Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært ganske greit i en laptop for min del. Så hadde sikkert enkelte spill ihvertfall kjørt litt bedre enn min Intel HD 5500 parra med Intel Core i5-5200U. :p

Men nå spiller jeg ikke nye spill på den for å si det sånn, men ETS2 og SWTOR hadde kanskje vært litt mer spillbart. ^^

Lenke til kommentar

At prosessorutviklingen til Intel har vært liten de siste årene er jeg veldig uenig i, den har jo skutt i været de siste to årene (selv om dette muligens er mest på desktop, men fortsatt en veldig øking). Ytelsen på grafikkprosessorer til bærbare er jo revolusjonert etter vi fikk Pascal. I tillegg får stadig flere bærbare SSD M.2, så å hevde at vi knapt har hatt utvikling på bærbare de siste 4 årene er renspikket løgn.

Hvor er det du får sånt fra?

Folk som har i7 2700k kan fint overklokke en del og ploppe inn ett 1070 og ha en helt fin gaming maskin, har skjedd fryktelig lite på ytelsesfronten på laptops spesielt, men strømbruken har jo gått nedover, samtidig som de har jobbet en del med thermals.

Jo også har de trashet hele i7 Brandet til mobile serien

Lenke til kommentar

At prosessorutviklingen til Intel har vært liten de siste årene er jeg veldig uenig i, den har jo skutt i været de siste to årene (selv om dette muligens er mest på desktop, men fortsatt en veldig øking). Ytelsen på grafikkprosessorer til bærbare er jo revolusjonert etter vi fikk Pascal. I tillegg får stadig flere bærbare SSD M.2, så å hevde at vi knapt har hatt utvikling på bærbare de siste 4 årene er renspikket løgn.

Hvor er det du får sånt fra?

Folk som har i7 2700k kan fint overklokke en del og ploppe inn ett 1070 og ha en helt fin gaming maskin, har skjedd fryktelig lite på ytelsesfronten på laptops spesielt, men strømbruken har jo gått nedover, samtidig som de har jobbet en del med thermals.

Jo også har de trashet hele i7 Brandet til mobile serien

https://www.techspot.com/review/1546-intel-2nd-gen-core-i7-vs-8th-gen/

Det har skjedd en del, men tempoet er vesentlig tregere enn det var for 10 år siden.

Til våren med andre generasjon Ryzen eller neste Intel-krymping er du nok på tider å bytte ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...