Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha :p Ja, Komplett er en skikkelig luring til tider. Ikke få ganger jeg har sett demovarer priset særdeles høyere enn nye varer. Greit at prisen stadig justeres, men burde dem ikke da justere prisen på demovarene også? Mulig jeg bare er komplett idiot som tenker slik...

Pun intended? :lol: :lol:

Jepp! :rofl:

Siden vi er inne på strømbruk og slikt. Sitter i dag med en veldig liten leilighet. Den er vel på hele ~26KVM totalt. Har varmekabler på badet og i store deler av stue/kjøkken gulvet. Har digital måler som viser hvor mye strøm jeg bruker akkurat der og da.

Jeg sjekket en gang for moro skyld. Husker ikke akkurat hva PCen min stod og minet, men det var nok ikke en av de algoritmene som dro maks strøm, men uansett. Skrudde av varmekablene og forbruket stod på i underkant av 700W. Det var da med både kjøleskap, fryser, forsterkere, skjermer, router, fiberboks, lys etc på. Dette var mens jeg hadde en overklokket 7700K og et overklokket GTX 1080 Ti.

Med andre ord, en normal PC bruker minimalt med strøm sammenlignet med alt annet man gjerne har.

Lenke til kommentar

Nå som ingen 1080 TI kort finnes på lager i noen butikker (etter hva jeg ser hvertfall) 
Så bør vell disse selges med fortjeneste selvom dem er brukt? Eller fungerer ikke brukt markedet slik..

Tenker så lenge det er forespørsel så kjøper vell den galne mannen i gata det uansett.

Lenke til kommentar

Nå som ingen 1080 TI kort finnes på lager i noen butikker (etter hva jeg ser hvertfall)

Så bør vell disse selges med fortjeneste selvom dem er brukt? Eller fungerer ikke brukt markedet slik..

Tenker så lenge det er forespørsel så kjøper vell den galne mannen i gata det uansett.

Nei, betaler ikke over ny pris for noe som er brukt. Da venter man heller på nytt eller noe bedre.

Lenke til kommentar

Den skjønte jeg ikke. Begge sidene finner kort dyrere enn 10k hvis du ber om det.

Men apropos det, hva er egentlig grunnen til at folk her foretrekker prisjakt.no?

Kan svare for meg, prisjakt er bra fordi det viser hva varen koster per i dag, oppdatert fra butikken. Derfor vet man at prisen er realistisk.

Prisguider derimot kan vise utdaterte priser, og da kan fort uerfarne få inntrykk av at utdatert hardware er langt mer verdt enn det det i utgangspunktet er.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte alltid Prisguiden, fram til en håpløs oppdatering av layout. Dessverre for Prisguiden kom denne oppdateringen samtidig som Prisjakt fikk orden på sine resultater.. Fortsatt framstår Prisguiden som litt "ukjent" for meg, selv om designet er blitt bedre enn ved første famøse oppdatering. 

En av de beste funksjonene i Prisguiden har de gjemt bort (eller fjernet?). For en 5-6 år siden la de inn en "PC-Bygger"-sak - basert på PCpartpicker.com. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...