Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Haha, jeg har samme skjerm, så nei takk. Vurderer å selge den nå for å heller kjøpe 279q. Har gått fra å spille «casual», til å spille mer online, og med ett GTX 1070, kan jeg ikke drive den i full oppløsning. Da vil jeg heller ha «vanlig» 1440p 165Hz!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg har samme skjerm, så nei takk. Vurderer å selge den nå for å heller kjøpe 279q. Har gått fra å spille «casual», til å spille mer online, og med ett GTX 1070, kan jeg ikke drive den i full oppløsning. Da vil jeg heller ha «vanlig» 1440p 165Hz!

Da sitter vi på samme tanke. 

Hadde 279q tidligere og var rimelig fornøyd med den må jeg si! 

Lenke til kommentar

279q er jo ikke nødvendigvis dårligere. Den er like høy, men smalere. Fortsatt IPS og ellers samme gode kvalitet. Man ofrer ultrawide for å få 165Hz.

Edit: Jeg kan gjøre det ja, men jeg er fortsatt låst til 100Hz. Dessuten, får jeg solgt min 348q, vil det dekke prisen på en ny 279q (i hvertfall nesten).

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

279q er jo ikke nødvendigvis dårligere. Den er like høy, men smalere. Fortsatt IPS og ellers samme gode kvalitet. Man ofrer ultrawide for å få 165Hz.

Edit: Jeg kan gjøre det ja, men jeg er fortsatt låst til 100Hz. Dessuten, får jeg solgt min 348q, vil det dekke prisen på en ny 279q (i hvertfall nesten).

Har en veldig fin 279q som jeg vurdere bytte/selge til fordel for ultrawide. Ta kontakt PM hvis det er noe du hadde vært interessert i.

Lenke til kommentar

165Hz.

Jeg har PG279Q og er strålende fornøyd, men 165hz kontra 144hz er bare tull virker det som. For det første så merker jeg ingen forbedring for det andre så kan det (utifra en artikkel jeg leste en stund tilbake) bli økt latency ved overklokking opp til 165hz. At den arbeider bedre på 144hz. Ingen ser forskjell på 144 og 165 men du føler forskjell hvis det blir økt latency, så jeg anbefaler å bare ha den på 144hz hvis det er tilfelle. Mer enn godt nok uansett. Ellers bare gode ting å si om skjermen.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Riktig. I dag spiller jeg de fleste spill (PUBG og Far Cry 5) på 2560x1440, med svarte felter på sidene for å få bedre FPS.

:eek:

Så den vesentlige forskjellen tar du bort, så du har 1440p 100hz  :hm:

Da er det jo mye bedre å ha en 1440p skjerm med 144hz+ ?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, ja. Jeg kjøpte den for to år siden, i en periode der jeg verken hadde noe særlig tid eller ønske om å game. I hvertfall nyere spill. Det gikk i gamle klassikere som Half Life 2 osv, som flyter silkemykt på 3440x1440 ultrawide. Da PUBG kom ut, forandret det seg. De første par månedene spilte jeg i ultrawide, men gikk etterhvert over til 16:9. Da Far Cry 5 kom ut, startet jeg i ultrawide og fikk ca. 60-70 FPS, av og til lavere. Etter å ha blitt vandt til 100-150 FPS i pubg, var det på grensen til uspillbart for meg. Jeg endret derfor til 1440p 16:9, som gav meg nærmere 100 FPS. Poenget er vel at ultrawide ikke gav meg så mye som jeg trodde (det er fortsatt fett!), men hvis jeg må velge mellom høy FPS, og ultrawide, så velger jeg høy FPS. Drømmen hadde vel vært en ultrawide med 165Hz, samt et 1080Ti eller to for å drive det, men den skjermen finnes ikke, og jeg vil ikke bruke penger på skjermkortoppgradering akkurat nå. :)

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Enten krever jeg prisen eller deler av prisen forskuttert. Da med enighet om at hvis kjøper trekker seg så beholder jeg noe/hele summen. Dette gjør jeg utspekulert nok hvis det er laber interesse rundt produktet.

Ellers svarer jeg noe alla, holder desverre ikke av da det er stor interesse rundt produktet, men viser det seg og ikke være satt til solgt før ... er du velkommen til å kjøpe det da.

Har gått på for mange «holde av» smeller med useriøse kjøpere før til at jeg gidder holde på mer med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...