Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Er det ikke slik alle bedriver butikk da? Kjøpe billig og selge med påslag? Har til gode å se en butikk overleve med å kjøpe dyrt og selge billig.... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dust # 9001 bydde 850kr for GTX 970 just nu.

Ga følgende svar:

"Hvis jeg fortsatt har kortet i 2019 kan du få det til den prisen da.

Mener ikke å være uhøflig, men det er et elendig tilbud som ikke matcher markedsverdien i det hele tatt. Om budsjettet ditt er 850kr foreslår jeg å lete etter et GTX 960, så kan både selger og kjøper komme ut av det med verdigheten i behold."

Selvom 970 kort ligger på finn til 1500kr er det jo ikke det det selges for.

850kr er jo en reel pris.

Har kjøpt 10-15 kort fra 700-900kr selv.

Lenke til kommentar

Ga følgende svar:

Mener ikke å være uhøflig, men det er et elendig tilbud som ikke matcher markedsverdien i det hele tatt. Om budsjettet ditt er 850kr foreslår jeg å lete etter et GTX 960, så kan både selger og kjøper komme ut av det med verdigheten i behold."

Du får lett solgt ett 970 for mer enn 850kr.

Solgte ett 670 for 900kr for ikke så lenge siden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ga følgende svar:

Jeg har solgt en hel haug. Rimeligste til 1300kr, men det hadde et par flaws som forsvarte en viss reduksjon i prisen.

Hvis du faktisk foreslår slike priser og får gjennomslag for det er du like skruppelløs som de som selger kortene til 2000kr og faktisk ender opp med et salg.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Helt vanlig på finn. Det er litt texas der til tider og all videre prat som begge ser ikke går mot et salg er sett på som ekstra hyggelig.

Jeg svarer alltid og gir god respons, men jeg går også all in for å få fem-stjerners tilbakemelding.

Jeg har 37 fem av fem vurderinger - alle er knyttet opp imot "legit" salg.  :cool:

Lenke til kommentar

Ga følgende svar:

Jeg har solgt en hel haug. Rimeligste til 1300kr, men det hadde et par flaws som forsvarte en viss reduksjon i prisen.

Hvis du faktisk foreslår slike priser og får gjennomslag for det er du like skruppelløs som de som selger kortene til 2000kr og faktisk ender opp med et salg.

Bare for å trekke frem denne: endte opp med 1600 for MSI 970 Gaming og 1350 for MSI med referansekjøler. Kunne nok fått en slant mer gitt interessen, men sånn ble det denne gang. Kan ikke si jeg anbefaler noen å godta bud på under 1500kr for kort med gode tredjepartskjølere, eller under 1300kr for kort med mindre gode kjøleløsninger.

Lenke til kommentar

Og med ett unntak er de postet i mai, altså lenge før prisen ble satt ned. Det er for mye forlangt at folk kontinuerlig skal overvåke prisjakt for å sjekke prisene på det de selger.

Hadde jeg vært selger hadde jeg hatt is i magen og ventet til prisen går opp igjen. Lukter midlertidighet av det prisdroppet. Selges nok med tap, og det gjør de ikke til evig tid. Når det er normalisert og koster oppunder 4500kr er 3500 en pris det går an å leve med som kjøper.

Lenke til kommentar

GAMING PC 4,0GHz, SSD 250GB,GeForce GTX1050,Corsair Vengeance Pro 16GB Minne

9 999,-

Hvordan kan FX 8350 være ny cpu? Er vel ikke like bra som ryzen den.

NB!!! 10 dagersleveringstid...

:rofl:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=89669022

Irriter meg de  med Mac Pro aldri vil sette ned prisene. Om 10 år samme pris som i dag. Forstår ikke pc faller i verdi.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...