Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111375348

Her har vi et knalltilbud. 1950,-. Pentium II, no less! Mulig det er samlerverdi og jeg misforstår helt da... :)

«Kostet ny 13500»

I og med at den kjører Windows 95 og har en Pentium II på 400MHz er det rimelig å anta at denne maskinen er veldig snart 20 år gammel.

Pentium II på 400MHz kom ut i januar 1998

Windows 98 kom ut i mai 1998

Det mest imponerende/merkelig er at navnet på hovedkortet og skjermkortet er listet opp, hvor mange klarer å ta var på dokumentasjon eller huske på slikt i 20 år?

Lenke til kommentar

Hvis dere mot formodning skulle bli kontaktet av Kay Scott fra Trondheim er det bare og styre unna. God gammaldags svindler.

jepp... jeg gikk i fella. Forholdet er politianmeldt selv om det ikke hjelper en dritt.

Jeg har bilde av denne fyren på pass / bankkort med alle detaljer synlige. Om noen vil ha en kopi av dette i sammenheng med anmeldelse e.l. send meg epost: [email protected]

(..fyren forsøkte å lure meg i sammenheng med Bitcoin-handel; han ville at jeg skulle sende først ennå jeg har årevis med transaksjoner og 100% rating og rykte på lbc  .. han sa han var villig til å handle med betydelig tap for han selv (løgn) noe som er typisk for møkkafolk som han  .. jeg vet han har lurt andre i Bitcoinmiljøet for betydelige summer..)

edit: han er også aktiv her: https://localbitcoins.com/accounts/profile/kayscott07/  ..han benytter et kallenavn "fearmyriver" i andre sammenhenger (poker o.l.).

Endret av Capitalist Hippie
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111545690

Sjeldent jeg poster to, men her har du vel både "luring" og "raritet" i en og samme pakke.

Den koster under 4500 flere steder. Spørsmålet er hvem i all verden ønsker å kjøpe en åpnet strømforsyning med tekniske feil bare for å spare 400-500?

Burde han ikke benytte angrefristen eller reklamasjon når varen har defekter?

Lenke til kommentar

har han nettopp satt ned prisen ? ser den ligger for 4000 kroner.

Men, er ikke den ubrukelig når 12V på 24pin ikke funker? Hvorfor sender han ikke den inn til reklamasjon?

Jo den er forsåvidt defekt, så man sparer 400 på å kjøpe en ubrukelig strømforsyning.

Trolig er enten selger vært for sløv til å benytte åpentkjøp, eller selv påført skade så den ikke dekker reklamasjonen. Det åpenbare hadde vært å levere den tilbake.

Lenke til kommentar

Leverer man tilbake en vare på åpent kjøp og det viser seg at den ikke fungerer så må man betale for å reparere feilen eller hele produktet. Åpent kjøp er ikke et alternativ til reklamasjon. Det er en måte å omgjøre et kjøp slik at butikken kan selge den videre til en annen kunde. Varen må fungere og ikke være skadet. Emballasjen bør også være så hel at det ikke har noe å si for den nye kjøperen. Angreretten fungerer omtrent på samme måte som åpent kjøp, bare at det er lovfestet.

Reklamasjon er det eneste fornuftige med mindre selger har forårsaket feilen selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...