Laserbeam Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Mente temperatur med GPU. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 AMD FX-6350 m/kjøler1 000,- 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Verken en luring, eller en direkte raritet - men en ærlig annonse iallfall med riktig pris: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112771617 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112796506 "Selger min nesten helt nye computer med svært tungt hjerte. Sølte vann over den da jeg satte og spilte. Flere komponenter lyser i kabinettet, men den vill likevel ikke slå seg på. Vill ikke være mere enn 1000kr å fikse dette, men da jeg verken har tid eller kunnskap velger jeg å selge den. Kjøpte delene da de var på supersalg, men delene da var vert rundt 17000kr. LEAGE OF LEGENDS: 178 fps (Max oppløsning) Counter Strike GO : 301 fps (Max oppløsning) ____Specs____ *Case: Evolv enthoo tempered glass *Corsair H110i GT watercooler *16gb Corsair Dominator ram DDR4 3000mhz *MSI z170A Gaming Motherboard *EVGA GTX 1070 FTW edition *Intel i7 4790k CPU *EVGA Super Nowa 850w PSU *640gb Crucial SSD *8TB Seagate HDD *Phantex RGB light (LYS) Flger med enda en *EVGA GTX 1070 FTW edition da jeg ikke har fått tid till å sette den i pcen enda, men det er mulig med 2." Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Edit: Noen kom meg i forkjøpet Endret 24. januar 2018 av 6u4rdi4n Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=112796506 "Selger min nesten helt nye computer med svært tungt hjerte. Sølte vann over den da jeg satte og spilte. Flere komponenter lyser i kabinettet, men den vill likevel ikke slå seg på. Vill ikke være mere enn 1000kr å fikse dette, men da jeg verken har tid eller kunnskap velger jeg å selge den. Kjøpte delene da de var på supersalg, men delene da var vert rundt 17000kr. LEAGE OF LEGENDS: 178 fps (Max oppløsning) Counter Strike GO : 301 fps (Max oppløsning) ____Specs____ *Case: Evolv enthoo tempered glass *Corsair H110i GT watercooler *16gb Corsair Dominator ram DDR4 3000mhz *MSI z170A Gaming Motherboard *EVGA GTX 1070 FTW edition *Intel i7 4790k CPU *EVGA Super Nowa 850w PSU *640gb Crucial SSD *8TB Seagate HDD *Phantex RGB light (LYS) Flger med enda en *EVGA GTX 1070 FTW edition da jeg ikke har fått tid till å sette den i pcen enda, men det er mulig med 2." Nei uff, håper ingen går på limpinnen. Hvor får han det fra at det kun koster 1000 kroner å fikse. Har han skadet CPU hovedkort og GPU så blir dette fort langt dyrere å fikse. At han er frekk nok til å selge en PC han har vannskadet, og atpå til juge og bagetallisere skadene. Ikke er prosessoren laget for SLI heller dersom man skal kjøre PCI basert nettverkskort. Hva er vitsen med et ekstra 1070 kort når prosessoren i utgangspunktet sliter med få PCI-lines. Eneste med verdi her er vel 1070 kortet som ikke er satt i, da det er det eneste vi med sikkerhet kan si at ikke er skadet. Endret 24. januar 2018 av 93MiChr Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Gaming-PC Ønskes Solgt Snarest! (Brukt)7 000,- Er vel noe stiv priset med FX-6300 og GTX 1060. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 I og med det følger med to 1070 syns jeg faktisk prisen var helt kurant. Et eller annet er nok dødt, men som en som har erfaring med kondens fra div overklokking kan det godt være alt faktisk virker bare det får tørke litt. Sjansespill, men jeg mener prisen reflekterer risikoen for å motta endel død HW. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 I og med det følger med to 1070 syns jeg faktisk prisen var helt kurant. Et eller annet er nok dødt, men som en som har erfaring med kondens fra div overklokking kan det godt være alt faktisk virker bare det får tørke litt. Sjansespill, men jeg mener prisen reflekterer risikoen for å motta endel død HW. Har selger fått vann på PSU, så kan den kortslutte resten av PCen. Tørr vedde for at mesteparten er ødelagt, siden selger ikke tar seg bryet med og fikse, men heller prøver å selge. Er folk klumsete nok til å søler vann over PCen så får de ta støyten selv, ikke selge det til folk ubrukbar stand med falske løfter om at dette lar seg lett fikse, for det har jo selger absolutt null garanti for å mene. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Vel, jeg fikk en maskin osm var "død", ifbm lynnedslag. Alt unntatt GPU og PSU virket. Free money, heter det. Selger tok faktisk støyten selv, og tok på seg et økonomisk tap, og prøvde å minimere dette ved å selge maskinen i den standen den var. At det er en lovnad om at det koster 1000kr å fikse den er kanskje fishy, men man kan jo like gjerne snu på det og si at i og med det spesifikt står at maskinen er vannskadet er dette punktet irrelevant. Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Vel, jeg fikk en maskin osm var "død", ifbm lynnedslag. Alt unntatt GPU og PSU virket. Free money, heter det. Selger tok faktisk støyten selv, og tok på seg et økonomisk tap, og prøvde å minimere dette ved å selge maskinen i den standen den var. At det er en lovnad om at det koster 1000kr å fikse den er kanskje fishy, men man kan jo like gjerne snu på det og si at i og med det spesifikt står at maskinen er vannskadet er dette punktet irrelevant. Eneste som har god verdi av de delene er vannkjølinga, GPU og RAM brikkene. Ram tåler vann dårlig, så godt mulig de er defekte, og om GPU er blitt skadet av PSU så er det ikke mye igjen av verdi i den maskinen. Da blir 11K mye, man skal ha passe god økonomi for å ta et sjansespill på denne. Selv uten vannskader så var prisen i høyeste laget. Forsto annonsen slik; at det ekstra 1070 ikke var med i prisen, men at man kunne få det med ved interesse. 1 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Leter etter en gaming pc på Finn.no for broren min, men virker som ALLE er helt blåst når det gjelder hva som er BRA gaming og hva som er fornuftig prising. Jeg forventer ikke at du skal selge meg maskinen din for ingenting, men folk tror jo de sitter på en gullgruve.Kommer jeg med en (noe jeg mener er) fornuftig bud blir jeg avblåst som om jeg har fornærmet dem... Denne med NY PRIS (altså har vært dyrere) til 11.000 for GTX 960 og 6600K Her så det greit ut til jeg så at den er uten GPU med 4930K til 9.500 Her loves det at 6600K'n aldri går over 45 C under load, men når jeg ser den støvtette lille radiatoren tviler jeg. Med 970 til 10.000 Dette er bare noe jeg fant på 5 min. Det er bare tonnevis mer av sykt dårlig tilbud. Man får NY maskin med 1070 / i5 7400 til 9999 Hvorfor skal jeg gidde å bruke mer på dårligere og brukt hardware? Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Jeg følger halvveis med på finn.no, og de siste 2-3 mnd har det vært svært lite av forholdsvis gode kjøp der ute. "Problemet" er at folk setter verdi etter hva andre har lagt ut tilsvarende for. Alt som er rimelig blir solgt, og alt som er overpriset blir liggende og brukt som sammenligning for nye annonser. 2 Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Problemet er at de fleste på Finn.no legger på en sentimental verdi og tilsynelatende tror at hardware øker i pris om det har vært brukt av nettopp dem. Har gjort noen gode dealen der, men mye overdrevent tøys der. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) AMD Ryzen 7 1700 CPU 2 400,- Sikkert kjøpt på power sin nyåpning i oslo til 2000 kr. Tar folk som skriver på engelsk ikke seriøst, hvorfor skal man ta betalt for frakt? Useriøst sikkert godt brukt også 1 år overklokket. Intel Pentium 3 CPU 200,- Sikkert funnet hos skaphandleren burde være gratis. Da selv openoffice vil en slik cpu slite. Atom trekker mindre strøm samme med Intel Celeron N3450. Verdien er ca samme. Endret 26. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Intel Pentium 3 CPU 200,- Sikkert funnet hos skaphandleren burde være gratis. Da selv openoffice vil en slik cpu slite. Atom trekker mindre strøm samme med Intel Celeron N3450. Verdien er ca samme Hvis prisen er for alle så er det et røverkjøp. Hvis det er pr. stykk så er det en grei'ish pris. P3 er blitt så gammel at verdien er i ferd med å gå oppover og retromarkedet har skutt fart. P1-2-3-4 kan ikke sammenliknes med f.eks. Atom som du gjør rett og slett fordi det er et annet marked. Skulle jeg bygget en retromaskin så hadde jeg ikke nølt med å slenge ut 200,- for en CPU Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Men cpuen er jo en varmeovn i seg selv, gratis varmeovn på vinteren. Hva mener du om Celeron D 355? For jeg husker under windows vista belastes cpuen 100% kontunuelig kanskje den er verdt over 150 kr? Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Billig ovn med andre ord hvertfall..Har sitt lenge etter en billig maskin på finn, men alt jeg finner er helt sykt overpriset. Jeg solgte den gamle pcen min latterlig billig til en i familien.. Denne kunne jeg lagt ut til 10.000kr på finn dersom jeg tar utgangspunktet i prisene på de fleste maskinene som ligger der Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Det som ikke er "sykt overpriset" selges gjerne raskt. Skal du slå kloa i de gode dealene må du overvåke finn. Så får man gjerne vurdere om det er ens egne krav til pris som er urealistiske i tillegg. Markedet ler av deg om du kommer med "30%-regler" på Pascal, for eksempel. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 (endret) Nå selger jo folk billig av en grunn, enten så tror de ikke det er mere å hente på gammel hardware, ellers har de inkassoregninger som må betales, der kan man kjøpe billig varer til lav pris, hvis personen skal reise men ja syns det er vanskelig å finne billig ting brukt som er verdt å bruke penger på. gaming skjerm på 2560x1440 hadde jeg kun kjøpt brukt. GTX 1060 og oppover, men tviler på det finnes mange som selger de under 500 kr lavere en markedspris. Men det er fordi 1000 serien er så populær at de kan selge med 100-200 kr rabatt så. AMD har ingen GPU som måler seg mot disse. Endret 26. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå