Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-82pScT

Folk miner som gale, og hamstrer kort. Det ser ut til at selv utlendinger handler i norske butikker om dagen.

Ja, for utlendinger handler ellers ikke i norske butikker...

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=113285888

Når vi er inne på mining...denne riggen ligger til minstepris 30 000,- 4x 1070Ti og et billig hovedkort. Folk må jo forlange hva de vil for meg, men det som står i annonsen er direkte feil...29-30 dollar dagen kan du bare glemme, også den 26. januar. 12-15 er vel mer riktig. ROI er i BESTE fall rundt 260 dager (kurssvingninger ikke tatt hensyn til selvfølgelig)...ikke 125. Men folk er sprø, alle skal ha lettjente penger nå, så noen slår vel til uten å sjekke først. Står til 20 500 nå...og auksjonen er nettopp startet.

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=113292358

Ser folk legger seg over butikkpris

Jeg begynner å se overflod av RX580 på finn.no  :wee:

Virker som om det er flere som ikkje synes mining var så flott alikevel?

bra, kanskje vi som kunne tenkt oss et RX580 til gaming snart får tak i et uten å tømme lommeboka.

men foreløpig ligger de jo ute til latterlige priser.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=113285888

Når vi er inne på mining...denne riggen ligger til minstepris 30 000,- 4x 1070Ti og et billig hovedkort. Folk må jo forlange hva de vil for meg, men det som står i annonsen er direkte feil...29-30 dollar dagen kan du bare glemme, også den 26. januar. 12-15 er vel mer riktig. ROI er i BESTE fall rundt 260 dager (kurssvingninger ikke tatt hensyn til selvfølgelig)...ikke 125. Men folk er sprø, alle skal ha lettjente penger nå, så noen slår vel til uten å sjekke først. Står til 20 500 nå...og auksjonen er nettopp startet.

Hvordan er den utregningen? Jeg syns ikke vi bør anta at kortene er verdiløse idet neste gen er ute. Under normale omstendigheter ville vi vel vurdert et 980 til å ha en bruktverdi på rundt 1800-2000kr i dagens marked, og 1070-1080 blir neppe mindre verdt enn det på bruktmarkedet når 2060, 2070 og 2080 kommer, med heftige prislapper. Si det er 20k i avskriving man må ta hensyn til her. Med netto inntjening på 120kr/dag tilsvarer det ca 5,5 mnd, altså midt i juni. Ikke sikkert det har kommet nye kort innen den tid, og selv om så skulle være tilfelle er det sannsynligvis penger å hente på å mine. Det ser vi jo på 900-serien, og diverse urgamle AMD-kort. Sjansen er også stor for at du får en slarkete vifte eller to, som du jallamodder med en 92mm og et par strips, og RMAer for kreditering eller oppgradering når nye kort er i hyllene. Ergo enda kortere nedbetalingsperiode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...