Nizzen Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 De kan jo ikke la PC-bygger avdelingen stenges fordi de ikke har skjermkort? Klart de har skjermkort som ikke lageroppføres, fordi de ikke skal selges i løsvekt.. Korrekt. De har mange kort til pcbygging. Bare sev hvor mange ferdigbygde maskiner som er på lager med diverse skjermkort. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 OK, ser den. Tenker ikke på at de selger ferdig-PCer, ikke kjøpt slikt noen gang ever. Får grave meg frem gjennom snøskavlene og luske bort på posten og hente den mystiske varen Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. februar 2018 Del Skrevet 12. februar 2018 Så latterlig dyrt for skjermkort at jeg nesten vurdere å selge mitt 1070 Gaming X. Kan jo tilsynelatende få det jeg betalte for det nytt. Og så heller kjøpe et nytt skjermkort etter eksamen i sommer Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Gjorde det faktisk. La ut til 5500 og fått bud på 5k allerede. Thanks a lot, cryptominere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Mens cryptominerne gnir seg i hendene over at folk regelrett gir bort penger Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Hva jeg kjøpte mitt 1070 OC 3800, kan jeg få mer enn hva jeg betalte for det på bruktmarkedet? De ligger jo nye fra 4500 da, hvorfor ville noen by 5000? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Så latterlig dyrt for skjermkort at jeg nesten vurdere å selge mitt 1070 Gaming X. Kan jo tilsynelatende få det jeg betalte for det nytt. Og så heller kjøpe et nytt skjermkort etter eksamen i sommer Har du ett ventekort i mellomtiden? EDIT: om du selger vel og merke Endret 14. februar 2018 av Mala Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Mens cryptominerne gnir seg i hendene over at folk regelrett gir bort penger Hvis jeg selger nå så har jeg jo i praksis hatt et kort gratis i nesten to år. Har ingenting å tape på å selge. Kortet blir ikke å stige i verdi mer. Om du tenke på potensiell gevinst via mining så er jo det ikke mye å hente (netto etter strøm og kort) samt at som man ser er crypto fortsatt ustabilt. Verdien kan stupe videre når som helst Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har du ett ventekort i mellomtiden? EDIT: om du selger vel og merke Nei, men tenker litt på at det er bra for skolearbeidet å ikke ha et kort i pcen . Færre distraheringer. Må nesten vurdere det. Kommer vel ny generasjon i år av nvidia-kort? Pluss at jeg har vurdert å oppgradere uansett. 1070 er i grenseland på 1440p 144hz i en del spill. Et evt 1170/2070 hadde nok passet bedre. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Hva jeg kjøpte mitt 1070 OC 3800, kan jeg få mer enn hva jeg betalte for det på bruktmarkedet? De ligger jo nye fra 4500 da, hvorfor ville noen by 5000?Mitt ligger til 5199 nytt (som når jeg kjøpte), men alle er utsolgt. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har du ett ventekort i mellomtiden? EDIT: om du selger vel og merke Nei, men tenker litt på at det er bra for skolearbeidet å ikke ha et kort i pcen . Færre distraheringer. Må nesten vurdere det. Kommer vel ny generasjon i år av nvidia-kort? Pluss at jeg har vurdert å oppgradere uansett. 1070 er i grenseland på 1440p 144hz i en del spill. Et evt 1170/2070 hadde nok passet bedre. Sant nok Ja man kan jo glede seg over hvilke priser det blir på de nye kortene.. Nvidia står vel næremest fritt til å gjøre hva de vil der Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Mens cryptominerne gnir seg i hendene over at folk regelrett gir bort penger Hvis jeg selger nå så har jeg jo i praksis hatt et kort gratis i nesten to år. Har ingenting å tape på å selge. Kortet blir ikke å stige i verdi mer. Om du tenke på potensiell gevinst via mining så er jo det ikke mye å hente (netto etter strøm og kort) samt at som man ser er crypto fortsatt ustabilt. Verdien kan stupe videre når som helst Det er vel i praksis vinn-vinn, men du tjener inn avkrivingen i løpet av 1-2 måneder selv med strøm, gitt dagens kurser og utbytte. Du bestemmer selv når du vil flytte dem over i Euro på Coinbase, det kan du gjøre litt og litt hver dag, om du vil. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Mens cryptominerne gnir seg i hendene over at folk regelrett gir bort penger Hvis jeg selger nå så har jeg jo i praksis hatt et kort gratis i nesten to år. Har ingenting å tape på å selge. Kortet blir ikke å stige i verdi mer. Om du tenke på potensiell gevinst via mining så er jo det ikke mye å hente (netto etter strøm og kort) samt at som man ser er crypto fortsatt ustabilt. Verdien kan stupe videre når som helst Det er vel i praksis vinn-vinn, men du tjener inn avkrivingen i løpet av 1-2 måneder selv med strøm, gitt dagens kurser og utbytte. Du bestemmer selv når du vil flytte dem over i Euro på Coinbase, det kan du gjøre litt og litt hver dag, om du vil. Har BTC for nesten 2K inne på Coinbase etter litt mining før jeg solgte unna, stress å få linket konto slik man får det utbetalt? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Må nesten vurdere miningen selv også snart, da jeg flytter til en plass med fast strømregning Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Mens cryptominerne gnir seg i hendene over at folk regelrett gir bort penger Hvis jeg selger nå så har jeg jo i praksis hatt et kort gratis i nesten to år. Har ingenting å tape på å selge. Kortet blir ikke å stige i verdi mer. Om du tenke på potensiell gevinst via mining så er jo det ikke mye å hente (netto etter strøm og kort) samt at som man ser er crypto fortsatt ustabilt. Verdien kan stupe videre når som helst Det er vel i praksis vinn-vinn, men du tjener inn avkrivingen i løpet av 1-2 måneder selv med strøm, gitt dagens kurser og utbytte. Du bestemmer selv når du vil flytte dem over i Euro på Coinbase, det kan du gjøre litt og litt hver dag, om du vil. Har BTC for nesten 2K inne på Coinbase etter litt mining før jeg solgte unna, stress å få linket konto slik man får det utbetalt? Har aldri ført over "feil vei", så aner ikke hverken hvordan eller hvor lang tid det tar. Finner vel ut av det om en stund, når brukskontoen er tom Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Hva tror dere et zotac 980 AMP! Omega kan selges for på finn da? 2500 \ 3000 ?link: https://www.zotac.com/us/product/graphics_card/gtx-980-amp-omega Må jo nesten vurderes Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Har aldri ført over "feil vei", så aner ikke hverken hvordan eller hvor lang tid det tar. Finner vel ut av det om en stund, når brukskontoen er tom Lurer på hvor mange av minerne som "har tjent" X kroner/dollar/euro frem til nå fremdeles har disse verdiene i kryptovalutaene. Og hvor mange av disse minerne som faktisk kommer til å ende opp med å tjene det de tror de har tjent. Jo flere som ønsker å realisere verdiene, dess mindre blir de verdt. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 Tilsvarende konsept som om man hadde fått midlene i USD og skulle fått dem over i NOK, mao. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 14. februar 2018 Del Skrevet 14. februar 2018 (endret) Dette blir off-topic og det er min skyld, så moderator må gjerne slette. Tilsvarende konsept som om man hadde fått midlene i USD og skulle fått dem over i NOK, mao. Nja, den sammenligningen går jeg ikke med på. Det er forskjell på verdier som er realiserbare og verdier som er realisert. NOK, USD, og EUR tilhører sistnevnte kategori. Det er verdier som i seg selv er realisert og som kan brukes til å kjøpe alt som kan kjøpes for penger uten begrensninger. I førstnevnte kategori er verdier som eiendom, kunst og kryptovaluta. De kan ikke benyttes som byttevare på det generelle markedet sånn uten videre, og må først realiseres i NOK, USD, EUR etc. Derfor holder ikke sammenligningen. Bitcoin har minimal nytteverdi som byttemiddel, og har kun verdi i den grad den kan utveksles i tradisjonelle valuta.Her er problemet: Gitt en bytteverdi X i NOK per enkelt kryptoenhet i dag, og gitt det totale antall Y kryptoenheter i folks eie, blir det naïve regnestykket på totalt, akkumulert verdi X*Y. Men det regnestykket representerer bare de akkumulerte forhåpningene om realiserbar verdi (totalt hva alle eierne tror de eier), som er noe helt annet enn hva som ville latt seg realisere. Med andre ord: Veldig mange må enten aldri realisere verdiene, eller veldig mange må bli veldig, veldig skuffet. Endret 14. februar 2018 av kvakse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå