om du kjøper noe på finn? Det ville ikke jeg Nei, men jeg vil forsvare din rett til å kjøpe og selge og ordne betaling i kryptovaluta sålenge det ikke er eksplisitt forbudt i henhold til regelverket. Jeg rører ikke sakene fyren selger av grunner vi er enige om - det vi er uenige om er om annonsene burde være på finn, og sålenge det ikke er snakk om regelrudd (hvilket finn.no har avklart, slik jeg ser det) er det ingen grunn til å kreve dem tatt ned. Ellers har jeg godt over 1000 annonser i finn-systemet, og om det eksisterer et skjult regelverk et sted er det viktig for meg å finne ut av hva som er lov og ikke lov. Jeg er dog fornøyd med at de synes å se på reglene, og ikke synse. Om de synser om noe av dette får de oppdatere reglene først, og så stenge annonsene - ikke motsatt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Okay. Da er vi uenig. På finn mener jeg alt skal betales i NKR Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 For sammenlignbarhet og søkbarhet bør ønsket pris oppgis i NOK (og Finn bør lage en regel for det). Men det bør være opp til kjøper og selger å avtale nøyaktig pris og valuta for oppgjøret. For eksempel kan prisen oppgis i eget felt i annonsen (for søkbarhet etc), mens det inviteres til oppgjør i andre valutaer i annonseteksten. 1 Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 (endret) De er satt som inaktive - men neppe av finn.no (gitt mailen jeg limte inn). Her er forøvrig linken: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=115098935 Denne annonsen og den jeg rapporterte viser at du kan ha et poeng ved finn.no behandling av rapporterte annonser: Resultatet av 2 annonser som annonserer forskjellige vare, men ellers relativt "lik" får et forskjellige resultat når rapportert kan tyde på at en av de ikke er korrekt bedømt av finn.no.(gitt at ikke finn.no har oppdaget andre ting) Men når man leser profilen hans, er det tydelig synes jeg, at hovedmålet hans ikke er og selge ting, men og markedsføre Bitcoin og prøve ok øke bruk av denne "valuta'n" i Norge. Du får høre med finn.no hva de synes om det. Ref profil: Synes det er synd at Bitcoinmiljøet i Norge er så lite sammenlignet med andre steder; kanskje en kan gjøre noe med dette her? Endret 18. mai 2018 av baggiebridges Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Det er da en legitim måte å gjøre det på, ved å selge ting og be om betalt i bitcoin. Ellers skrev jeg blant annet følgende i mailen som endte med at de lot annonsen stå: "Jeg tror ikke det står noe i noe regelverk på siden om at finn.no regulerer hvordan man som selger velger å få betalt, enten det er i NOK, EUR, BTC eller i andre varer." - så fyrens aktiviteter rundt bitcoin er de klar over. Om motivasjonen er å spre bitcoin eller noe annet er irrelevant for saken. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Jeg har et GTX 1070 som gikk i stykker, returnert det og får tilbud om å få nytt, eller pengene tilbake, jeg kjøpte det for 3800 kr og har egentlig ikke lyst på det mer. Burde jeg ta de eller ta nytt og selge kort som nytt på finn? Hva ble det til? Pengene igjen eller solgt på finn? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Jeg har et GTX 1070 som gikk i stykker, returnert det og får tilbud om å få nytt, eller pengene tilbake, jeg kjøpte det for 3800 kr og har egentlig ikke lyst på det mer. Burde jeg ta de eller ta nytt og selge kort som nytt på finn? Hva ble det til? Pengene igjen eller solgt på finn? Tok pengene jeg, turte ikke ta risikoen for potensielle småpenger. Spesielt hvis det hadde tatt litt tid før jeg faktisk hadde fått kortet tilsendt fra nettbutikken. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Det var sikkert ikke dumt det. Prisene begynner å bli normale igjen, og neste generasjon er ventet rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Khazaa Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Hva må man ut med for 2-8TB disker i dag? Trenger fler disker i filserveren. Ser det ligger en del på finn, men de forlanger gull og grønne skoger, og synes det er sketchy å betale forskudd for brukte disker når selger ofte ikke er villige til å fremlegge smart info engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå