knopflerbruce Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Så, man kan altså bruke kredittkort til shady deals uten å egentlig løpe en risiko for annet enn litt papirarbeid? Vel, du risikerer jo at svindleren ikke har noe namsmannen kan inndrive av verdier. Og at han går på sosialstønad slik at de får avslag på tvangs inndrivelse. Siden svindleren da ikke vil ha penger til nark.. Eh.. mat.. Jeg er usikker på hvordan det vil påvirke kravet en måtte ha.. Edit: Man kan jo også få et skjermkort av riktig modell. Som ikke fungerer. Der selger bare nekter for at det ikke fungerte når han sendte det, og legger skylden på kjøper.. Sånn jeg forstår det kan jeg handle et skjermkort fra en shady dude på finn, f.eks. videotape at jeg åpner boksen og det er en murstein inni, og sende krav til eier av kredittkortet mitt dersom jeg benyttet et slikt. Alternativt om jeg aldri mottar noen vare. De fleste som dreper et kort RMAer vel bare selv. Om er det synlig skade -> de over. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Så, man kan altså bruke kredittkort til shady deals uten å egentlig løpe en risiko for annet enn litt papirarbeid? Vel, du risikerer jo at svindleren ikke har noe namsmannen kan inndrive av verdier. Og at han går på sosialstønad slik at de får avslag på tvangs inndrivelse. Siden svindleren da ikke vil ha penger til nark.. Eh.. mat.. Jeg er usikker på hvordan det vil påvirke kravet en måtte ha.. Edit: Man kan jo også få et skjermkort av riktig modell. Som ikke fungerer. Der selger bare nekter for at det ikke fungerte når han sendte det, og legger skylden på kjøper.. Sånn jeg forstår det kan jeg handle et skjermkort fra en shady dude på finn, f.eks. videotape at jeg åpner boksen og det er en murstein inni, og sende krav til eier av kredittkortet mitt dersom jeg benyttet et slikt. Alternativt om jeg aldri mottar noen vare. De fleste som dreper et kort RMAer vel bare selv. Om er det synlig skade -> de over. Det er klart, men jeg har fått skjermkort som har manglet skrue og "warranty void" klistremerke. Ikke alltid lett å RMA'e da.. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Ok jeg har sett mye rart, men hva har den fyren her fått i seg? haha https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=97599635 Hahaha Ikke den billigste mini jack til mini jack kabelen der ute, men man får den vel til maks 200kr inkl frakt splitter ny. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Så, man kan altså bruke kredittkort til shady deals uten å egentlig løpe en risiko for annet enn litt papirarbeid? Vel, du risikerer jo at svindleren ikke har noe namsmannen kan inndrive av verdier. Og at han går på sosialstønad slik at de får avslag på tvangs inndrivelse. Siden svindleren da ikke vil ha penger til nark.. Eh.. mat.. Jeg er usikker på hvordan det vil påvirke kravet en måtte ha.. Edit: Man kan jo også få et skjermkort av riktig modell. Som ikke fungerer. Der selger bare nekter for at det ikke fungerte når han sendte det, og legger skylden på kjøper.. Han sier at han skal fikse bekreftet finnkonto. Jeg tar da å kjøper kortet for 2,5k men med bekreftet finnkonto. Det går vell ikke ann å lage en fake "bekreftet" konto? Såvidt jeg vet er det via nettbank og personnr dette skjer. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Betalingsgaranti da eller? Folk scammer jo med ekte navn osv, så det er jo ikke stort til hjelp. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Du kan vippse vedkomne penger, navnet på vipps er knyttet opp imot det ekte navnet dems, og da får du også ett ekte tlfnr Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, bor dere langt fra hverandre. Du kan evnt velge oppkrav bare husk at man får ikke åpnet esken å "sjekke" kortet før man betaler. Jeg hadde satt meg på bussen evnt toget eller bilen for å hente det personlig. Vinninga opp i spinninga ja men han forlanger 2,5k for kortet da har man litt headroom Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, bor dere langt fra hverandre. Du kan evnt velge oppkrav bare husk at man får ikke åpnet esken å "sjekke" kortet før man betaler. Jeg hadde satt meg på bussen evnt toget eller bilen for å hente det personlig. Vinninga opp i spinninga ja men han forlanger 2,5k for kortet da har man litt headroom Bor på tvers av landet.. Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, bor dere langt fra hverandre. Du kan evnt velge oppkrav bare husk at man får ikke åpnet esken å "sjekke" kortet før man betaler. Jeg hadde satt meg på bussen evnt toget eller bilen for å hente det personlig. Vinninga opp i spinninga ja men han forlanger 2,5k for kortet da har man litt headroom Bor på tvers av landet.. Ah skjønner. Be ham ta bilde av korte med dokumentasjon på hvem han er ved siden av kortet evnt Kl B lappen. Han kan stryke over person nr. Be ham også skrive en lapp hvor det står han er selger, du er kjøper av produktet og hva produktet i realiteten er. Da har man knyttet ham direkte til deg i denne salgs prosessen. Skriv en kontrakt og send over til ham via email hvor du beskriver forventningene til produktet og at han er pliktig til å skrive under på å returnere betale tilbake og du er forpliktet til å returnere om det ikke står til forventningene. Slik har jeg alltid gjort i alle tilfeller av brukt kjøp. Og skulle man sett!. Sist gang fikk jeg bruk for den kontrakten med henvisninger til loven om brukt handel, da et HK jeg kjøpte som en del av combo kjøp viste seg å være defekt. Tok med 4 uker å få pengene refundert Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Hei, bor dere langt fra hverandre. Du kan evnt velge oppkrav bare husk at man får ikke åpnet esken å "sjekke" kortet før man betaler. Jeg hadde satt meg på bussen evnt toget eller bilen for å hente det personlig. Vinninga opp i spinninga ja men han forlanger 2,5k for kortet da har man litt headroom Bor på tvers av landet.. Ah skjønner. Be ham ta bilde av korte med dokumentasjon på hvem han er ved siden av kortet evnt Kl B lappen. Han kan stryke over person nr. Be ham også skrive en lapp hvor det står han er selger, du er kjøper av produktet og hva produktet i realiteten er. Da har man knyttet ham direkte til deg i denne salgs prosessen. Skriv en kontrakt og send over til ham via email hvor du beskriver forventningene til produktet og at han er pliktig til å skrive under på å returnere betale tilbake og du er forpliktet til å returnere om det ikke står til forventningene. Slik har jeg alltid gjort i alle tilfeller av brukt kjøp. Og skulle man sett!. Sist gang fikk jeg bruk for den kontrakten med henvisninger til loven om brukt handel, da et HK jeg kjøpte som en del av combo kjøp viste seg å være defekt. Tok med 4 uker å få pengene refundert Ja har ikke fått noe svar, så regner med han trakk seg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Virker litt sånn, han kontaktet meg, men han oppga en adresse med et navn som har samme som hans etternavn. Samtidig har han ikke vipps pga han venter på bankbrikke fra dnb. Litt ugler i mosen nå, ja. Hvem har ikke vipps i 2017?Jeg har ikke Vipps Hvorfor er det en grunn til å ane ugler i mosen egentlig? Har noen turt å kjøpe noe fra deg i det siste da? Såklart. Er som å ha bankkonto for 5 år siden. Neida. Vet om et par folk uten. Oo Uansett, om du ikke en gang tar deg 5 min for å få det, hva er vel sjansen for å sende noe. Ikke helt noen god grunn, men kan vel se mam taper en del potensielle kjøpere. Selger ikke så mye og jeg sender ikke ting i posten. Ta risikoen med transportskader og at kjøper ikke får sjekket tingen selv gidder jeg ikke. Vil koste meg et par tusen + 5 minutter å fikse Vipps, har ikke smarttelefon Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 Virker litt sånn, han kontaktet meg, men han oppga en adresse med et navn som har samme som hans etternavn. Samtidig har han ikke vipps pga han venter på bankbrikke fra dnb. Litt ugler i mosen nå, ja. Hvem har ikke vipps i 2017?Jeg har ikke Vipps Hvorfor er det en grunn til å ane ugler i mosen egentlig? Har noen turt å kjøpe noe fra deg i det siste da? Såklart. Er som å ha bankkonto for 5 år siden. Neida. Vet om et par folk uten. Oo Uansett, om du ikke en gang tar deg 5 min for å få det, hva er vel sjansen for å sende noe. Ikke helt noen god grunn, men kan vel se mam taper en del potensielle kjøpere. Selger ikke så mye og jeg sender ikke ting i posten. Ta risikoen med transportskader og at kjøper ikke får sjekket tingen selv gidder jeg ikke. Vil koste meg et par tusen + 5 minutter å fikse Vipps, har ikke smarttelefon Ja ser den. Problemet er bare at denne fyren virka veldig shady, gjorde alt han kunne for å unngå å identifisere seg. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=97029855 2 Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Okay. Hvordan kan de hjelpe deg om du blir svindlet på finn. Vet du får får pengene igjen om du bruker visa/MasterCard. Finn har mer enn nok info om enkelt brukere, uansett om de har alias eller ei, så finner de ut av det. Snakker av erfaring da jeg dro selger gjennom forbrukerrådet for å få en jævlig kvittering. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Har noen turt å kjøpe noe fra deg i det siste da? Såklart. Er som å ha bankkonto for 5 år siden. Neida. Vet om et par folk uten. Oo Uansett, om du ikke en gang tar deg 5 min for å få det, hva er vel sjansen for å sende noe. Ikke helt noen god grunn, men kan vel se mam taper en del potensielle kjøpere. Selger ikke så mye og jeg sender ikke ting i posten. Ta risikoen med transportskader og at kjøper ikke får sjekket tingen selv gidder jeg ikke. Vil koste meg et par tusen + 5 minutter å fikse Vipps, har ikke smarttelefon Ja ser den. Problemet er bare at denne fyren virka veldig shady, gjorde alt han kunne for å unngå å identifisere seg. Jeg hadde ikke handla med noen som ikke ville identifisere seg, hvis jeg skulle fått tingen i posten. Handler ikke for flere tusen kroner når det ikke er helt seriøst, da betaler jeg heller ekstra i butikken. Det er kjipt at det skal være slik da bruktmarked er en fin ting for miljøet og lommebøker. Noen relativt få svindlere gjør at man tviler på "alle", spesiellt siden politiet ikke gjør noe og hvis uhellet er ute så er pengene tapt uansett. Edit; Jeg er en passe privat person så jeg skjønner at noen ikke vil oppgi fullt navn og livshistorie, men da er det bare å ikke sende. Møter man selger så er det "hei, [fornavn] her". Har du spurt om fyren er villig til å møte deg for å levere? Da finner man raskt ut om det er svindel Endret 6. juni 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Har noen turt å kjøpe noe fra deg i det siste da? Såklart. Er som å ha bankkonto for 5 år siden. Neida. Vet om et par folk uten. Oo Uansett, om du ikke en gang tar deg 5 min for å få det, hva er vel sjansen for å sende noe. Ikke helt noen god grunn, men kan vel se mam taper en del potensielle kjøpere. Selger ikke så mye og jeg sender ikke ting i posten. Ta risikoen med transportskader og at kjøper ikke får sjekket tingen selv gidder jeg ikke. Vil koste meg et par tusen + 5 minutter å fikse Vipps, har ikke smarttelefon Ja ser den. Problemet er bare at denne fyren virka veldig shady, gjorde alt han kunne for å unngå å identifisere seg. Jeg hadde ikke handla med noen som ikke ville identifisere seg, hvis jeg skulle fått tingen i posten. Handler ikke for flere tusen kroner når det ikke er helt seriøst, da betaler jeg heller ekstra i butikken. Det er kjipt at det skal være slik da bruktmarked er en fin ting for miljøet og lommebøker. Noen relativt få svindlere gjør at man tviler på "alle", spesiellt siden politiet ikke gjør noe og hvis uhellet er ute så er pengene tapt uansett. Edit; Jeg er en passe privat person så jeg skjønner at noen ikke vil oppgi fullt navn og livshistorie, men da er det bare å ikke sende. Møter man selger så er det "hei, [fornavn] her". Har du spurt om fyren er villig til å møte deg for å levere? Da finner man raskt ut om det er svindel Han hadde plutselig solgt kortet når jeg foreslo å møtes Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 (endret) Vakke Kay vel? Nei, en som ikke ville oppgi navn. Edit: han oppga navn men ville ikke bekrefte det. Betalingen virka også litt shady med mye unnskyldninger. Endret 6. juni 2017 av clarke133 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 CPUer/prosessorer, skjermkort, RAM/minnebrikker, hovedkort, delelaptop send/hentTing som er så gammelt er verdiløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå